Gravatar

#31 Kalle Ferm 20 år siden

#26 Det er da overhovedet ikke ligemeget!

For det første har Pavens holdninger stor betydning for et enormt antal mennesker og for det andet vil kristne jo gerne kunne enes med hinanden.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#32 davenport 20 år siden

Ja, Gud forbyde at vi også skulle til at skændes og slås indbyrdes. Det er nok med muslimerne..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#33 danschier.dk 20 år siden

#31 Nu har jeg levet på denne jord og været medlem af den danske folkekirke i 28 år, og første gang jeg hørte den danske folkekirke diskutere den katolske kirke var, da de ikke kunne få lov at komme med til pavens begravelse.
Hvis det er den kristne kirkers formål at kunne enes med hinanden, tro jeg ikke Luther skulle have slået sine teser op på kirkedøren i tidernes morgen, og brudt med den katolske kirke.
Der skal mere end en paves holdning til at skabe enighed mellem protestanter og katolikker, og den græsk-ortodokse kirke for den sags skyld. :-)
Gravatar

#34 Kalle Ferm 20 år siden

Nu taler jeg mere om den daglige kontakt mellem katolikker og protestanter - som jo findes. Jeg har fx selv et studenterjob i en organisation der har mødet mellem forskellige kirkesamfund som hovedformål.

Og formålet med den kristne kirke som en helhed er, som du siger, jo ikke nødvendigvis at kunne enes med hinanden, men derimod at prædike evangeliet. Det gør de forskellige kirker på forskellige måder - men de skulle stadig gerne kunne tale sammen som "brødre i ånden". Det bliver sværere hvis der er en pave der går imod den slags, for det katolske synspunkt er jo at protestanter osv. har forladt den "rette lære", dvs katolicismen.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: