Crix fave “The Death of Mr. Lazarescu,” the Romanian indictment of the medical system, and Clint Eastwood’s Japanese-language “Letters From Iwo Jima” were said to be runners up in the best pic category.
Det må siges at være en pris uddelt af folk med smag. Fedt at de tre der er tættest på at vinde ikke er engelsk-sprogede. Af alle kritikerpriser lader det til, at det er denne, der bør tages seriøst de næste år frem.
Guillermo Del Toro har selv taget chancen med filmen. Har selv skrevet den, indspillet den på spansk, brager ind på Top-250 og sælger nu $200-300K om dagen i 44 biografer i USA, hvilket svarer til $10-15 mio. i 2200 biografer. Superflot.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg synes nu også de amerikanske film generelt har været lidt svage i år (eller rettere sidste år). Jeg har ikke set "The Death of Mr. Lazarescu", men nu vil jeg da også føje den til huskelisten.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#1 filmz-Bruce 19 år siden
#2 chuck 19 år siden
#3 Benway 19 år siden
#4 mr gaijin 19 år siden
Det må siges at være en pris uddelt af folk med smag. Fedt at de tre der er tættest på at vinde ikke er engelsk-sprogede. Af alle kritikerpriser lader det til, at det er denne, der bør tages seriøst de næste år frem.
#5 filmz-Bruce 19 år siden
#6 filmz-Bruce 19 år siden
#7 Benway 19 år siden
#8 Benway 19 år siden
#9 filmz-grev_michal 19 år siden