Kom til at tænke på en forfilm jeg så til en japansk film for 20 år siden, som med store typer nævnte Francis Ford Coppola. Troede det måske var ham, som havde lavet den, så slog op på IMDB, men han var executive producer og via ham, fandt jeg frem til Mishima, instrueret af Paul Schrader. Kan bare huske forfilmen så fantastisk ud dengang. Og hvad har mr. Schrader skrevet?
Raging Bull, Taxi Driver og Last Temptation of Christ!
Fandt anmeldelse på DVDTimes and whaddayaknow? Et 10 tal!
Har kun kunnet finde den på Amazon.com, så nu har jeg bestilt den til 25$ incl. fragt. Glæder mig helt vildt!!!
*** EDIT ***
Eftersigende leder Criterion efter elementer for at kunne udgive denne!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
What was the first film noir? Sunrise? Underworld? M? Stranger on the Third Floor? The Maltese Falcon?
Is film noir an American cinematic movement or is it international in scope? Did the French create it, or just define it? Is it qualified by its content or its style? Must a movie end badly to truly be noir? Can noir be in color? Is noir dead, or does it live on in new films?
Open for argument, every last damn thing.
Except for one chiseled-in-stone fact. The most important film noir ever made is Double Indemnity. Don't even attempt a counter argument - there isn't one.
The Uchouten Hotel proves to be yet another triumph for Koki Mitani, delivering intelligence, sharp wit and hilarious visual gags, spurred on by a dedicated cast of wonderful faces. A superb presentation all round for one of this year’s best films.
Jeg så den i biffen i Japan for nogle måneder siden. Og ja, hvis man er til old school screwball, så er den virkelig godt skruet sammen (no pun intended). Det er et rigtig godt team, som Mitani her har fået til rådighed. Koji Yakusho er simpelthen en mester i dead pan, selv om han også er fantastisk i alvorlige roller.
Med andre ord, jeg tilslutter mig fuldt ud en anbefaling af denne film, og også Mitanis tidligere film. Jeg så selvfølgelig denne og Mitanis andre film på japansk, og jeg ved ikke, hvor godt humoren kan oversættes til engelsk. Men tilsyneladende er der ingen problemer. Det er en ganske let film, som de lavede dem i 30erne, så selv om det måske ikke er "this year's best film", så vil jeg give DVDTimes ret i, at det er "one of this year's best films".
Jeg sad og kiggede Werner Herzogs filmografi efter jeg lige havde læst en anmeldelse af hans nyeste fantasifulde fiktionsdokumentar om rummet og mennesket, "The Wild Blue Yonder", og så fandt jeg denne enormt interessante film, "Even Dwarfs Started Small":
#111 filmz-Bruce 19 år siden
#112 filmz-Bruce 19 år siden
Raging Bull, Taxi Driver og Last Temptation of Christ!
Fandt anmeldelse på DVDTimes and whaddayaknow? Et 10 tal!
Har kun kunnet finde den på Amazon.com, så nu har jeg bestilt den til 25$ incl. fragt. Glæder mig helt vildt!!!
*** EDIT ***
Eftersigende leder Criterion efter elementer for at kunne udgive denne!!!
#113 filmz-Bruce 19 år siden
#114 mr gaijin 19 år siden
#115 jessup 19 år siden
#116 filmz-Bruce 19 år siden
Og læs gerne denne om Army in the Shadows.
Everything noir is debatable.
What was the first film noir? Sunrise? Underworld? M? Stranger on the Third Floor? The Maltese Falcon?
Is film noir an American cinematic movement or is it international in scope? Did the French create it, or just define it? Is it qualified by its content or its style? Must a movie end badly to truly be noir? Can noir be in color? Is noir dead, or does it live on in new films?
Open for argument, every last damn thing.
Except for one chiseled-in-stone fact. The most important film noir ever made is Double Indemnity. Don't even attempt a counter argument - there isn't one.
#117 filmz-Bruce 19 år siden
Overall
The Uchouten Hotel proves to be yet another triumph for Koki Mitani, delivering intelligence, sharp wit and hilarious visual gags, spurred on by a dedicated cast of wonderful faces. A superb presentation all round for one of this year’s best films.
#118 mr gaijin 19 år siden
Jeg så den i biffen i Japan for nogle måneder siden. Og ja, hvis man er til old school screwball, så er den virkelig godt skruet sammen (no pun intended). Det er et rigtig godt team, som Mitani her har fået til rådighed. Koji Yakusho er simpelthen en mester i dead pan, selv om han også er fantastisk i alvorlige roller.
Med andre ord, jeg tilslutter mig fuldt ud en anbefaling af denne film, og også Mitanis tidligere film. Jeg så selvfølgelig denne og Mitanis andre film på japansk, og jeg ved ikke, hvor godt humoren kan oversættes til engelsk. Men tilsyneladende er der ingen problemer. Det er en ganske let film, som de lavede dem i 30erne, så selv om det måske ikke er "this year's best film", så vil jeg give DVDTimes ret i, at det er "one of this year's best films".
#119 filmz-Bruce 19 år siden
#120 mr gaijin 19 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0065436/
Er der nogen, der har set filmen eller hørt om den?
Det ser ud til, at den billigste og bedste udgave fås ved at købe dette box-set:
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/681002/Werner_Herzo...