Gravatar

#51 davenport 16 år siden

Synes Pia K. vandt den debat. Hun er sku dygtig. De har helt sikkert min stemme, og det er sammen med alle jeg stort set kender, både familie og venner.
Håber de får et kanon valg, og får deres politik igennem, så vi får et bedre DK.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#52 chandler75 16 år siden

Sjovt, jeg synes Pia kontant var i defensiven, og ikke kunne redegøre for, hvorledes DF forsøger at have en social profil, men i seks år har støttet et regering, der har givet skattelettelser til de rigeste, ført en økonomisk politik, der for første gang nogensinde har ført til nationale protester blandt pasningspersonalet, og ført til en kommunal arbejdsmarkedspolitik, der gør, at der aldrig før har været så mange på sygedagpenge som nu... Det synes jeg ikke er en rigtig kurs for Danmark.

Også spøjst, at når jeg ser på min nærmeste omgangskreds (forældre, bedsteforældre, søskende, venner) - er de spredt mellem en enkelt EL, SF, Socialdemokratiet, De Radikale og en enkelt Ny Alliance... og de er endda spredt fra KBH, til nordsjælland til Fyn. Men det er måske anderledes i Jylland...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#53 intak 16 år siden

Nu er det vel meget normalt at ens omgangskreds plus familie nogenlunde har samme politiske overbevisning som en selv? Kan jeg i hvert fald se på mine venner og familie. Jeg stemmer personligt på Konservative og min familie samt venner er ligeledes på konservative og nogle på venstre.

Lige børn leger trods alt bedst :D

P.S giver chandler ret, synes heller ikke Pia klarede sig særlig godt i denne debatrunde.
Gravatar

#54 davenport 16 år siden

Jo, men synes bare det er interessant.. Jeg har aldrig diskuteret politik med min mormor og farmor, men gjorde det igår, og det viste sig, at de havde stemt på DF altid. Helt siden Fremskridspartiets tid.

Kan bare ikke forstå dem, der synes vi skal have en anden regering. Historien viser at de ikke kan administrere økonomi, og man kan jo også høre, at de er helt væk med deres budgetter.
Det er altid en højredrejet regering, der skal rydde op efter "de rødes" sløsen med pengene. Det er ikke populært, men det er desværre nødvendigt, når de bare bruger løs.

Mht. DF, så kan jeg godt lide, at de siger det andre er bange for at sige højt. Det er faktisk i orden at have en negativ holdning til indvandrere og den slags folk, der ofte ødelægger mere end de gavner.

Rent personligt, er min holdning, at vi skulle stoppe alt ulandshjælp. Vi (som lille land) betaler ml. 12 og 19 mia. til ulandshjælp. Tænk hvad de penge kunne bruges til?
Og det går tit til lande der bare vil slås. Det gider jeg sku ikke at støtte.
Hvis de vil have fremgang i den 3. verden, så må de arbejde for det, og lade være med at kæmpe hele tiden. - Og hvad kæmper de egentlig om?
Jeg mener: Afrika. Det er en ørken uden mad. Hvorfor tilegne sig mere jord og mennesker, som man alligevel ikke kan brødføde?

Lad dem slås, og hvis de så vil udvikle sig fra stenalderstadiet, så kunne hjælp måske komme på tale.
Men jeg vil sku ikke støtte deres åndsvage måde at leve på med mine penge, hvis min egen befolkning behøver dem.
Så må de ligesom tage sig sammen.
12 - 19 milliarder, folkens! Det kunne give vores sociale problemstillinger et gevaldigt løft.

Er jeg helt forkert på den?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#55 filmz-DocDoom 16 år siden

#54:

Jeg er i vidt omfang enig. Den vestlige verden kan ikke redde den 3. verden. De kan kun redde sig selv. Mange vil sige "jamen, det er den vestlige verden, der har påført dem disse lidelser, fordi vi har udnyttet dem". Ja, og? Har det ikke altid været sådan mellem nationer? I årtusinder var Mellemøsten og Nordafrika verdens foregangsmænd. Det fik de kuldsejlet.

Flere af de "hjælpetiltag", som vi yder den 3. verden, er i øvrigt i virkeligheden bjørnetjenester. Tænk fx. på livsforlængende medicin til HIV-smittede i Afrika. Jeg behøver vist ikke redegøre nærmere for, hvorfor det er en rigtig dårlig idé.

Som Davenport skriver, så om ulandsbistanden, så kunne vi godt brude de penge selv. "Jamen, vi har det da godt nok". Nej, jeg har det fandeme ikke godt nok, når der IDAG står 49% på mit skattekort + 8% arbejdsmarkedsbidrag = 57% (syvoghalvfuckingtreds!) Det er sgu da et mareridt fostret i en syg hjerne.

#52: DF deler altså også vigtge værdier med VK, herunder en stram udlændingepolitik og en stram retspolitik. Og jeg kan da godt forstå, at de hellere vil samarbejde med VK, med hvem de har fået gennemført en lang række mærkesager, end med venstrefløjen, hvoraf flere gennem hele DF's levetid har gjort alt for at nedgøre DF og hænde dem ud som racister, selvom det måske ville være mere nærliggende at hænge de pågældende selv (ud) om som landsforrædere.

Jeg stemmer i øvrigt ikke DF denne gang, men V. Jeg har dog stemt på dem flere gange tidligere. Mit værdigrundlag er nærmest V, men ofte har der lige op til valget været nogle grove perker-sager, der har fået mig til at flytte krydset til DF. Man er vel kun et menneske, der lader sig styre af følelser.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#56 filmz-DocDoom 16 år siden

Tilføjelse:

Det ultimative parti findes desværre ikke. Det ville være en kombination af det bedste fra det gamle minimalstats-Venstre, De Konservative og Fremskridtspartiet.
Gravatar

#57 Patriarch 16 år siden

Synes klart at venstrefløjen klarede sig bedst. Læg dertil at jeg synes Pia K, som jeg normalt betragter som pisse skarp, var noget træt og på defensiven. Jeg synes bestemt ikke hun klarede det godt. Bendt Bendtsen virker lidt latterlig og 'morfar-agtig' og Fogh mangler den saft, kraft og selvtillid man normalt kender ham for. Jeg synes det så skidt ud...

Håber regeringen kan fortsætte, men jeg synes nok så afgjort at oppositionen har klaret sig bedst denne valgkamp. Her tænker jeg ikke kun på deres overbud, men også deres evne til at sælge varen og tordne frem med et inspirerende gå-på-mod.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#58 filmz-Bruce 16 år siden

Så det ikke, men der skal nu også en 500 megaton hydrogen bombe til at rokke ved min stemme. V ... eller K. Bestemmer mig i boksen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#59 filmz-DocDoom 16 år siden

#58: Sådan en har jeg vist liggende et sted i min kælder. Jeg skla dog bruge den på min ferie til mellemøsten, så du kommer vist til at stemme V eller K igen.
Gravatar

#60 filmz-Bruce 16 år siden

#59 Det bliver nok K denne gang, trods det at klaphatten Bent trækker vognen. Jeg håber gevaldigt, at Mads Lebech køres i stilling til næste gang, for så får K en ordentlig renæssance.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: