Gravatar

#111 The Insider 19 år siden

#109, frisparket blev ikke givet for film. Det blev givet til Portugal fordi Kuyt havde begået frispark et eller to sekunder før Robbens skulder blev mødt med den portugisiske fod.

#110, enig. Sepp Blatter er et usympatisk korrupt gammelt vrag.
War. War never changes.
Gravatar

#112 ks 19 år siden

Hold da op en masse meninger. Mht Figo, så fik han altså det gule kort for at banke sin pande ind i Van Bommel's hage. Og ja, Van Bommel falder som en anden actionskuespiller, men kortet var da helt på sin plads.

#102 - Deco's ene kort var ikke for at holde på bolden, men for at smide den væk - noget som dommerne har slået hårdt ned på hele turneringen, så det kan du ikke brokke dig over - bare fordi du holder med Portugal.

Op til kampen igår var jeg egentlig ligeglad hvem der gik videre, jeg håbede blot på en underholdende fodboldkamp, det fik jeg - men desværre kun i 70 minutter. Aldrig i mit liv har jeg set et holde spilde så meget tid i en kamp som Portugal gjorde igår, hver eneste tackling fra Hollænderne blev behandlet af den tacklede portugiser som var han på dødens rand med efterfølgende 5 minutters behandling og kravlen ud af banen. Værst var det da Kuyt snittede, ja snittede!, målmand Ricardo på benet, hvorefter Ricardo så ud til at være overbevist om at hans sidste time var kommet. Oveni i den ekstremt kedelige situation, som jeg i øvrigt fulgte på uret, og der gik ca 5 minutter før spillet blev genoptaget, nåede Portugal lige at skabe ekstra forvirring med en underholdning udskftining-eller-ikke-udskiftning af Figo.

Jeg håbede bare på ekstra-tid, så Holland i det mindste kunne have fået fuld tid til at forsøge at vinde kampen. Men okay, jeg tilgiver nok Portugal i næste kamp så Boring, Boring England kan blive sendt hjem til Rainy, Rainy England.
Gravatar

#113 pulse83 19 år siden

#112 Jeg brokker mig bestemt heller ikke over nogen af kortene. Jeg pointerer blot at Portugals kort ikke var voldsomme tacklinger osv. Som nævnt tidligere var jeg generelt meget enig i dommerens uddeling af kort. Og jeg holder stadigvæk fast i at Deco's kort var for at holde på bolden. Han smider den jo ikke væk. Han holder på bolden så Holland ikke kan få fat i den, vender sig om og triller bolden over på stedet hvor frisparket blev begået. Men fair nok at han får kort for det.

Og Portugals forvirring over Figo's udskiftning virkede absolut heller ikke planlagt. De var jo ikke sikre på om Ricardo var skadet og skulle skiftes ud eller ej. Derfor holdte de Figo's udskiftning tilbage.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#114 Verbal 19 år siden

Jeg bryder mig heller ikke specielt godt om Sepp Blatter, men jeg synes han har fuldstændig ret. Det er den svageste dommerpræstation vi endnu har set ved VM. Manden overså først at en hollandsk spiller blev kantet inde i det portugetiske felt og derefter, at Robben bliver slagtet af en Portugesisk spiller, som rammer ham ved skulderen, med knopperne først. Den stempling var den største svinstreg der blev begået i hele kampen og den portugeiske spiller skulle have været smidt ud af banen for fuld musik, men det blev han ikke, der blev ikke engang dømt straffespark. Kampen blev ikke afgjort af hverken Holland eller Portugal, men af dommeren. Hans kontroversielle kendelser gav kamoen en helt anden retning end den ville have fået, hvis det ikke havde været en svagtseende retarderet, som dømte kampen.

Det var iøvrigt også VM,s værste kommentatorpræstation. Jeg troede ikke det var muligt at man kunne lyde så dum som Carsten Werge og Per Friiman, men jeg tog fejl. Den snak medkommentatoren kom med var mere farvet, end dommerens kort. Jeg har ikke noget imod at en kommetator holder med et af holdene, men det bør ikke påvirke vedkommenes udtalelser. Alt hvad holland foretog sig var ifølge ham svinks og hørte på ingen måder hjemme på en fodboldbane. Men når det var Portugal som var svinske, så kunne han ikke se det.

Slutteligt vil jeg sige, at eg synes det er fortjent nok at Portugal gik videre.
And like that... he's gone.
Gravatar

#115 ks 19 år siden

#114 - Tænker du på Hr. Holmstrøm, tidligere mongol i FCK, nu sprunget ud som idiotisk kommentar på DR? :)
Gravatar

#116 Verbal 19 år siden

#115 - Jep...
And like that... he's gone.
Gravatar

#117 pulse83 19 år siden

Fuldstændig enig mht. kommentatorerne. Holmstrøm er en mega-klaphat og Liniger er bare dum at høre på. Han siger så meget vrøvl i løbet af en kamp at det er helt utroligt. Så vil jeg hellere høre på Peitersen, Mølby, Bech eller Toft.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#118 Popeye 19 år siden

#115 Han er næsten værre end TV2's Mølby - hvilket ikke siger så lidt.
...and then some
Gravatar

#119 The Insider 19 år siden

Henrik Liniger er simpelthen verdens største tåber. Hold kæft han er åndssvag. Masser af retorisk pis, ligegyldigt nonsens, bytten om på navne og detaljer, samt fantastiske citater som "Her har vi endnu en kamp, hvor begge hold gerne vil vinde". Politiken havde endda en hel side med åndssvage Liniger-citater til EM. Han tjener garanteret også kassen på det.
War. War never changes.
Gravatar

#120 filmz-jonasgr 19 år siden

Jamen så søg dog selv jobbet på dr, og se om du kan gøre det bedre.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: