Når vi siger "overvurderet", hvem er det så der overvurderer dem? Biografgængerne? Anmelderne? Filmstudierne?
En blanding af det hele, men nok med hovedvægt på film afficionados, der er går op i det filmhistoriske....
Ispep (5) skrev:
man finder "overvurderet" - selvom udtrykket er sådan lidt....skidt!
Det er også kun i mangel af bedre...forklaringen er vel lidt, at man forventer at se en god film, fordi "filmhistorien" har sagt den er god, men personligt kan man ikke se det gode i filmen...
Ispep (4) skrev:
Pyha Skelo. Samtlige folk du nævner finder jeg mere eller mindre eminente. Dog var jeg heller ikke så vild med filmen Aguirre ved første syn, men Herzogs Stroszek var fed. Fellini? Skam dig :0
Stroszek har jeg ikke set, og både Haneke og Herzog vil jeg gerne se mere med. Men Fellini er jeg færdig med.
#Ispep - dem du nævner du i #7 - Green Mile og QT, helt enig...men Borte Med Blæsten, skam dig! :) - der findes ikke en større og mere gennemført film i hele filmhistorien!
Omvendt, især hvis man læser på amerikanske sider, så synes jeg at Spike Lee er meget undervurderet(har fået set alle hans spillefilm, undtagen Red Hook Summer fra 2012)
Uden tvivl Christopher Nolan. Synes på ingen måde at hans Batman-trilogi er noget at råbe hurra for, med undtagelse af Tom Hardy, Michael Caine og Heath Ledger. Eneste rigtig gode film jeg har set som er instrueret af Nolan er Memento, tilgengæld også en rigtig god film som slår Batman-filmene med mange mil.
Haneke, Fellini og Herzog! For fanden, Skeloboy, du er ikke altid til at blive klog på ;)
Sådan havde jeg det også, men jeg kunne godt forestille mig at Aguirre var en film jeg vil synes bedre om efter en gensyn engang. Jeg kan iøvrigt stærkt anbefale Herzog's "Jeder für sich und Gott gegen alle"(Gåden om Kaspar Hauser).
Ingmar Bergman, baseret på: Persona Det Syvende Segl Høstsonaten
Boblere:
Francois Truffaut - Jeg har kun set "The 400 Blows" og "Jules and Jim", og selvom at jeg væsentligt bedre kunne lide førstnævnte end sidstnævnte, så følte jeg mig stadigt meget distanceret af filmene.
Jean-Luc Godard - Jeg føler lidt det er en anelse unfair at putte ham på listen, da det nok vil afhænge af hvilken af hans film jeg ser som den næste. Jeg har kun set to af hans film, og jeg kunne da ganske godt lide "Breathless", uden at jeg dog var helt oppe at ringe over den, men "Le mépris" sagde mig absolut intet(udover at Brigitte Bardot var en flot kvinde!).
Men det kræver selvfølgelig bare en fantastisk filmoplevelse fra en af disse instruktører til at give mig et andet indtryk. Var jeg ikke blevet blæst væk over den fantastiske "La Dolce Vita", så havde Fellini måske også være nævnt som en bobler hos mig.
Ej nej nej.....tre skønne instruktører....tsk tsk.
Jeg ved godt, at jeg står ret alene med den her :D Men af hans film ser jeg faktisk kun Full Metal Jacket og The Shining som noget virkelig at råbe hurra for.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Jeg ved godt, at jeg står ret alene med den her :D Men af hans film ser jeg faktisk kun Full Metal Jacket og The Shining som noget virkelig at råbe hurra for.
Så er det ud! Vi kan ikke have din slags her på forummet! :P
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Hehe - jeg ved det godt ! ;)
Jeg HAR prøvet, jeg har VIRKELIG prøvet. Og mens jeg sagtens kan se det kvalitative i mandens tekniske formåen, så.. Ja, fanger de fleste af hans film mig simpelthen ikke :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#11 Skeloboy 11 år siden
En blanding af det hele, men nok med hovedvægt på film afficionados, der er går op i det filmhistoriske....
Det er også kun i mangel af bedre...forklaringen er vel lidt, at man forventer at se en god film, fordi "filmhistorien" har sagt den er god, men personligt kan man ikke se det gode i filmen...
Stroszek har jeg ikke set, og både Haneke og Herzog vil jeg gerne se mere med. Men Fellini er jeg færdig med.
#Ispep - dem du nævner du i #7 - Green Mile og QT, helt enig...men Borte Med Blæsten, skam dig! :) - der findes ikke en større og mere gennemført film i hele filmhistorien!
Omvendt, især hvis man læser på amerikanske sider, så synes jeg at Spike Lee er meget undervurderet(har fået set alle hans spillefilm, undtagen Red Hook Summer fra 2012)
#12 Ispep 11 år siden
Spike Lee kan jeg også lide. Særligt 25th Hour. Selv hans mere mainstream film som Inside Man er godt håndværk.
#13 duuk74 11 år siden
EDIT: Og Sofia Coppola. Men ved egentlig ikke hvordan folk betragter hende.
#14 Alex- 11 år siden
Eneste rigtig gode film jeg har set som er instrueret af Nolan er Memento, tilgengæld også en rigtig god film som slår Batman-filmene med mange mil.
#15 MOVIE1000 11 år siden
#16 Snaden 11 år siden
Ej nej nej.....tre skønne instruktører....tsk tsk.
#17 HonoDelLoce 11 år siden
#18 Kruse 11 år siden
#19 HonoDelLoce 11 år siden
Hehe - jeg ved det godt ! ;)
Jeg HAR prøvet, jeg har VIRKELIG prøvet. Og mens jeg sagtens kan se det kvalitative i mandens tekniske formåen, så.. Ja, fanger de fleste af hans film mig simpelthen ikke :)
#20 Snaden 11 år siden