Ghana overraskede meget positivt. Jeg så kun anden halvleg, men det jeg så var virkelig overbevisende. Omvendt vil jeg dog også sige, at Tjekkiet ikke havde meget at byde på idag, først og fremmest led de tydeligvis under sagnet af en ordentlig angriber - Lokvenc var simpelthen ikke en brugbar erstatning for Koller. Rosicky vil jeg dog stadig holde på er en af de helt store åbenbaringer under dette VM, selvom han ikke var helt så meget i fokus idag som mod USA, synes jeg stadig han var Tjekkiets klart bedste spiller, men en enkelt mand kan naturligvis ikke redde et helt hold. Bliver spændende at se ham i Arsenal i næste sæson, jeg har aldrig fulgt særlig meget med i Tysk klubfodbold, så forhåbentlig ligger man lidt mere mærke til ham når han nu kommer til en lidt større liga.
Ghana vidste man jo godt havde et nogenlunde hold med Essien som den store stjerne, men deres friske, direkte og teknisk høje spil var alligevel en mindre overraskelse. Nu skal Tjekkiet så ud og slå Italien, det tvivler jeg meget på kommer til at ske - turneringens første store overraskelse er en kendsgerning.
Og vi kan vel allesammen blive enige om, at England har skuffet. Det ændrer dog ikke ved, at de invidiuelt set, spiller for spiller, har en af de absolut stærkeste hold på alle områder.
Ay, en fornøjelse at se Ghana iaften. En af de absolut mest positive, overraskende oplevelser ved dette VM. Havde det ikke været for en fremragende Cech i det tjekkiske mål, havde de jo fuldstændig ydmyget Tjekkiet. Herligt.
Det her er en af fornøjelserne ved VM, alle hold kan overraske. De forholdsvis "ukendte" hold, specielt de afrikanske har overrasket mig positivt ved det her VM.
Jeg havde nu Ghana til at vinde over Tjekkiet. En anden ting som Ghana kunne vinde, var prisen for flest "svinestreger". De har vist en taktik med, at kan man ikke få bolden, skal de sparke spilleren ned (og det skal gøres ordentligt).
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Italien - USA Vanvittig kamp! Ikke så køn..Men meget underholdende. Fortjent point til Amerikanerne må man sige, men det fløj da godt nok med røde kort - det sidste var nok lidt tyndt, men det kunne forsvares.
edit: Så den lige igen. Det gule kort var vist godt nok.
Super kæmpet af USA og meget meget svagt spil af Italien. At USA fik spillet sig til så mange chancer i undertal, hvor Italienerne ikke fighter i forsvaret, det er utroligt.
Håber Tjekkiet får ram på de italienske tøser, som vel ligger mere ned end de står op.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Utrolig dramatisk kamp, og måske en lille smule skuffende, at Italien ikke lige kunne udnytte det store spilovertag i anden halvleg og få scoret det afgørende mål. Flot kamp af USA dog, de vandt i hvert fald min respekt.
Og i øvrigt vil jeg gerne påpege, at alle de røde kort efter min mening var helt i orden. De Rossi.. Sik' en svinestreg, håber ikke vi kommer til at se mere til ham i denne slutrunde!
Ja de sender den igen i morgen tidlig. Det plejer DR i hvert fald at gøre.
Ja det var stolpe ud for Italien. Godt at dommeren gav lidt igen for Italiens udvisning og gav USA to styks af samme kaliber.
Men de prøvede at være i overtal begge mandskaber, uden at der var nogen der kunne udnytte det. Ved ikke om det er fordi Italien tit plejer at gå i off-side, at liniedommeren dømte en masse som ikke var det. Kunne i hvert fald tælle en 5-6 stykker.
Men italierne er selvfølgelig skuffede, hvilket de også gav udtryk for. Uafgjort er dog et point, og en sejr mod Tjekkiet og de vinder puljen.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#121 filmz-Bruce 19 år siden
#122 ks 19 år siden
Ghana vidste man jo godt havde et nogenlunde hold med Essien som den store stjerne, men deres friske, direkte og teknisk høje spil var alligevel en mindre overraskelse. Nu skal Tjekkiet så ud og slå Italien, det tvivler jeg meget på kommer til at ske - turneringens første store overraskelse er en kendsgerning.
Og vi kan vel allesammen blive enige om, at England har skuffet. Det ændrer dog ikke ved, at de invidiuelt set, spiller for spiller, har en af de absolut stærkeste hold på alle områder.
#123 pulse83 19 år siden
#124 filmz-sanjo 19 år siden
#125 filmz-jonasgr 19 år siden
'Cause I'm evil"
#126 bobber 19 år siden
Vanvittig kamp! Ikke så køn..Men meget underholdende. Fortjent point til Amerikanerne må man sige, men det fløj da godt nok med røde kort - det sidste var nok lidt tyndt, men det kunne forsvares.
edit: Så den lige igen. Det gule kort var vist godt nok.
#127 filmz-Bruce 19 år siden
Håber Tjekkiet får ram på de italienske tøser, som vel ligger mere ned end de står op.
#128 ks 19 år siden
Og i øvrigt vil jeg gerne påpege, at alle de røde kort efter min mening var helt i orden. De Rossi.. Sik' en svinestreg, håber ikke vi kommer til at se mere til ham i denne slutrunde!
#129 filmz-sanjo 19 år siden
#130 filmz-jonasgr 19 år siden
Ja det var stolpe ud for Italien. Godt at dommeren gav lidt igen for Italiens udvisning og gav USA to styks af samme kaliber.
Men de prøvede at være i overtal begge mandskaber, uden at der var nogen der kunne udnytte det. Ved ikke om det er fordi Italien tit plejer at gå i off-side, at liniedommeren dømte en masse som ikke var det. Kunne i hvert fald tælle en 5-6 stykker.
Men italierne er selvfølgelig skuffede, hvilket de også gav udtryk for. Uafgjort er dog et point, og en sejr mod Tjekkiet og de vinder puljen.
'Cause I'm evil"