En latterlig kamp - havde regnet med boldspil af høj klasse. Ærgeligt at Portugal er så svækket mod England. En skadet Ronaldo og karantæneramte Deco samt Costinha er nok mere end, hvad Portugal kan bære. Fandme træls, at England skal komme så langt på en billig baggrund...:(
#98 Jeg kan slet ikke se hvad du mener. Portugal fik følgende 8 gule kort:
Maniche (1) Et af de svageste kort i kampen. Meget tvivlsomt faktisk.
Deco (2) Det ene kan jeg ikke huske, det andet for at holde på bolden ved frispark.
Costinha (2) Det ene for hånd på bolden.
Ricardo (1) For at trække tid.
Luis Figo (1) Kan jeg ikke huske.
Nuno Valente (1) Kan jeg heller ikke huske.
Det er langt fra svinsk. Hvert eneste af Hollands kort var for stemplinger, grove tacklinger eller skub. Og ej at forglemme at Holland fuldstændig misbrugte en oplagt fairplay-mulighed.
#101 Jeg tror nu nok at Ronaldo skal blive klar igen. Det virkede umiddelbart blot som et meget voldsomt trælår. Han skal nok blive klar. Og hvis klaphatten Svend Jørgen fortsætter med at praktisere sin talentløshed som taktisk træner, skulle Portugal nok kunne slå Beckham & Co.
#102 - As usual tror jeg, at han har set en helt anden kamp en os andre :)
Figo fik for at skubbe lidt til en hollænder, efter hollænderen havde haft fat i Figo. Hollænderen overspiller og kaster sig ned på jorden, der så trækker et gult kort til Figo.
Og hvad med Sneijder's gule kort? Hvis Figo skulle have gult i ovenstående situation, så skulle Sneijder da have haft mørkerødt.
Dommeren gjorde det for det meste fint, en meget svær kamp at dømme. Dog burde Robben have fået gult for film. Forstår ikke helt at dommeren kan give Portugal frisparket, uden at give et kort til Robben i den situation.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#102 Det der med fairplay er ved at tage overhånd. Det andet hold spiller jo nærmest bolden ud over sidelinien hver gang at en spiller lægger sig ned.
Det må være op til dommeren at stoppe spillet så, hvis han mener at spilleren skal have behandling. Ellers er det da bare at fortsætte spillet.
Dommeren synes jeg gjorde det rigtig godt i dag. Han fulgte reglerne som er blevet strammet op (til det bedre kan man altid diskutere). Dvs. sparker man bolden væk ved frispark er det gult kort, holder man fast i bolden ved frispark gult kort osv.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#105 Jeg er enig i at det kan være noget overdrevet til tider. Men det er stadigvæk en "regel" som begge hold er indforstået med, og i denne situation udnytter Holland at Figo spiller bolden til dem. Figo ville jo aldrig have spillet bolden til hollænderne, hvis han havde vidst at de bare ville snuppe den og løbe i angreb. Så de misbruger Figo's tillid til dem, og det er ikke iorden, i mine øjne.
#105 Efter en episode med en skadet spiller, spiller portugiserne bolden ud mod sidelinien, således at Holland efterfølgende kan tage bolden. Istedet nupper en hollænder bolden og bryder igennem på en nærmest udækket højrefløj. Denne uskrevne fair play regel, har nu altid fungeret godt og er altid blevet bifaldet af tilskuerne. Derfor er det meget kedeligt, at man bruger en sådan situation til bevidst at skaffe sig en angrebsfordel.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#104, what? Robben kult i den situation? Har du røget pot? Han rammer ham på skulderen med knupperne, der skulle have været gult til portugiseren. Men altså, når man i forvejen har set sig sur på en spiller, kan jeg godt forstå, at det kan være svært at indrømme, at vedkommende burde gives en chance, endda når det er helt reelt ;-)
#108 - Men når dommeren giver frisparket for film, så skal han vel også give kortet, ikke? Om frisparket skulle have været den ene eller anden vej gider jeg ikke diskutere.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Sidder lige og er forarget over at FIFA-præsident, Sepp Blatter, kritiserer dommeren i aftenens kamp mellem Portugal og Holland og udtaler at han skulle have haft det gule kort. Jeg er dybt uenig. Dommeren gjorde det glimrende taget arbejdsbetingelserne i betragtning. Sepp Blatter skulle have haft det røde kort for længe siden.
#101 Popeye 19 år siden
#102 pulse83 19 år siden
Maniche (1) Et af de svageste kort i kampen. Meget tvivlsomt faktisk.
Deco (2) Det ene kan jeg ikke huske, det andet for at holde på bolden ved frispark.
Costinha (2) Det ene for hånd på bolden.
Ricardo (1) For at trække tid.
Luis Figo (1) Kan jeg ikke huske.
Nuno Valente (1) Kan jeg heller ikke huske.
Det er langt fra svinsk. Hvert eneste af Hollands kort var for stemplinger, grove tacklinger eller skub. Og ej at forglemme at Holland fuldstændig misbrugte en oplagt fairplay-mulighed.
#103 pulse83 19 år siden
#104 dyg 19 år siden
Figo fik for at skubbe lidt til en hollænder, efter hollænderen havde haft fat i Figo. Hollænderen overspiller og kaster sig ned på jorden, der så trækker et gult kort til Figo.
Og hvad med Sneijder's gule kort? Hvis Figo skulle have gult i ovenstående situation, så skulle Sneijder da have haft mørkerødt.
Dommeren gjorde det for det meste fint, en meget svær kamp at dømme. Dog burde Robben have fået gult for film. Forstår ikke helt at dommeren kan give Portugal frisparket, uden at give et kort til Robben i den situation.
#105 filmz-jonasgr 19 år siden
Det må være op til dommeren at stoppe spillet så, hvis han mener at spilleren skal have behandling. Ellers er det da bare at fortsætte spillet.
Dommeren synes jeg gjorde det rigtig godt i dag. Han fulgte reglerne som er blevet strammet op (til det bedre kan man altid diskutere). Dvs. sparker man bolden væk ved frispark er det gult kort, holder man fast i bolden ved frispark gult kort osv.
'Cause I'm evil"
#106 pulse83 19 år siden
#107 filmz-Bruce 19 år siden
#108 The Insider 19 år siden
#109 dyg 19 år siden
#110 pulse83 19 år siden