Nogle der har erfaring med at køre RCE kodede dvd'er på en kodefri Pioneer afspiller ?
Jeg er klar over at man på de ældre Pioneer afspillere kan skifte regioskode manuelt og dermed få skiven til at tro den bliver afspillet på f.eks en R1 afspiller, spørgsmålet er om dette også gør sig gældende for nyere (DV-360) Pioneer afspillere, som bare er regionsfri og hvor man ikke skifter koden rundt manuelt.
Edit: Har fundet ud af det, lader til alle pioneer afspillere købt hos Laserdisken er RCE kompatible.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Jep, ifølge deres side burde de være det. Jeg aner dog ikke om jeg selv har nogle skiver, der kører med RCE, så jeg skal ikke kunne sige det. Jeg har dog aldrig set en dvd, som min pioneer 444 ikke kan afspille.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Pioneers maskiner skal normalt modificeres enten med chip eller ved en softwareopgradering. Der findes ikke rigtigt nogle smarte, hemmelige tryk på fjernbetjeningen, der kan lukke op for løjerne, så du bliver nød til at få fat i en forhandler, der foretager den slags indgreb (fx. Tapeconnection el. Laserdisken).
#1 - Alle nyere modificeringer (herhjemme typisk fra Keymaster), dvs. foretaget indenfor de seneste 2½-3 år bør kunne klare RCE - også selvom der kun er automatisk regionsskift. RCE er trods alt ved at være en ældre ting.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#1 El vez 21 år siden
Jeg er klar over at man på de ældre Pioneer afspillere kan skifte regioskode manuelt og dermed få skiven til at tro den bliver afspillet på f.eks en R1 afspiller, spørgsmålet er om dette også gør sig gældende for nyere (DV-360) Pioneer afspillere, som bare er regionsfri og hvor man ikke skifter koden rundt manuelt.
Edit: Har fundet ud af det, lader til alle pioneer afspillere købt hos Laserdisken er RCE kompatible.
#2 dyg 21 år siden
#3 MadMartigan 21 år siden
#4 filmz-Le Samouraï 21 år siden
#1 - Alle nyere modificeringer (herhjemme typisk fra Keymaster), dvs. foretaget indenfor de seneste 2½-3 år bør kunne klare RCE - også selvom der kun er automatisk regionsskift. RCE er trods alt ved at være en ældre ting.