Gravatar

#31 filmz-DocDoom 18 år siden

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så er det tegn på et mindreværdskompleks, at kvinder gider hye op over nogle reklamer.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#32 Winniepooh 18 år siden

# 31.

Jeg kunne ikke være mere uenig.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#33 filmz-DocDoom 18 år siden

Det er din ret... som kvinde :-)
Gravatar

#34 Outbound Sith 18 år siden

Der er ingen tvivl om, at det er et stort problem, at sygeplejersker bliver gramset på og på anden vis forulempet. Det skal man selvfølgelig ikke finde sig i! Men JBS-reklamen er så meget "over the top", at jeg synes den ironiske distance til virkelighedens verden er meget tydelig.

På samme måde brokker jeg mig ikke over de samle Sanex-reklamer i TV, men jeg ville blive svært utilfreds, hvis der kom kvinder op til mig, for at lugte til min armhule. I starten ville det nok være meget sjovt, men alt har en grænse.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#35 filmz-vassago 18 år siden

#31: nu er det jo heldigvis ikke kun kvinder der hyler op... og slet ikke pga mindreværdskomplekser, men situationer i dagligdagen de ikke behøver finde sig i.

#34: hvis den havde været tydelig, havde der næppe været så meget ballade. Problemet er jo at når man skal finde på noget der handler om sex i hverdagen i reklamer/medier mv., jobs med sex-bomber osv - så er det sgu altid sygeplejersker eller sekretærer der står for skud, igen og igen, og "sjovt" nok er det også de jobs hvor chefer, indlagte, kollegaer osv synes det er helt ok at klappe folk i røven, eller komme med upassende bemærkninger - hvorfor mon?

Sanex reklamen kan da slet ikke bruges som sammenligning, den udstiller da hverken kvinde eller erhverv...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#36 Outbound Sith 18 år siden

#35 Men den indeholder en topløs mand...

Mænd synes generelt, at sygeplejersker og sekretærer er sexede, ligesom mange kvinder har en svaghed for politibetjente og brandmænd. Det er nok ikke tilfældigt, at politiskolen og sygeplejeskolen i København efter sigende holder mange fælles fester...

JBS har faktisk tidligere haft en reklame med en topløs brandmand, der står med en kæmpestor brandslange. Man skal ikke være geni for at tolke noget freudiansk ind i det, men jeg kan ikke huske, at brandmændenes fagforbund har protesteret.

De nye JBS-reklamer bliver i øvrigt også udsat for kritik. "Men don't want to look at naked men" er jo tydeligvis et groft homofobisk slogan! Føj! Men i Landsforeningen for Bøsser og Lesbiske mener de ikke "at den slags dumheder altid skal anmeldes". Respekt til dem. Link
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#37 filmz-vassago 18 år siden

Men hvor mange brandmænd bliver sexchikaneret hver dag? Det er så måske bare kredit til damerne, at de ikke absolut skal rage på mænd ;) Man kan ikke komme udenom at det er langt flere mænd der synes det er ok at gramse lidt, og at det bl.a. skyldes det billede de har af de piger/erhverv, og at udelukke f.eks mediebilledet/reklamer synes værende en af årsagerne mener jeg ikke man kan - og der er da masser af folk med forstand på den slags, der heller ikke gør ;)
Gravatar

#38 filmz-DocDoom 18 år siden

Jamen, det ER da ok at gramse lidt!
Gravatar

#39 Patriarch 18 år siden

Jeg er pisse træt af at blive gramset på!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#40 filmz-vassago 18 år siden

Nej de fleste vil sikkert synes det var lidt ok - hvis de altså selv kunne vælge hvem der skulle gøre det. Fede Finn nede fra grillen, med snasket wifebeater og ørle-ånde er måske ikke sagen...

Skriv ny kommentar: