Gravatar

#21 filmz-sanjo 20 år siden

Helt enig. Det er jo lidt tydeligt at se, at det er bare tale om en overgangspave, indtil de finder den rette. Manden er jo 78 år gammel, har haft to hjertestop indenfor de sidste par år, så længe holder han sgu ikke. Jeg er personligt ligeglad hvem de vælger, men jeg synes at de skulle til at prøve noget nyt, næste gang. En latino, ligesom det var med den afdøde pave, han var den første pave fra Polen. En gang skal jo være den første, måske kan han (latino) rette op på noget. Who knows.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#22 JannikAnd 20 år siden

Synes ikke, det er fedt, at den nye pave, fredens mand, er gammel Hitler Jugen...
Gravatar

#23 filmz-Bruce 20 år siden

#23 Ser desværre ud som om "Luther" er mere relevant end hvad godt er. Den nye pave ser ikke ud til at være for lydhør over verdens aktuelle problemer. Hitler Jugend, well. Som ung i Tyskland i 30'erne og 40'erne, kan det vel ha' været vanskeligt at undsige sig og med datidens propaganda, situation etc. in mind, så vil jeg ikke kritisere.

Men manden er for konservativ.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 JannikAnd 20 år siden

Er såmænd enig mht. hans baggrund i Nazist-partiet, det er forsvarligt for den tid og den dertilhørende propaganda, men det er dog ikke noget, der vil gå uset verden over.

Men ja, en mand der foragter prævention, homoseksuelitet og kvindelige præster er måske ikke lige manden for verdenssituationen.
Gravatar

#25 gi-jones 20 år siden

Jeg tager det meget alvorligt. Har hængt et billede af ham op på indersiden af min toiletdør.

Det ligger helt uden for min fatteevne at nogen med så stort et ansvar kan være så ansvarsløse. Men så igen; det gør sig jo også gældende for Bush og så mange andre. De er en lille lukket klub af bange højrefløjstosser med ALT for meget magt. Sørgeligt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 Kalle Ferm 20 år siden

Indenfor danske folkekirkekredse tror jeg heller ikke stemningen er totalt euforisk over valget af Ratzinger...
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#27 danschier.dk 20 år siden

#26 Nu kan det jo være lige meget hvad den danske folkekirke mener om pavevalg og paven i det hele taget.
Gravatar

#28 JannikAnd 20 år siden

Er der forresten ingen, der har bemærket, hvem Pave Joseph Ratzinger ligner!?

Se her: Ratzinger vs. mr. X

Lidt tankevækkende, ikk'? :)
Gravatar

#29 gi-jones 20 år siden

Lol. Så sandt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#30 filmz-nicholas 20 år siden

Sidder her sammen med Jannik og så fandt vi endnu en dobbeltgænger

Ratzinger 1

Ratzinger 2

Skriv ny kommentar: