Gravatar

#141 rasser 19 år siden

Jeg er enig i at der ikke var straffespark, men at kalde italienerne heldige er vel malplaceret, når nu de sad fuldstændig på de første 50 min. og blev ramt af verdens tyndeste udvisning.

Alt andet lige lignede det en kamp de kunne køre hjem uden de store problemer før kortet. At de så endte med at vinde med mindre fine midler er så en anden ting, men ufortjent og heldigt set ud fra hele kampen, synes jeg absolut ikke man kan kalde det.
Gravatar

#142 filmz-Bruce 19 år siden

Håber de italienske spillere ryger ned i serie 2 hele bundtet for korruption, når de kommer hjem. Platugler! Men Ghana skal nok få pillet dem ned!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#143 filmz-jonasgr 19 år siden

Det var jo genialt at Italien gik videre, så er min nation stadig med i turneringen.

Materazzi kan godt nok nogle gange være lidt svinsk i sit spil, at han så skal få et rødt kort for en for sen tackling er næsten lidt atypisk for ham.

Cannavaro spillede ganske enkelt fremragende i dag. Ligesom Buffon igen viser hvorfor han er verdens bedste målmand.

Den største skuffelse var nok Del Piero han lignede en spiller, der hørte til på et alderdomshjem.

Det var også flot at Totti kunne sætte den bold ind til sidst.
Han viser virkelig hvilken spiller han er og tager presset på sine skuldre.

Nu må vi så se om det bliver Schweiz eller Ukraine de skal møde.

Indtil videre holder min profeti om, at det bliver Italien mod Brasilien i finalen.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#144 Outbound Sith 19 år siden

Jeg heppede ensidigt på Australien hele kampen (i modsætning til kampen i aftes, hvor jeg skiftede til Protugal, da Holland blev for svinske), men jeg er også mand nok til at indrømme, at der ikke var skyggen af rødt kort, og at italienerne havde helt klart vundet på point (hvis det ellers var sådan man afgjorde fodboldkampe).

At de så vinder på et tyndt straffe i allersidste sekund er jo bare - som sanjo siger - typisk italiensk! Men sådan er det bare: Der er ikke noget, der hedder "retfærdighed" i fodbold, og det opdager man typisk, når Italien er involveret. Var det ikke sket i den ordinære kamp, havde de sikkert fået et heldigt mål i den forlængede spilletid...

Synd for australierne, men de kan være MEGET stolte over deres indsats.

Nu håber jeg bare, at Schweiz kan gøre det af med de uduelige ukrainere, for de er sgu da om muligt ENDNU værre end italienerne!!!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#145 filmz-Bruce 19 år siden

Indtil videre holder min profeti om, at det bliver Italien mod Brasilien i finalen.

Indtil Ghana ruller manegen imorgen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#146 rasser 19 år siden

Well put, bortset fra at jeg ikke synes at dommertække og decideret held i slutrunder er "typisk" italiensk.

Så længe jeg har set bold, synes jeg altid Italien har været uheldig ved slutrunder, frem for heldige.

Jeg nævner i flæng (off the top of my head):

1994: Taber finalen på straffespark til Brasilien efter 0-0.

1996: Ikke med.

1998: Taber straffesparkskonkurrence til Frankrig i kvartfinalen efter 0-0.

2000: Taber finalen på golden goal til Frankrig med 1-2, efter at Wiltord udligner i sidste minut.

2002: Ryger ud til et Sydkoreansk hold med væsentlig mere dommertække i ottendedelsfinalen.

2004: Ryger ud af gruppespillet takket være Zlatans sidste minutsudligning til 1-1 mod Italien, samt Jonsons sidste minutsudligning til 2-2 mod Danmark.

Det er snarere typisk at de smider sig og tuder en del (hvad jeg faktisk ikke syntes de gjorde i dag, bortset fra det straffespark). De er også dårlige tabere, hvilket nok er grunden til at der er så mange hadefulde posts efter kampen her, men jeg synes sgu de ikke har været særlig heldige som helhed.
Gravatar

#147 El vez 19 år siden

Skandale med det straffespark. Australien havde fortjent en sejr.

#146, 2004 var jo bare så smukt som det overhovedet kunne være. At de rent faktisk spekulerede i at der var aftalt spil mellem Danmark og Sverige burde give en ide om hvor store klaphatte de er. Fokusér istedet på eget spil og sørg for at få resultaterne i hus istedet for at pive.

Det skuespil vi så idag var jo skandaløst, Ozzierne burde protestere mod den kendelse og få en omkamp (er det nogensinde sket i et tilsvarende scenarie?) og Grosso skulle have karantæne resten af turneringen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#148 rasser 19 år siden

Øh, nu skal jeg ikke forsvare Italienerne mere end godt er, men hvis man skal omspille kampe hvor forkerte dommerkendelser er afgørende, kan man jo passende gøre det hver tredje gang. Hvis Italien havde tabt 1-0 kunne de jo med rette påstå at dommeren ødelagde deres muligheder ved et forkert rødt kort. Men that's football.

Mht. dit spørgsmål, så mindes jeg en superligakamp for et par år siden (det ene hold var AGF), hvor der blev scoret efter et frispark som en AGFer trillede tilbage med hælen for at det kunne blive taget længere nede på banen, hvorefter en modspiller tog bolden og scorede. Dommeren mente så at frisparket VAR taget, men der blev dømt omkamp.

Derudover var der en kamp i kvalifikationen til dette EM der blev spillet om (Bahrain og et eller hold) pga. noget med et straffespark der skulle tages om (kan fandme ikke huske præcists hvad der var). Men der er ALDRIG blevet dømt omkamp på en mere "almindelig" dommerfejl.

Mht. Grosso, så fik Rivaldo under vm 2002 jo karantæne fordi han tog sig til hovedet efter at en tyrker havde sparket bolden ind på hans knæ. Dommeren gav tyrkeren rødt kort. Men Grosso reagerer FIFA næppe på. Der ER jo kontakt, og selvom vi allesammen kan se at Grosso selv søger den, er den ikke clear-cut nok til at der sker noget.

Men spændende at se om FIFA ikke giver Materazzi karantæne, men mon ikke han må nøjes med én spilledag.
Gravatar

#149 The Insider 19 år siden

#143, kærlighed gør én blind ;-) Det er da klart Petr Céch som er verdens bedste målmand! ...derudover er der ingen jordisk chance for, at Italien når finalen.
War. War never changes.
Gravatar

#150 ks 19 år siden

Jeg kan ikke forstå hvorfor i alle automatisk råber "film". I mine øjne skulle spillet bare have kørt videre. Han snublede over ham, hvordan kan det være film? Skulle han lave en kolbøtte for at undgå at løbe ind i ham? Samtidig var der dog heller ikke straffespark, men det er jo så dommerens beslutning - syntes bare bestemt ikke der var film i denne omgang, men alle jer anti-Italianere vil vel bare have noget at være utilfredse over?

Ps. Hvorfor er Lippi dum nok til at starte inde med Del 'Jarhead' Piero fremfor Totti? Det giver da absolut ingen mening, Del Piero er ikke længere mget værd.

PPs. Jeg har optaget Schweiz - Ukraine fra i aftes, bare i tilfælde af, at nogle skulle have svært ved at falde i søvn en aften - så kopierer jeg gerne båndet og sender denne formidable kur mod søvnløshed til jer :)

Skriv ny kommentar: