Gravatar

#61 filmz-Kadann 16 år siden

#53 -

Det ved jeg så ikke om det er, men nu kender jeg så ikke til den politiske overbevisning hos andre familier.

I min familie strækker vi os fra den yderste venstrefløj til DF, inkl. et par stykker der stemmer omkring midten, hvilket kan give nogle ret heftige diskussioner til højtiderne.

Selv blandt venner og kammerater, er vi ikke altid politisk enige.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#62 filmz-DocDoom 16 år siden

#60: Eller Lene-pigen.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#63 filmz-DocDoom 16 år siden

#61: Der er vel ligeså mange politiske venne- og familiekonstellationer, som der er venne- og familiekonstellationer. Mine venner og min (nærmeste*) familie rækker ej heller ikke til venstre for Venstre (med mindre du betegner DF som værende til venstre for Venstre). Min kæreste har dog et par veninder, der hælder til Magrethe Vestager, men det er ikke nogen, som jeg ser (dog ikke af den grund).

*Mine to fætre er semirøde, men de har også alle dage været et par forvirrede og rodløse samfundsnassere og daglejere, selvom de er nogle søde drenge. Den ene af dem er så småt begyndt at ændre holdning og se lyset... det sker sjovt nok samtidig med, at han er ved at etablere en lille virksomhed. Det er påfaldende, hvor meget sjovere det er at være rød, når man er modtager, end når man er yder :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#64 BN 16 år siden

ang. Naser Khader og Se&Hør:

Er det ikke lidt påfaldende, at dette forsøg på et karaktermord kommer lige op til folketingsvalget? Og at det er rettet mod lederen af det parti, som mange spåede ville gøre en forskel?

Uanset om Naser Khader har fået udført sort arbejde eller ej, hvorfor gav de der håndværkere historien til Se&Hør lige præcis under valgkampagnen? Hvorfor er de lige kommet i tanke om dét nu? ... Det samme spørgsmål kunne man stille vedrørende kilden til Ekstra Bladets historie om den påståede politiske "dobbeltagent" ...

Man kan ikke lade være at tænke lidt på, om der sidder nogle og sørger for at disse historier bliver plantet rettidigt i sladderspalterne hos Se&Hør og i det evigt sensationshungrende Ekstra Bladet.

There's somehing rotten in the state of Denmark ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#65 rendesten 16 år siden

wow doctor doom er virkelig doctor doom.
"lad dem redde sin egen røv"
ja lad os lukke øjnene og lade som om sult, krig, naturkatastrofer, korruption, racisme, og anden uretfærdighed ikke eksisterer i den verden vi lever i.
U-landsbistand er noget af det vigtigste vi som skatteyderer kan give. Det er bare ærgeligt at størstedelen af pengene ryger lige tilbage i lommen via ulandsgæld.

Giv alle mennesker på denne jord en lige chance for at leve. kan ikke leve med den der smålighed.
Gravatar

#66 evermind 16 år siden

wow doctor doom er virkelig doctor doom.

Hehe, true that!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#67 davenport 16 år siden

Naturen rydder op!
Hvis alle var raske i Afrika, så kunne du godt vinke farveller til røde bøffer om lørdagen. (Eller vegetarmad) ;)
Hvis de vil have fremgang i den 3. verden, skulle de måske koncenterer sig om deres udvikling, og ikke om krig om ørkenområder, der alligevel ikke har nogle resourser.
Tror prisen på en AK47 kunne brødføde en del mere end dens tiltænkte funktion!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#68 rendesten 16 år siden

jeg er enig (med undtagelse af din kommentar til min lørdagsmad :)

Hvis de vil have fremgang i den 3. verden, skulle de måske koncenterer sig om deres udvikling,

præcis. Hvordan er det vi som et rigt land kan bidrage med en udvikling? orienteret og målrettet U-landsbistand. Ved at fjerne Ulandsbistanden, opnår du jo netop krig om ressourcer/magt - alle handler desperat i desperate tider.
Gravatar

#69 davenport 16 år siden

Det er imo ikke vores pligt, at holde deres røv oven vande. Hvis de er interesseret i udvikling, må de arbejde for det.
Det hjælper ikke at flyve mad ind, når militser stjæler det fra nødhjælpsarbejderne og fordeler det til egen fordel.
Man kunne stille det ret enkelt op:
Læg våbnene på hylden, så hjælper vi jer med frisk vand og skoler.
Men gør noget for det selv i første omgang.
Krig betyder voldtægter, som fører til spredning af aids.
Og hvad er det de lige kæmper om??
Bare se Mugabe. Han jager alle de hvide farmere ud af Zimbabwe, og gør befolkningen til fredsløse, der bliver nødt til at stjæle, fordi deres levebrød bliver taget fra dem.
Der VIL de ikke engang have hjælp fra regeringens side, åbenbart.
Så må de sku da revultionere, som vi gjorde i Europa, da vi var på middelalderstadiet.
Det er synd at de ikke arbejder for fremgang, men faktisk gør det modsatte.
Med Line Baums ord: "Er det en abe?" - Åbenbart!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#70 filmz-Bruce 16 år siden

Fjerne U-landsbistanden?!?! Det er blot at søge i Google på "denmark foreign aid ranking", så er der rigeligt med rapporter, som konkluderer, at Danmark til stadighed er det førende land mht. ulandsbistand og effekten af denne. Alt bliver konstant kørt op i dommedagsagtige scenarier og det bliver argumentationen ikke bedre af.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: