Gravatar

#81 dolphinfriendly 18 år siden

Når det så er sagt har jeg svært ved at se hvordan man kan glæde sig over en skattelettelse når folk bliver drevet til selvmordsforsøg i asylcentre og politifolk bliver nødt til at bede om forflyttelse fordi de ikke har råd til at bo i København.

Særligt behandlingen af asylsøgerne synes jeg er helt fantastisk umenneskeligt og intolerant, at man bare ser gennemfingre med og bruger undskyldningen "jamen vi kan jo ik' ha' dem rendende, godt vi har Pia!".

Jeg er iøvrigt rørende enig med dig og din polarisering mellem "mig" og "samfund".

Gravatar

#82 filmz-Bruce 18 år siden

#76 Man glemmer desværre så, at rygraden i velfærdssamfundet - SOSU-assisterne, politibetjentene, lærerne, og pædagogerne - ikke oplever denne optur, og må acceptere en løn, der ligger tæt på en ufaglærts løn.

Jeg mener som du også, at der er grupper og netop især disse, som bør have klart mere i løn. Der er lagt op til at en del kan ske i de kommende forhandlinger.

Og alligevel vil husejeren, der har fået skattelettelser og lever det fede liv, brokke sig over, at hans/hendes barn ikke kan læse ordentligt, ellers trives dårligt i børnehaven - men glemmer, at klassekvotienten er på 40 og at der kun er 1 pædagog pr. 10. barn.

Jamen alle brokker sig jo. Vi lever jo i Danmark og mantraet i denne valgkamp har været velfærd og flere hænder og alt hvad denne regering har præsteret har jo været elendigt, trods det, at man har brugt 18 mia. mere end SR regeringen havde planlagt for 2001-2007. Og selv om mange gerne vil stille det op som om skattelettelser og velfærd er modpoler, så er det jo blot en af oppositionens løgne. Med mindre man forsager og fortrænger, at en skattelettelse kan have masser af afledte effekter, som kan påvirke velfærd i positiv retning. Skattelettelser er IKKE velfærdens modpol, hvilket vismænd, tænketanke og OECD til stadighed pointerer i utallige rapporter.

Og man må acceptere en uambitiøs klimapolitik, der måske nok overholder standarderne, men ikke agerer forgangsland, som Danmark ellers var kendt som i 90'erne.

Enig, jeg ser selv gerne, at vi bliver selvforsynende hurtigst muligt med vindenergi. Men Danmark ligger ikke på den lade side, ved Connie Hedegaard, som bl.a. har haft det meste af den amerikanske kongress på tur til indlandsisen og derved faktisk har mulighed for at komme ind og påvirke beslutningstagere og en proces som er hundredefold Danmark.

Og uanset hvor meget man strammer udlændingepolitikken, har udlændingene sjovt nok stadig svært ved at blive integreret i det danske samfund... Mon det kunne have noget at gøre med den måde, danskerne agerer på...?

Det er altid godt at gribe i egen barm, men sjovt nok, så er mange af de dårlige eksempler på integrationsvanskeligheder affødt af manglende forældreopdragelse, en religion og dens indflydelse på indvandrere, hvad angår de gejstliges manglende vilje til at at opfordre til integration, men istedet nærmest advare mod dette. At ønske integration og tro det nok blot er os os os os os og os, som ikke er humanistiske og tolerante nok og det er derved problemerne opstår, er naivt. Det er blot at kigge til vore naboer som Sverige og England, hvor den slags selvjusteringer har ført til parallelsamfund, som VIRKELIG giver integrationsproblemer.

Men hvordan hænger det sammen, at de danske jøder, buddhister, sikher, asiatere etc. er godt integrerede i det danske samfund? Hvordan hænger det sammen, at ingen sætter spørgsmålstegn ved ortodokse jøders påklædning med sorte jakker og spytlokker? At danskere aldrig har sat spørgsmålstegn ved respekten af synagoger eller andre religioner, hvis folk er integreret i Danmark? Hvordan kan det være, at det lige netop er EN religion, både i Danmark og i resten af verden, som giver problemerne?

Under Fogh er Danmark og danskerne (eller enkelte udvalgte danskere) blevet rigere. Men det er så også det...

Ja, det stemmer så altså ikke iht. OECD's seneste rapport fra 2005, som udpeger Danmark som det mest lige land i verden også selv om topskatten blev fjernet. Heller ikke, at de 10% rigeste i Danmark har haft en gennemsnitlig indkomststigning på 31,5% og de 10% fattigste en indkomststigning på 23,4%.

#78 Jeg er, som jeg før har sagt, radikal og det der ærgre mig mest er at vi, som ellers ikke har noget imod at samarbejde med V eller K, ikke kan få lov til det fordi DF sidder og trækker i trådene

Alligevel havde R succes i SR regeringen fra 1993-2001, med at holde de borgerlige og især DF uden for indflydelse og fik dermed bl.a. gennemtrumfet en indvandrings- og integrationspolitik, eller mangel på samme, som affødte så uhyrlige konsekvenser, at danskerne nu for 3. gang har fundet det nødvendigt at give DF indflydelse med mange mandater. DF gør blot nøjagtig det samme som Marianne Jelved så kløgtigt gjorde i Nyrup regeringen. Hun fik en masse indflydelse og fik hendes politik gennemført, nøjagtig som Pia gør nu. Der er ingen forskel. Men DF havde ALDRIG været så store i dag, havde det ikke været for Jelveds katastrofale politik i 90'erne!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#83 filmz-Bruce 18 år siden

#75 Det lader til, at NA har mere tilfælles med dankorttyve end folketingsmedlemmer. Ihvertfald har de fucket med en del borgerliges stemmer.

Artikel

Ja, så fik vi endelig syn for sagen. Asger Aamund må vende sig i sin grav, havde han altså været død.

Ny Alliance flip flopper mere end popcorn knalder i en microovn og det viser sig altså, at De Radikale og NA ligger indenfor samme milimeter af det politiske landskab!

Anders Fogh må da bede til guderne om, at det nordatlantiske mandat kommer i hus og at denne femtekolonne hippo stikker manøvre løber ud i sandet.

Jeg har mistet AL respekt for Naser Khader og tatoveringen "Demokrati" på hans arm må formodes at være vandbaseret.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#84 MuManden 18 år siden

#76 Lærere tjæner altså pæn godt. Kan ikke huske det eksagte beløb, men det er mere end jeg får! Mener det er tæt på 30.000,- om måneden.
Men de andre du nævner ved jeg ikke hvor meget de tjæner, men mener dog det er en hel del lavere end en lærer.

Det var bare en lille notits.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#85 The Insider 18 år siden

#84, eftersom jeg selv har arbejdet som folkeskolelærervikar i halvandet år, kan jeg bekræfte, at 30.000 er helt ved siden af. Det er snarere 150% af, hvad en lærer får - inkl. forberedelsestid. Det er derudover et allerhelvedes svært og stressende arbejde, og den almene dansker har et forkvaklet billede af, hvad arbejdet kræver. Jeg taler her igen af erfaring.
War. War never changes.
Gravatar

#86 MuManden 18 år siden

#85 Ok, lad mig så sige det sådan, Jeg kender een der får i nærheden af det beløb og så efterfølgende en liste i en avis hvad de forskellige offentlige grupper fik i løn og der stemte det overens med hvad hun fik/for.
Det er derfor jeg skrev sådan, men det er måske forskel på hvor i landet man kommer fra og om det er privatsklole og folkeskole.
Gravatar

#87 The Insider 18 år siden

Jeg skal ikke kunne sige, om det er anderledes på privatskoler for de priviligerede. Men jeg har selvsagt arbejdet sammen med talløse lærere på flere skoler, kender flere på seminarier, har selv arbejdet som lærer etc. og har ikke hørt om en med én løn i den størrelsesorden. 30.000 ville absolut heller ikke være uretfærdigt, baseret på det arbejde, der udføres.
War. War never changes.
Gravatar

#88 MuManden 18 år siden

Okay, jeg ved kun det jeg selv har fået af vide og læst mig frem til og jeg kan somsagt ikke huske det eksagte beløb, men bare huske at det var mere end jeg for og derfor måtte det jo være deroppe af, det er muligt det "kun" 26.000-27.000 men alligevel...
Dette var ikke for at starte en diskution, men troede bare at det var det rigtige jeg havde hørt og læst, som jeg dog stadigvæk tror mest på ;-)
Gravatar

#89 frahm-2 18 år siden

Nu bliver jeg nok nødt til at forsvare Jelved og udlændingepolitiken. Det er rigtig at der kom flere ind i Danmark i 90erne, men der var også et markant større antal flygtninge både rundt omkring i verden, men også i Europa. Indrømmet at man måske ikke helt så konsekvenserne af dette og ikke nåede at bygge op for det og det er selvfølgelig lidt ærgeligt. Når det så er sagt, så bliver vi jo også nødt til at tage et ansvar. Når der er mange flygtninge i verden må vi jo tage vores del og ikke bare skubbe dem videre. Desværre var det sådan i 90erne at ikke alle lande tog deres del og derfor endte vi i en måske lidt kedelig situation i Danmark.
En anden ting er så at det aldrig har været radikal politik at holde nogen udenfor indflydelse. Samarbejdet er bedst og mest holdbart hvis det bliver lavet henover midten. Derfor kunne vi jo også se at det begyndte at gå rigtig godt for Danmark i Nyrups sidste periode hvor "stillingen" i folketinget var næsten lige. Derfor blev der lavet mere arbejde henover midten og det er det mest langtidsholdbare. Netop derfor havde det været godt hvis NA kunne have fået et bedre valg end de fik.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#90 The Insider 18 år siden

#88, det er ikke engang 26.000-27.000. Du er ca. 5000 kroner fra det rigtige beløb. Under alle omstændigheder er det et job, der værdsættes alt for lidt på mange leder og kanter. Jeg fik i hvert fald en langt større respekt for jobbet, efter at have været vikar i halvandet år. Jeg arbejder til dagligt i reklamebranchen og er forholdsvis ofte ude for arbejdsuger på 60-70 timer, men selv det føles langt mere overkommeligt end en traditionel uge som lærer.

Og nu vil jeg drikke mig i søvn ovenpå aftenens tragiske begivenheder.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: