Det er da godt at alle jer "rigtige" danskere kan fortælle alle os andre, der formaster sig til at være uenige, hvor "anarkistiske", "latterlige", og helt igennem "uintelligente" vi er - Tusind tak for det! :/
I kan ikke holde op med at fortælle os "røde", hvor usmageligt det er, at vi, ifølge jer, forsøger at tage patent på de "rigtige" holdninger - men hvor fulde af lort er det så lige I selv er på det punkt, når I ikke kan holde op med at fortælle os andre hvad en god dansker er og hvad de rigtige danske værdier, som I jo står åh-så-fast på, er?
Tillykke med sejren - men lad venligst være med at være en stud af den grund.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
Er jeg den eneste som synes Khader lige har skudt sig eftertrykkeligt i foden og dermed også NA, her i partilederrunden?
Allerede mens makeup stylisterne fes rundt og fjernede svedperler fra pandebraskene, var det tydeligt, at Khader fandt sig bedst tilpas blandt Thorning og Villy Søvndal.
Anders Fogh meldte kort og koncist ud med, at dem som pegede på Anders Fogh som statsminister, ville få indflydelse på regeringens politiske grundlag.
Khader peger dog ikke på Anders Fogh Rasmussen, men ønsker en dronningerunde og hvis man lagde mærke til Anders Fogh Rasmussens øjne, så skete der en del i dette øjeblik.
For som tingene ser ud nu inden finoptællingen, har Khader IKKE opnået den position med NA, som han havde ønsket. At være den absolutte tunge på vægtskålen, som kan bryde DF's politiske indflydelse. For VKO kan mønstre 89 mandater plus 1 nordatlantisk af slagsen, hvilket nøjagtigt mønstrer de magiske 90 mandater, som kan tage broden af Khaders manøvre.
Khader har spillet NA's kort særdeles dårligt i aften ved ikke at pege på AFR som statsminister. På en og samme tid, viste han, at en borgerlig stemme på NA med en VK regering for øje, var en spildt stemme, samtidig med, at han ikke skal vide sig sikker at få nogen som helst indflydelse på regeringens politik i det kommende regeringssamarbejde. Jeg tvivler på, at Anders Fogh Rasmussen ser gennem fingrene med Khaders manøvre, men sætter ham eftertrykkeligt på plads.
Tilbage er der at konstatere, at Asger Aamund havde ret. NA er ikke det borgerlige projekt, som partiet startede ud som om, men har vist sig at være en særdeles sprængfarlig rød bombe, iklædt blå gevandter, som kunne have sørget for Helle Thornings Schmidts indtog på Christiansborg ... hvis altså ikke lige, det havde været for det dersens nordatlantiske mandat.
Forhåbentlig er der borgerlige NA vælgere derude, som nu ikke er i tvivl om, at NA blot er en ulv i fåreklæder. Marianne Jelved klædt ud som bedstemor. Jeg er stensikker på, at Khader ville have gået efter Thorning som statsminister!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#74 Jeg tror nu ikke på at Khader ville have givet Thorning statsminister posten, så havde han for alvor skudt sig selv i foden. Det kunne godt have sket efter MEGET lange forhandlinger, men det finder vi jo nok aldrig ud af. Jeg tror dog godt at Khader ved at hvis VKO har flertal (som det jo ser ud til de har når man tæller færringen med) så får han nok ikke særlig stor indflydelse uanset hvad. Lidt skal han dog nok få, for jeg tror godt Fogh kan se at det kan blive dyrt at miste NAs støtte i næste valgkamp. Jeg tror desværre heller ikke helt at NA er Jelved i fåreklæder. Hvis bare det var så vel, så havde jeg måske overvejet at stemme på de. Jeg tror bare ikke at de har fået sammensat et fast politisk program endnu og det har været deres helt store problem.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
At Fogh kan beholde magten kan nok ikke komme som den store overraskelse. Der skal meget til at vælte en siddende regering, når mange i Danmark har god økonomi og der er lav ledighed.
Man glemmer desværre så, at rygraden i velfærdssamfundet - SOSU-assisterne, politibetjentene, lærerne, og pædagogerne - ikke oplever denne optur, og må acceptere en løn, der ligger tæt på en ufaglærts løn. Og alligevel vil husejeren, der har fået skattelettelser og lever det fede liv, brokke sig over, at hans/hendes barn ikke kan læse ordentligt, ellers trives dårligt i børnehaven - men glemmer, at klassekvotienten er på 40 og at der kun er 1 pædagog pr. 10. barn.
Og man må acceptere en uambitiøs klimapolitik, der måske nok overholder standarderne, men ikke agerer forgangsland, som Danmark ellers var kendt som i 90'erne.
Og uanset hvor meget man strammer udlændingepolitikken, har udlændingene sjovt nok stadig svært ved at blive integreret i det danske samfund... Mon det kunne have noget at gøre med den måde, danskerne agerer på...?
Under Fogh er Danmark og danskerne (eller enkelte udvalgte danskere) blevet rigere. Men det er så også det...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#76 Præcist! Men jeg tror så også at vi kan se på SFs fremgang for eksempel at mange danskere faktisk har fundet ud af dette. Vi skal så også tænke på at vi faktisk kun var et mandat fra at bryde VKO flertallet og det er jo et skridt i den rigtige retning. Jeg er, som jeg før har sagt, radikal og det der ærgre mig mest er at vi, som ellers ikke har noget imod at samarbejde med V eller K, ikke kan få lov til det fordi DF sidder og trækker i trådene. Ting som vi faktisk går ind for bliver bundet sammen med ting vi ikke går ind for og så står vi i et dilemma; skal man stemme for noget man er imod for at få gennemført noget man er for, eller omvendt. Så siger Fogh oven i købet at han vil have bredt samarbejde. Pia Kjærsgaard er desværre alt for dygtig til at gøre sine mandater afgørende og derfor vil der reelt ikke kunne komme et rigtigt bredt samarbejde med den konstalation vi har fået efter valget.
#45 Nu ved jeg ikke lige hvad alder har at gøre med at stemme på SF; Min erfaring er nærmere, at det ofte er højtuddannede på/fra humanistiske uddannelser der stemmer rødt. :) Iøvrigt er jeg vist ikke meget mere end et år yngere end dig, just to get facts straight.
Nu skal det tilføjes at jeg normalt er til radikal venstre, men ville være sikker på at støtte op omkring hvad der kan få losset lidt til den borgerlige regeringen - derfor er det både med vrede at jeg ser DF få flere mandater, men et plaster på såret at SF ligeledes har fået så mange. Det må jo så betyde at alle de unge vælgere i DK har stemt oder was... ;)
#79 det er helt rigtigt det med alder, det hører jeg også tit. Min bror er medlem af SF så han hører det endnu tiere. Jeg tror i bund og grund det har at gøre med at der er to måder at se på politik på. Den ene måde er at sige "hvad er godt for MIG?" - det er normalt disse mennesker der skifter holdning når de bliver ældre. Den anden måde er at sige "hvad er godt for SAMFUNDET?" - det er som regel disse mennesker der stemmer det samme det meste af deres liv. Jeg tror at begge grupper findes i alle partier og selvom jeg selv mener at jeg tilhører den sidste gruppe, så vil jeg ikke sige at den ene er bedre end den anden. Det er bare to forskellige måder at se på tingene på. Når det så er sagt har jeg svært ved at se hvordan man kan glæde sig over en skattelettelse når folk bliver drevet til selvmordsforsøg i asylcentre og politifolk bliver nødt til at bede om forflyttelse fordi de ikke har råd til at bo i København.
#71 Bony 18 år siden
#72 filmz-mrhands 18 år siden
#73 filmz-harald123 18 år siden
Det er da godt at alle jer "rigtige" danskere kan fortælle alle os andre, der formaster sig til at være uenige, hvor "anarkistiske", "latterlige", og helt igennem "uintelligente" vi er - Tusind tak for det! :/
I kan ikke holde op med at fortælle os "røde", hvor usmageligt det er, at vi, ifølge jer, forsøger at tage patent på de "rigtige" holdninger - men hvor fulde af lort er det så lige I selv er på det punkt, når I ikke kan holde op med at fortælle os andre hvad en god dansker er og hvad de rigtige danske værdier, som I jo står åh-så-fast på, er?
Tillykke med sejren - men lad venligst være med at være en stud af den grund.
#74 filmz-Bruce 18 år siden
Allerede mens makeup stylisterne fes rundt og fjernede svedperler fra pandebraskene, var det tydeligt, at Khader fandt sig bedst tilpas blandt Thorning og Villy Søvndal.
Anders Fogh meldte kort og koncist ud med, at dem som pegede på Anders Fogh som statsminister, ville få indflydelse på regeringens politiske grundlag.
Khader peger dog ikke på Anders Fogh Rasmussen, men ønsker en dronningerunde og hvis man lagde mærke til Anders Fogh Rasmussens øjne, så skete der en del i dette øjeblik.
For som tingene ser ud nu inden finoptællingen, har Khader IKKE opnået den position med NA, som han havde ønsket. At være den absolutte tunge på vægtskålen, som kan bryde DF's politiske indflydelse. For VKO kan mønstre 89 mandater plus 1 nordatlantisk af slagsen, hvilket nøjagtigt mønstrer de magiske 90 mandater, som kan tage broden af Khaders manøvre.
Khader har spillet NA's kort særdeles dårligt i aften ved ikke at pege på AFR som statsminister. På en og samme tid, viste han, at en borgerlig stemme på NA med en VK regering for øje, var en spildt stemme, samtidig med, at han ikke skal vide sig sikker at få nogen som helst indflydelse på regeringens politik i det kommende regeringssamarbejde. Jeg tvivler på, at Anders Fogh Rasmussen ser gennem fingrene med Khaders manøvre, men sætter ham eftertrykkeligt på plads.
Tilbage er der at konstatere, at Asger Aamund havde ret. NA er ikke det borgerlige projekt, som partiet startede ud som om, men har vist sig at være en særdeles sprængfarlig rød bombe, iklædt blå gevandter, som kunne have sørget for Helle Thornings Schmidts indtog på Christiansborg ... hvis altså ikke lige, det havde været for det dersens nordatlantiske mandat.
Forhåbentlig er der borgerlige NA vælgere derude, som nu ikke er i tvivl om, at NA blot er en ulv i fåreklæder. Marianne Jelved klædt ud som bedstemor. Jeg er stensikker på, at Khader ville have gået efter Thorning som statsminister!
#75 frahm-2 18 år siden
Jeg tror nu ikke på at Khader ville have givet Thorning statsminister posten, så havde han for alvor skudt sig selv i foden. Det kunne godt have sket efter MEGET lange forhandlinger, men det finder vi jo nok aldrig ud af.
Jeg tror dog godt at Khader ved at hvis VKO har flertal (som det jo ser ud til de har når man tæller færringen med) så får han nok ikke særlig stor indflydelse uanset hvad. Lidt skal han dog nok få, for jeg tror godt Fogh kan se at det kan blive dyrt at miste NAs støtte i næste valgkamp.
Jeg tror desværre heller ikke helt at NA er Jelved i fåreklæder. Hvis bare det var så vel, så havde jeg måske overvejet at stemme på de. Jeg tror bare ikke at de har fået sammensat et fast politisk program endnu og det har været deres helt store problem.
#76 chandler75 18 år siden
Man glemmer desværre så, at rygraden i velfærdssamfundet - SOSU-assisterne, politibetjentene, lærerne, og pædagogerne - ikke oplever denne optur, og må acceptere en løn, der ligger tæt på en ufaglærts løn. Og alligevel vil husejeren, der har fået skattelettelser og lever det fede liv, brokke sig over, at hans/hendes barn ikke kan læse ordentligt, ellers trives dårligt i børnehaven - men glemmer, at klassekvotienten er på 40 og at der kun er 1 pædagog pr. 10. barn.
Og man må acceptere en uambitiøs klimapolitik, der måske nok overholder standarderne, men ikke agerer forgangsland, som Danmark ellers var kendt som i 90'erne.
Og uanset hvor meget man strammer udlændingepolitikken, har udlændingene sjovt nok stadig svært ved at blive integreret i det danske samfund... Mon det kunne have noget at gøre med den måde, danskerne agerer på...?
Under Fogh er Danmark og danskerne (eller enkelte udvalgte danskere) blevet rigere. Men det er så også det...
#77 evermind 18 år siden
Jeg er ikke den største haj til at diskutere politik, men vil da lige - for mestedelen - erklære mig enig!
#78 frahm-2 18 år siden
Præcist!
Men jeg tror så også at vi kan se på SFs fremgang for eksempel at mange danskere faktisk har fundet ud af dette. Vi skal så også tænke på at vi faktisk kun var et mandat fra at bryde VKO flertallet og det er jo et skridt i den rigtige retning.
Jeg er, som jeg før har sagt, radikal og det der ærgre mig mest er at vi, som ellers ikke har noget imod at samarbejde med V eller K, ikke kan få lov til det fordi DF sidder og trækker i trådene. Ting som vi faktisk går ind for bliver bundet sammen med ting vi ikke går ind for og så står vi i et dilemma; skal man stemme for noget man er imod for at få gennemført noget man er for, eller omvendt. Så siger Fogh oven i købet at han vil have bredt samarbejde. Pia Kjærsgaard er desværre alt for dygtig til at gøre sine mandater afgørende og derfor vil der reelt ikke kunne komme et rigtigt bredt samarbejde med den konstalation vi har fået efter valget.
#79 dolphinfriendly 18 år siden
Nu skal det tilføjes at jeg normalt er til radikal venstre, men ville være sikker på at støtte op omkring hvad der kan få losset lidt til den borgerlige regeringen - derfor er det både med vrede at jeg ser DF få flere mandater, men et plaster på såret at SF ligeledes har fået så mange. Det må jo så betyde at alle de unge vælgere i DK har stemt oder was... ;)
#80 frahm-2 18 år siden
det er helt rigtigt det med alder, det hører jeg også tit. Min bror er medlem af SF så han hører det endnu tiere. Jeg tror i bund og grund det har at gøre med at der er to måder at se på politik på. Den ene måde er at sige "hvad er godt for MIG?" - det er normalt disse mennesker der skifter holdning når de bliver ældre. Den anden måde er at sige "hvad er godt for SAMFUNDET?" - det er som regel disse mennesker der stemmer det samme det meste af deres liv. Jeg tror at begge grupper findes i alle partier og selvom jeg selv mener at jeg tilhører den sidste gruppe, så vil jeg ikke sige at den ene er bedre end den anden. Det er bare to forskellige måder at se på tingene på. Når det så er sagt har jeg svært ved at se hvordan man kan glæde sig over en skattelettelse når folk bliver drevet til selvmordsforsøg i asylcentre og politifolk bliver nødt til at bede om forflyttelse fordi de ikke har råd til at bo i København.