Gravatar

#1 Collateral 18 år siden

Jeg ville bare hører hvad folks mening er om den nye tv serie er, personligt syntes jeg det er en ret interessant serie.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2 pulse83 18 år siden

Den bedste danske serie DR (eller TV2, for den sags skyld) har sendt længe. Jeg er personligt ikke stor fan af diverse danske drama/action-serier, så denne serie er et kærkomment tiltag. Virkelig suverænt skuespil af stort set samtlige medvirkende, og interessant skruet sammen klippemæssigt. Per Fly er i sandhed en fremragende person-instruktør.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 Kalle Ferm 18 år siden

Ja, det er helt oppe i serie-superligaen! Dejlig med den slags der bryder konventionerne!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#4 Outbound Sith 18 år siden

Efter alle de brede spændings- og familieserier på DR (som også har været fine) er det fedt at se, at de har taget springet til en virkelig kunstnerisk ambitiøs serie!

Teknisk set er den i orden, hverken mere eller mindre, men det er heller ikke på det plan, at den er interessant.

Ideen med flere subjektive versioner af den samme fortælling er jo ikke ny, men jeg har aldirg selv set f.eks. Rashomon, så den er ny for mig. Allerede i første afsnit var det tydeligt, at der var ting, som ikke blev vist, forklaret og/eller uddybet, men i andet afsnit blev det helt tydeligt, hvor ekstremt subjektiv de forskellige personers synsvinkel i serien er:

Hvor Tanja (Sonja Richter) i første afsnit er en totalt urimelig sexkilling overfor Jakob, er hun i andet afsnit en forholdsvis almindelig kvinde (men det er dog stadig Sonja Richter, så derfor stadig damn hot!), som har en grund til at opføre sig, som hun gør.

Dertil kommer, at de scener, som var fælles for de to afsnit, har fået et twist. Tanjas frisure er anderledes tonet ned i afsnit 2, som jo er hendes egen synsvinkel; der bliver ikke sagt helt de samme ting eller foretaget de samme blikke og bevægelser. Og Jacob, som man kunne have forventet ville dominere afsnit 2 som den helt store "crazy stalker"-type, er slet ikke med i store dele af afsnittet. OUCH! :)

Nu har jeg så lige set afsnit 3 (om Marko's datters historie) på DRs hjemmeside, og det går i en helt ny retning! Næsten ingen fælles scener med de to første afsnit og nye personer dukker op, så det bliver meget spændende at se sidste halvdel af serien.

Jeg skal da klart have den på DVD (og den bliver forhåbentlig pakket med ekstra lir), og det vil ikke overraske mig, hvis Per Fly bliver tilbudt at lave en amerikansk genindspilning, når serien vinder endnu en international Emmy til DRs samling.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 filmz-Scarface 18 år siden

Serien er mildest talt elendig. Virkelig noget bras. Kun pga. Per Fly, at den får lidt omtale. Lav nu en dramaserie med Pusher. Det ville trække seertal.

The Return of Frank - Pusher: Part IV
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#6 filmz-Fc-Sonny 18 år siden

Noget være lort for at sige det lige ud.

God instruktøre
gode skuespiller præsentationer

hmm. Hvad nytter det lige når handlingen er elendig. øhh er der over hovedet en handling?!
Gravatar

#7 filmz-Fc-Sonny 18 år siden

PS. prøv lige at tjekke sertallene. haha.
Gravatar

#8 Collateral 18 år siden

#5: Du kan godt lide det der "Part IV", kan du ikke?

#4: Jeg er meget enig på alle punkter, og det er også på drs hjemmeside jeg selv har set afsnittene.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 Yoda 18 år siden

Se nu at få dig et "film-liv" uden for gangsteruniverset!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 Yoda 18 år siden

Seertal har jo nødvendigs intet med kvalitet at gøre, men er blot en indikator for popularitet. Det er jo yderst forudsigligt at en kontroversiel og udfordrende serie som "Forestillinger" ikke trækker lige så mange seere som eksempelvis mere ordinære og let tilgængelige serier som "Ørnen" og "Forbrydelsen".

Hvis DR sendte "Manderlay" en søndag aften, så ville de fleste seere også zappe over på en sandsynligvis ligegyldig søndags mainstreamfilm på TV2.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: