Den er top, top og ligger godt i swinget. MEN, hvis du skulle være helt med på noderne, så kunne der ligge nogle mere tunge rock trommer under slut fanfaren, så ville USA være ellevild med den hehe.
Syntes det er cool, men der mangler lidt bund i perken i fanfaren.
Cool... jeg har det desværre med at blive i tvivl om jeg har bøffet en melodi da man efter at have arbejdet med den synes den virker meget naturlig/genkendelig så at sige.
Ej, det kommer an på hvem kunden er, hvad det skal bruges til, og om det f.eks er det eneste jeg skal lave eller om det er en del af en større pakke. F.eks hvis TV2 hyrede mig til at lave 1 minuts nyheds musik ville det koste væsentlig mere per minut end hvis det ene minuts nyhedsmusik var en del af en times musik til en film. I dette konkrete tilfælde hvor dette nummer blot er en del af en masse musik løber det op i godt 1000kr.
Umiddelbart synes jeg den var lidt lang af en jingle at være, men selvfølgelig hvis det skal ligge som baggrund i noget intro så skal den jo have længde til det. Hvad angår om den er stjålet så mindes jeg ikke lige noget i den stil...alt nyhedsmusik har jo stort set noget der bygger op til et klimaks.
Jeps... den lange intro er blot fordi kunden skal have noget der kan "loopes" ind over speak, og ikke fordi jeg musikalsk synes det fungere bedst sådan :)
#6: når det kommer til tv-musik, er det en god ting at man har MEGET mere end man skal bruge, og gerne i flere variationer - både af hensyn til loops, men også til ting som credits, nedlæg osv.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Meget fedt musik du har fået lavet. Den oser af TV-Avisen, dog uden at være en kopi. Den har elementer man har hørt flere steder fra, men det samlede hele, mindes jeg ikke at have hørt før. Og meget fedt at der er noget moderne over musikken.
#1 Patriarch 19 år siden
Help me out here...
www.marcussenmusic.com/newstest.mp3
#2 filmz-vassago 19 år siden
Hvad tager du for en opgave som den?
#3 Guts 19 år siden
Synes heller ikke slutningen lyder stjålet.
#4 lasse78 19 år siden
Syntes det er cool, men der mangler lidt bund i perken i fanfaren.
God work dude :)
#5 Patriarch 19 år siden
#2 Hvad jeg tager for det? Meget :D
Ej, det kommer an på hvem kunden er, hvad det skal bruges til, og om det f.eks er det eneste jeg skal lave eller om det er en del af en større pakke. F.eks hvis TV2 hyrede mig til at lave 1 minuts nyheds musik ville det koste væsentlig mere per minut end hvis det ene minuts nyhedsmusik var en del af en times musik til en film. I dette konkrete tilfælde hvor dette nummer blot er en del af en masse musik løber det op i godt 1000kr.
Why? Kende du nogen der skal bruge noget? :)
Godt - det er også en international kunde, så det gør bestemt ikke noget!
Nu er jeg ikke det store rocker :D Du har ret i at tromme delen godt kan være lidt højere. Så vil der også høres mere bund.
#6 cyberzed 19 år siden
Hvad angår om den er stjålet så mindes jeg ikke lige noget i den stil...alt nyhedsmusik har jo stort set noget der bygger op til et klimaks.
#7 Patriarch 19 år siden
#8 filmz-vassago 19 år siden
#9 cyberzed 19 år siden
#10 Corgan 19 år siden
#1:
Meget fedt musik du har fået lavet. Den oser af TV-Avisen, dog uden at være en kopi. Den har elementer man har hørt flere steder fra, men det samlede hele, mindes jeg ikke at have hørt før. Og meget fedt at der er noget moderne over musikken.