Så vidt jeg kan huske stemte jeg på Det Konservative Folkeparti. Uanset hvem der bliver valgt så vil det stadigvæk godt. Sådan som det har gået i Danmark i de sidste mange år, så skal det nok blive godt.
Er egentlig lidt overrasket over at det kun er Enhedslisten som været ude at proklamere at de er/var imod krigen i Afghanistan, men der er nok ikke så mange stemmer i dette. Befolkningen er forholdsvis ligeglade med den.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Nu tror jeg heller ikke de fleste er imod krigen i Afghanistan. Den blev initieret af NATO i kølvandet på 9/11, efter at Al Qaeda havde benyttet Talibans venlighed og havde baser i Afghanistan, hvorfra de kunne træne og iscenesætte deres terror. Der var adskillige dokumentarer, som blev smuglet ud af landet, som viste Talibans usle behandling af befolkningen, kvinder, homoseksuelle og børn, bl.a. ved stening, hængning i fodboldmål og anden horribel afstrafning.
Jeg ved godt tiden læger alle sår, men forhåbentlig er vi ikke kommer dertil endnu, at vi lader andre i stikken, når en sag ikke har topprioritet i befolkningens hoveder. Tyskland og Frankrig har vist deres inkompetence og impotens i den sag og måske burde vi overveje, om NATO fungerer mere, når disse europæiske superstater hellere vil tjene penge på samhandel med rettighedskrænkende lande, fremfor at hjælpe mennesker.
Jeg tror den gamle ånd fra FN og NATOs begyndelse er helt og aldeles væk og få har viljen til at hjælpe andre, når det kan have konsekvenser på ratings og polls.
Enhedslisten er imod alt, som den borgerlige opposition er for. Religion er opium for folket sagde Marx, indtil der kom en religion forbi, som var 100 gange mere menneskeretskrænkende end den kristne, men som ikke var på de borgerliges side. Så blev fjendens fjende pludselig min ven.
De totalitære ismer har det med at møde hinanden, for bare man kommer langt nok ud til venstre og højre, så mødes man igen. Det var nok ikke lige den som Columbus tænkte på ved at rejse mod vest :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Pt. ser det ud til (med 1/5 optalt) at EL ryger ud. Som min ven Lallenkalaf skrev til mig, så er det nok til at slagte fedekalven og åbne årgangsvinen O/
Det ser godt ud for Emperiet ;) (Fuck af, elendige Alliance ;D)
Bare for at lave lidt Star Wars ud af det ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#59 Det kommer an på, hvorledes personerne fra det enkelte parti er opstillet, sideordnet eller parti.
Sakset:
Ved sideordnet opstilling fordeles partistemmerne i forhold til de personlige stemmetal og er derfor uden betydning for, hvilke kandidater der bliver valgt.
Ved sideordnet opstilling kan en kandidat være anmeldt som nomineret, det vil sige, at kandidaten står som den første af partiets kandidater i opstillingskredsen.
Et parti, der opstiller på partiliste, har på forhånd fastlagt rækkefølgen af alle partiets kandidater på stemmesedlen. Partistemmerne fordeles ud fra den faste rækkefølge på stemmesedlen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#51 filmz-jonasgr 18 år siden
Er egentlig lidt overrasket over at det kun er Enhedslisten som været ude at proklamere at de er/var imod krigen i Afghanistan, men der er nok ikke så mange stemmer i dette. Befolkningen er forholdsvis ligeglade med den.
'Cause I'm evil"
#52 filmz-Bruce 18 år siden
Jeg ved godt tiden læger alle sår, men forhåbentlig er vi ikke kommer dertil endnu, at vi lader andre i stikken, når en sag ikke har topprioritet i befolkningens hoveder. Tyskland og Frankrig har vist deres inkompetence og impotens i den sag og måske burde vi overveje, om NATO fungerer mere, når disse europæiske superstater hellere vil tjene penge på samhandel med rettighedskrænkende lande, fremfor at hjælpe mennesker.
Jeg tror den gamle ånd fra FN og NATOs begyndelse er helt og aldeles væk og få har viljen til at hjælpe andre, når det kan have konsekvenser på ratings og polls.
Enhedslisten er imod alt, som den borgerlige opposition er for. Religion er opium for folket sagde Marx, indtil der kom en religion forbi, som var 100 gange mere menneskeretskrænkende end den kristne, men som ikke var på de borgerliges side. Så blev fjendens fjende pludselig min ven.
De totalitære ismer har det med at møde hinanden, for bare man kommer langt nok ud til venstre og højre, så mødes man igen. Det var nok ikke lige den som Columbus tænkte på ved at rejse mod vest :)
#53 davenport 18 år siden
#54 Verbal 18 år siden
#55 davenport 18 år siden
#56 davenport 18 år siden
Som min ven Lallenkalaf skrev til mig, så er det nok til at slagte fedekalven og åbne årgangsvinen O/
Det ser godt ud for Emperiet ;)
(Fuck af, elendige Alliance ;D)
Bare for at lave lidt Star Wars ud af det ;)
#57 Bony 18 år siden
#58 filmz-Bruce 18 år siden
Desværre skal de nok komme ind. Byerne giver dem det sidste push!
Der bliver taget klassefoto. 3/4 af partiet er med, den sidste 1/4 tager billedet :D
#59 Bony 18 år siden
#60 filmz-Bruce 18 år siden
Sakset:
Ved sideordnet opstilling fordeles partistemmerne i forhold til de personlige stemmetal og er derfor uden betydning for, hvilke kandidater der bliver valgt.
Ved sideordnet opstilling kan en kandidat være anmeldt som nomineret, det vil sige, at kandidaten står som den første af partiets kandidater i opstillingskredsen.
Et parti, der opstiller på partiliste, har på forhånd fastlagt rækkefølgen af alle partiets kandidater på stemmesedlen. Partistemmerne fordeles ud fra den faste rækkefølge på stemmesedlen.