Gravatar

#21 ks 18 år siden

Desværre vil de lave seertal højst sandsynligt betyde, at DR ikke i fremtiden vil tage en tilsvarende chance med en "artistisk" serie som denne. Hvorfor skulle de? Når kommercielt fis som "Ørnen" og hvad de ellers har lavet tiltrækker mange gange det samme antal som "Forestillinger"? Trist, men sandt. DR var ovenikøbet lige ved at trække serien ud allerede inden den havde fået sin premiere, netop fordi de frygtede, at den ikke vil være tiltrækkende nok for familien Danmark. Per Fly er et kvalitetsstempel i min verden, men jeg er temmelig sikker på, at dette vil være DR's første og eneste chance med en ukommerciel serie i en del tid.

Kan vi ikke få et HBO Danmark? For os, der gerne vil se serier, der udfordrer lidt? :) Glæder mig i øvrigt meget til at se gense denne serie på DVD. Tror den vil have endnu mere "punch" når man ser afsnittene hurtigt efter hinanden og de forskellige situationer så vil stå tydeligt i hukommelsen.
Gravatar

#22 Patriarch 18 år siden

Hvordan er det gået med seertallene? Er der nogen der kan sætte det i perspektiv for mig?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#23 Kalle Ferm 18 år siden

Det sidste jeg læste - på en eller anden webavis - var at de var kravlet hastigt nedad. Noget i denne retning

1.afsnit: 1 million
2. afsnit: 500.000
3. afsnit 350.000

- hvis jeg ikke jeg husker helt forkert. Trist, for det er knagme kvalivare.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#24 filmz-Bruce 18 år siden

#23 Den skal ihvertfald "hjem" på DVD!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 filmz-ZOPTIKEREN 18 år siden

#20 Du ved DR har en public service kontrakt med Kulturministeriet (der dikterer hvor meget der skal laves af det her [1]) og pengekassen er ret slunken fordi de er 4 om udføre 1 mands arbejde. Så der er med ganske stor sandsynlighed ikke penge til at lave en substitut og så flytte denne overpå DR2.

[1] 20 timer/år mener jeg det er, og de ligger vist på 25 timer/år atm, og Fly's serie varer 6 timer. Så kommer de under de 20 timer/år hvis de fjerner serien og vil forventeligtvis komme under observation af staten.
Gravatar

#26 Outbound Sith 18 år siden

Til lagoni og ks (AKA #17+#21)

Der er stadig masser af billetter tilbage til specialforestillingen i Grand, hvor alle 6 afsnit vises i træk i Sal 3 tirsdag d. 17. april fra kl. 16:30 til ca. 22:30.

Billetterne koster ganske vist kr. 150,-, men så er der også 6 timers kvalitet på programmet.

I kan jo følges, som I plejer... :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#27 ks 18 år siden

#26 - Grand? Vi bor desværre i Odense :) En tur til Grand betyder lige 206 kr oveni hatten for togbilletterne :)

Ellers et fedt arrangement af Grand! Ville ønske der fandtes den slags biografer her i Odense. Tænk, igår fandt jeg ud af, at en film som "The Fountain" slet ikke kommer hertil overhovedet. Simpelthen grotesk :
Gravatar

#28 lagoni 18 år siden

Som ks siger, så er det ærgeligt det ikke er i Odense, ville da klart ellers tage afsted. Godt initiativ af Grand.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#29 filmz-firesoul 18 år siden

jeg syns de er rigtig fede. kan godt li den kryptiske stemning
Gravatar

#30 filmz-ayham 18 år siden

Jeg syntes første afsnit var godt. Men andet afsnit med præcis sammen handling? det brød jeg mig ikke om. Det er sikkert meget dansklærer-interessant at sidde og finde forskelle mellem versionerne, men det er for mit vedkommende kedeligt.

Per er super god til at observere og udstille alle de små klicheer som folk siger, og dermed får han sine personer til at virke realistiske. Men jeg synes at han bruger det for meget og lægger nogle ord i munden på sine karaktere som bryder med realismen og får os til at synes de er platte. Fx den åh så sårbare datter til Marko som starter afsnittet med at spørge (til intervieweren) "Hvad vil du have jeg skal sige?". Markos evindelige, "Du skal bruge din smerte i det du laver, du skal ofre dig!" gør ham utrolig flad og urealistisk og uprofessionel. Disse ting ødelægger lidt serien for mig, da det bryder illusionen.
- "Insert cool quote"

Skriv ny kommentar: