Gravatar

#11 Patriarch 16 år siden

Havde ikke lige set tråden her... anyway... det jeg skrev i den anden var at nogle fra den forige tråd vidst skal til at stemme liste Ø de har netop foreslået gratis tandpleje...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#12 filmz-ZOPTIKEREN 16 år siden

#2 Den sidste er ikke anonym.

"Igen har I kun én kilde til historien. Synes du, at det er dokumentation nok til at videre bringe så alvorlige anklager?

- I sidste uge blev vi kritiseret for at bruge en anonym kilde. Nu er der en ny kilde, en håndværker, der stiller sig frem med navn og billede og fortæller, at han også har udført sort arbejde for Naser og Bente."

Derudover så er det sandt Qvortrups blad og ham selv er plettet, men altså det bør nu afvejes nøje efter både at Khader har et noget ambivalent forhold til sandheden (30.000 godt uddannede, børnefond etc.) og hans reaktion og hvordan man spinner historierne bl.a. antispin ved at plante cencursamtalen med Bettina Aller i BT allerede før der er en sag.

Jeg mener analysator.blogspot.com har været diskuteret sagen og spinnet med sig selv fint.
http://analysator.blogspot.com/2007/10/naser-khade...
http://analysator.blogspot.com/2007/11/khaders-has...

Derudover mangler helt klart at nævnes i aviser og nyhederne af SKAT helt sikkert skal finde den mand nu for at få sygedagpengene betalt tilbage. Jeppesen har velsagtens oplysningspligt til at fortælle om hvem der har arbejdet for ham, så skulle det være en smal sag at finde ud af hvem den ukendte mand er og om han lyver eller ej.

#8 Jeg tror Qvortrup er helt kold overfor Pressenævnet. jf. Medieansvarsloven kan Aller Group jo kun blive "dømt" til at berigtige historien og modtage den kritik Pressenævnet nok vil udtale overfor ham, og det er der vel kun "anstændige" medier som tager seriøst. Derudover tager sådan en sag velsagtens et halvt år og så har alle glemt den igen, og de færreste hører jo om udfaldet af sagen. Hvis påstanden om sort arbejde er sandfærdig, så er hans ser en fremtidig politikerkarriere ikke særligt lys ud, så ville han straks kaste sig ud i at få det her væk via domstolene.
Gravatar

#13 chandler75 16 år siden

# 11 Jeg er tilmeldt Megafon-målingen, der blev brugt i nyheden, og blev tidligere på dagen spurgt, hvad jeg mente om skatte-financieret betaling af tandplejen (den nødvendige - ikke den kosmetiske). I spørgsmålet stod der - måske klogt nok - ikke noget om, at Enhedslisten stod bag forslaget...

En lille majoritet (51 % mod 44 % mener jeg) af de adspurgte danskere var imod, at tandlægeplejen skulle være financieret igennem skatterne, hvilket måske skyldes, at de fleste i dag har råd til at få deres bisser ordnet, uden at det går for meget ud over privatøkonomien. Så er der selvfølgelig de arbejdsløse, pensionisterne og de studerende - men de må jo bare gældsætte sig eller få revet tænderne ud...

Jeg stemte ja til forslaget om, at det skulle være skattefinancieret. Som jeg ser det, skal alle eller ingen sundhedsrelaterede spørgsmål være financieret af fællesskabet. Man tilbyder heller ikke en med et amputeret ben en trillebør fremfor en kostbar protese... Hvorfor skal dem, der ikke har råd til tandpleje, så være tvunget til at få deres tænder revet ud?

Det største problem - og grunden til, at det kun er Enhedslisten, der fremfører forslaget - er, at den danske tandpleje er en af de dyreste i verden, hvilket de fleste er enige om. Hvorfor det skal være sådan, ved jeg ikke... Men det skattebetalte sundhedstilbud kunne måske lyde på, at alle kunne få deres tandbehandling dækket - såfremt de fik den lavet i Sverige...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 mr gaijin 16 år siden

#12 Det vil ikke være Aller Group, men den ansvarshavende redaktør, der vil gøres ansvarlig ifølge Medieansvarsloven. Khader kan desuden også rejse injurie-sag, men det har han valgt ikke at gøre.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#15 lagoni 16 år siden

Mht til Khaders svin-udtalelse, så fik jeg fortalt at Qvortrup åbenbart havde chikaneret ham og hans familie på en måde. Qvortrup havde (før historien kom frem overhovedet) fået Khaders kone til at græde, ringet konstant o.l. Jeg ved ikke om det passer, men kan godt forstå Khaders udbrud så. Hvis det passer, er det underligt at den side er stort set ubelyst i medierne. Det var uprofessionelt af Khader, men forståeligt.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#16 Patriarch 16 år siden

Det mærkelige er at de to var buddies... gad vide hvad der skete.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#17 filmz-DocDoom 16 år siden

#15:

Imo. er det fuldstændigt irrelevant, om Qvortrup har chikaneret ham og konen. Det er et spørgsmål om, at Khader laver en meget stor fejlvurdering, når han råber "Du er et SVIIIN" til en person, der med 100% sikkerhed optager samtalen og med 99% sikkerhed anvender den. Så er det sådan set ligegyldigt, hvad Quortrup har sagt eller gjort (med visse undtagelser).

En statsmand råber ikke "SVIIIIN" i offentligt rum eller i noget, der kan blive offentligt rum. Sådan er det bare. Al format forsvinder fra ham i samme øjeblik.

En ytring af den karakter fra en person i Khaders position stempler ham selv lige midt i panden. Han ytrer sig jo ikke alene som privatpersonen Khader men nødvendigvis også som partiformanden Khader.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#18 lagoni 16 år siden

Jeg siger ikke det var klogt gjort at Khader. Enig i at det var usædvanlig dumt gjort som politiker, men forståeligt som menneske.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#19 gi-jones 16 år siden

Undskyld mig, men hvis jeg blev svinet personligt, og uden belæg, i Se & Hør ville jeg sgu også få lyst til at råbe og jeg kan ikke have noget imod andre der ville gøre det samme. Henrik Qvortrup lyder måske nok fornuftig nok (hvilket også gør ham så forbandet farlig), men der er ingen tvivl om at man altid vil finde ham der hvor pengene er.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#20 filmz-DocDoom 16 år siden

#19: "Undskyld mig, men hvis jeg blev svinet personligt..."

Du er ikke Khader. Du er ikke partileder. Som allerede påpeget: En partileder råber ikke "Du er et SVIIIIIN" - uanset hvad. I mine øjne kan jeg ikke se en mand for mig i tinget, og slet ikke en partileder, der har så lidt kontrol over sig selv, at han ikke kan lade være med at ytre sig offentligt med sådanne gloser, endog midt i en valgkamp.
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: