Modsat mange, så har jeg altid synes programmet har været ganske habil, men dog med fesne hovednavne. Det skyldes, at deres metalprogram er rigtig, rigtig godt. Men med Nick Cave og Faith No More, så er programmet helt i top...og efter at have nørdet programmet tilbunds, er jeg kommet frem til det her:
Must-sees 8 must-sees er i min bog utrolig godt Amon Amarth Nick Cave Down Faith No More Gojira Isis Mars Volta Satyricon
Dem regner jeg stærkt med La Coka Nostra(ie. House of Pain)
Følgende skal jeg nok lige se Alamaailman Vasarat(gal finlandsk klezmer-punk), Bronx, Cancer Bats, Darkane, Dawn Of Demise, Dragontears, Nine Inch Nails, Shastriya Syndicate(en af de største sitar-virtuoser) ,Trentemøller
Hvis jeg lige orker Resten er bands, der lyder interessante, men som jeg nok ikke får set: Black Dice, Groundation, Kassav(opfinderen af det caribbiske Zouk-musik), Mono, Pet Shop Boys, Rokia Traore, Scamp, Skambankt, Tako Lako, White Lies, Wolves In The Trone Room
Desuden skriver Pitchfork Media at Jane's Addiction kommer, og de vil i så fald være i kategori 2...:)
Jeg ville gerne derover, men 1800kr er alligevel for meget, for en nærrigrøv som mig.
Det er især Yeah Yeah Yeahs, der trækker - Karen O er fantastisk! Men derudover vil jeg også gerne opleve Mike Patton og genopleve Nick Cave's kæmpe personlighed.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg skal ikke på Roskilde, men vil da gerne lige reklamere for en kammerats band.
Bandet hedder Von Dü og skal spille på Roskilde for første gang. De laver dansk-sproget reaggae/ska. Så hvis man er til sådan noget, bør man i hvert fald smutte forbi og se dem.
Programmet har aldrig været dårligt i mine øjne, i de 15 år jeg har været der, men har dog heller ikke været medvirkede til om jeg skulle dukke op eller ej - det er simpelthen en så fed oplevelse bare at være derinde.
At Faith No More er kommet på programmet er absolut en helt uventet bonus - det var mit favoritband i de sprøde start 90'ere, så det bliver nostalgi for alle pengene. :)
Dog ser jeg nok mest frem til Madness og Fever Ray, mens at Isis gerne må leverer varen fremfor sidste gang de gæstede Roskilde.
#6 - har været der siden 2003 kun, men heller aldrig har jeg oplevet et dårligt program...men før Nick C og FNM kom på, var der ingen hovednavne jeg gad se...og nu er hovednavnene selvfølgelig ikke alt, men 40K+ koncerter på Orange er jo altid helt fantastisk:)
#1 Skeloboy 16 år siden
Must-sees
8 must-sees er i min bog utrolig godt
Amon Amarth
Nick Cave
Down
Faith No More
Gojira
Isis
Mars Volta
Satyricon
Dem regner jeg stærkt med
La Coka Nostra(ie. House of Pain)
Fucked Up, total hardcore
Kvelertak, hardcore/black metal
Major Lazer: fedt elektronisik:
Marnie Stern, kvindelig guitar virtuos
Pablo Moses & U-Roy, reggae-legender
Soil & Pimp Sessions, japansk punkinspireret jazz:
Følgende skal jeg nok lige se
Alamaailman Vasarat(gal finlandsk klezmer-punk), Bronx, Cancer Bats, Darkane, Dawn Of Demise, Dragontears, Nine Inch Nails, Shastriya Syndicate(en af de største sitar-virtuoser) ,Trentemøller
Hvis jeg lige orker
Resten er bands, der lyder interessante, men som jeg nok ikke får set:
Black Dice, Groundation, Kassav(opfinderen af det caribbiske Zouk-musik), Mono, Pet Shop Boys, Rokia Traore, Scamp, Skambankt, Tako Lako, White Lies, Wolves In The Trone Room
Desuden skriver Pitchfork Media at Jane's Addiction kommer, og de vil i så fald være i kategori 2...:)
#2 filmz-Kadann 16 år siden
#3 dyg 16 år siden
Det er især Yeah Yeah Yeahs, der trækker - Karen O er fantastisk! Men derudover vil jeg også gerne opleve Mike Patton og genopleve Nick Cave's kæmpe personlighed.
#4 tiany 16 år siden
Bandet hedder Von Dü og skal spille på Roskilde for første gang. De laver dansk-sproget reaggae/ska.
Så hvis man er til sådan noget, bør man i hvert fald smutte forbi og se dem.
#5 filmz-Kadann 16 år siden
Ah, dem har jeg faktisk godt hørt lidt om, så det kunne da være at jeg lige skulle kigge på dem, hvis jeg kommer derud i år.
#6 dolphinfriendly 16 år siden
At Faith No More er kommet på programmet er absolut en helt uventet bonus - det var mit favoritband i de sprøde start 90'ere, så det bliver nostalgi for alle pengene. :)
Dog ser jeg nok mest frem til Madness og Fever Ray, mens at Isis gerne må leverer varen fremfor sidste gang de gæstede Roskilde.
#7 loki 16 år siden
#8 Skeloboy 16 år siden
#9 davenport 16 år siden
#10 Skeloboy 16 år siden