Gravatar

#41 rendesten 18 år siden

det er lige præcis det skræmmebillede jeg fornemmer DF sender ud. Man frygter det man ikke forstår og vil isolerer problemet (øde ø, GODT FORSLAG DF) istedet for at forebygge problemet. Forebyggelse kunne være fjerne kontanthjælpsloftet, udvise mere respekt for at folk med en anden religiøs overbevisning. Samle folk istedet for at splitte folk.
Gravatar

#42 dolphinfriendly 18 år siden

Det bliver SF herfra, men ligefør jeg hopper på Ø med udtalelsen i #40. :/

Gravatar

#43 rendesten 18 år siden

lige til en bemærkning.

Og så er jeg i mod den muslimske religion som helhed

Jeg tror også Iran er imod den kristne religion som helhed

men bare folk udøver deres trosretninger hjemme, og vi ikke skal financere moskeer osv. (Vi har stadig religionsfrihed, og fred med det!)

Hmm tror heller ej Iran vil bygge kristne kirker.

Men hvis der fx. var tørklædeforbud, så må de indrette sig. Det er DK, ikke Iran det her.

Ja DF har forslået tørklædeforbud, ligesom der i Iran er tørklæde påbud.

Alt i alt er jeg for et genkendeligt Danmark, ikke et multikulturelt smeltedige, hvor det hele er farver og ballade.

get my point? Det ser ud som om at dig og Irans Præsident ville blive gode venner hvis dog blot i delte religion :)
Gravatar

#44 filmz-Bruce 18 år siden

...udvise mere respekt for at folk med en anden religiøs overbevisning.

Det er ret sjovt, at blot en ideologi er kamoufleret som religion, så skal man udvise tolerance imod overbevisningen.

Gu' vil jeg ej! Jeg er ligeså respektløs overfor ideologier som er religiøst som politisk betonet. En uretfærdighed er en uretfærdighed, uanset hvordan man pakker den ind. Og tolerance overfor andres intolerance er ikke lig med humanisme, men naivitet og dumhed.

Der er religionsfrihed og det skal der vedblive med at være. Men det indebærer også retten til at være fri for religion, hvorfor religionen skal udøves i privaten eller dertil indrettede religiøse rum.

Kritiser det som skal kritiseres!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#45 davenport 18 år siden

#42/43 osv.: Det kan vi jo ikke blive enige om. Sådan er politik jo, og gud ske tak og lov for demokrati.
Jeg accepterer selvfølgeligt flertallet, men jeg tror ikke oppositionen vinder i dag.

Nu ved jeg ikke hvor gamle i er, men det er sjovt, at når man bliver ældre, så ændre man også tit holdning.
Jeg var også som jer engang, og synes det hele var dejligt og kulturelt.
Så skulle jeg lige pludselig til selv at skaffe smør på brødet, og så fik piben en anden lyd!

Ikke at jeg putter jer i en kasse, det er ikke meningen. Der er mange der står ved deres holdninger hele livet. Det er bare en observation jeg har bemærket mange gange.

Har i øvrigt i dagens anledning sat kål over, dog med oksekød i stedet for flæsk. Det er lavet i juleøl, og skal simre i de næste timer.
(Der kommer sku nok luft i maven så...)

Edit: Bruce: du kan altid skrive det, jeg synes på sådan en fed måde, som jeg ikke er i stand til at formulere korrekt ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#46 MuManden 18 år siden

#43 Der kan jeg godt nok ikke lige se, hvad du vil med det. Det er i Danmark der er valg ikke i Iran.
Du giver desuden ikke nogen grund til at jeg skulle stemme anderledes, end jeg har gjort.
og jeg HAR set ud over min egen næsetip, defor jeg skrev "vi"
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#47 davenport 18 år siden

Tror han mente mig?

EDIT: næ, den er rettet til dig.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#48 MuManden 18 år siden

#47 hehe, tror han er sur på os begge to!
Det lyder bare som om han har det dårlig og er meget fattig, det han skrev i #39
Men det tror jeg bare ikke på er tilfældet, så derfor ved jeg ikke hvor han vil hen med det.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#49 rendesten 18 år siden

Det var holdninger kontra holdninger, ikke Danmark kontra Iran.
Gravatar

#50 filmz-bullettooth 18 år siden

plejer at stemme V men ender ok med C denne gang.....
--------- for rent ---------

Skriv ny kommentar: