Hvis det havde været Fogh, havde han bare fejende afvist det, og sagt at vi skulle diskutere politik. Helt enig i at det ikke sømmer sig. På den anden side er det et low blow af Quortrup under en valgkamp, selvom jeg ikke har noget for NA.. Eller Quortrup for den sags skyld. Siden hvornår har Se & Hør haft politik i bladet? Det er noget man læser hos frisøren eller hos mormor, og bladrer frem til pigen, for at se hvor grim hun er.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Nu har jeg ikke fulgt historien, da jeg forsøger at undgå at give Qvortrup opmærksomhed, men har han i det hele taget gjort Khader opmærksom på at samtalen blev optaget, eller er der andre spilleregler, når det drejer sig om journalister?
"han i det hele taget gjort Khader opmærksom på at samtalen blev optaget"
Det ved jeg ikke om han har. Men: Hvis man anmoder om at blive citeret, så er det vel irrelevant, om man er blevet gjort opmærksom på, at samtalen bliver optaget? Og han er vel i øvrigt ikke særlig efaren, hvis han ikke ved, at optagelse finder sted helt pr. automatik.
"ikke bare være en nikkedukke"
Der er der vist heller ingen, der beder ham om. Men der er mange måder at reagere på, og man kan godt forvente EN DEL mere format af en, der gerne vil være statsmand. Igen: Jeg kunne ikke forestille mig nogen af de øvrige partiledere i Danmark reagere med sådan et ordvalg, og jeg finder det både ynkeligt, pinligt og uprofessionelt, at han ikke har mere kontrol over sig selv. Hvad med den dag, hvor Khader er blevet minister, og en udenlandsk journalist går for tæt på ham? Har vi så den "svin"-råbende danske regeringsrepræsentant på forsiden af The Daily Mirror? Hvor går Khaders grænse? Hvornår er den næste person "et svin", og hvem mon det bliver? Ingen ved det. Det er i.m.o. en tikkende bombe. Det er en ærlig sag at ville råbe "svin", men en "svin"-ytrer bliver ikke Danmarks repræsentant med min stemme, (stort set) uanset hvad der er overgået ham/hende.
(Han havde dog heller ikke fået min stemme inden han "øffede" af H.Q. :-D)
#27 - Optagelserne finder da ikke nødvendigvis sted pr. automatik? At blive citeret er ikke nødvendigvis det samme som at blive optaget på bånd eller lignende. Man skal stadig have samtykke herom.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Han skulle også lige gøre opmærksom på at han ikke spiser gris i forbindelse med "svin-sagen". Unødvendigt! Jeg siger jo heller ikke, at jeg ikke sutter pik, fordi jeg kalder nogen pikhoved!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Det er ikke ulovligt at optage en samtale som man selv er del af, ligemeget om man har gjort de andre parter opmærksom på optagelsen eller ej.
Det kan dog være ulovligt at afspille denne optagelse for andre, men så går man ind i meget fine juridiske detaljer (oplysninger der "åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden" hvad det så end betyder).
#21 gi-jones 16 år siden
#22 Patriarch 16 år siden
#23 filmz-DocDoom 16 år siden
Khader anmoder endog om at blive citeret :-)
Khader gentog det senere til nyhederne på tv.
Hvis det er rigtigt at han har fået udført sort arbejde, så skulle han måske hedde
"Samfunds-Naser" ? :-)
#24 davenport 16 år siden
Helt enig i at det ikke sømmer sig.
På den anden side er det et low blow af Quortrup under en valgkamp, selvom jeg ikke har noget for NA.. Eller Quortrup for den sags skyld.
Siden hvornår har Se & Hør haft politik i bladet? Det er noget man læser hos frisøren eller hos mormor, og bladrer frem til pigen, for at se hvor grim hun er.
#25 filmz-Kadann 16 år siden
Nå ja, så siger Khader jo bare sandheden. :)
#20 -
På den anden side, skal en politiker jo ikke bare være en nikkedukke, der tager imod alle personlige angreb, som en 18-årig tøs i et servicejob.
#26 Patriarch 16 år siden
http://politiken.dk/politik/article422676.ece
Qvortrup bruger nu Khaders baggrund som forklaring.
#27 filmz-DocDoom 16 år siden
"han i det hele taget gjort Khader opmærksom på at samtalen blev optaget"
Det ved jeg ikke om han har. Men: Hvis man anmoder om at blive citeret, så er det vel irrelevant, om man er blevet gjort opmærksom på, at samtalen bliver optaget? Og han er vel i øvrigt ikke særlig efaren, hvis han ikke ved, at optagelse finder sted helt pr. automatik.
"ikke bare være en nikkedukke"
Der er der vist heller ingen, der beder ham om. Men der er mange måder at reagere på, og man kan godt forvente EN DEL mere format af en, der gerne vil være statsmand. Igen: Jeg kunne ikke forestille mig nogen af de øvrige partiledere i Danmark reagere med sådan et ordvalg, og jeg finder det både ynkeligt, pinligt og uprofessionelt, at han ikke har mere kontrol over sig selv. Hvad med den dag, hvor Khader er blevet minister, og en udenlandsk journalist går for tæt på ham? Har vi så den "svin"-råbende danske regeringsrepræsentant på forsiden af The Daily Mirror? Hvor går Khaders grænse? Hvornår er den næste person "et svin", og hvem mon det bliver? Ingen ved det. Det er i.m.o. en tikkende bombe. Det er en ærlig sag at ville råbe "svin", men en "svin"-ytrer bliver ikke Danmarks repræsentant med min stemme, (stort set) uanset hvad der er overgået ham/hende.
(Han havde dog heller ikke fået min stemme inden han "øffede" af H.Q. :-D)
#28 Bony 16 år siden
#29 davenport 16 år siden
Unødvendigt!
Jeg siger jo heller ikke, at jeg ikke sutter pik, fordi jeg kalder nogen pikhoved!
#30 bobber 16 år siden
Det kan dog være ulovligt at afspille denne optagelse for andre, men så går man ind i meget fine juridiske detaljer (oplysninger der "åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden" hvad det så end betyder).