Jeg har aldrig sagt jeg ikke vil på biblioteket, men hvorfor bruger 10 minutter på at cykle til et bibliotek også derefter lede efter en bog i blandt 100-vis af andre, når det tage 2 minutter for mig at stå op af min seng og tænde for pcen, og google spørgsmålet hvor der er 70% chance for at det første link giver mit svar`????
Jamen hvis du mener første link for 70% vedkommende giver dit svar, hvorfor så overhovedet bruge tid på at sende opgaven i "udbud"? Er det "dovenskaben længe leve", som er incitamentet for at lave opgaven, eller en virkelig interesse for emnet og ønsket om dybere forståelse? Jeg mener så absolut, at net information KAN være et godt alternativ til bogen i mange tilfælde, men det kræver noget kildekritisk sans og viden om, hvorledes man grovsorterer og springer de ofte overfladiske betragtninger over og finder frem til guldkornene. I dit tilfælde, så ER opgaven nok ikke så stor, at du behøver at ty til bøger, men man kan jo også gå efter 12 tallet :)
Jeg havde ikke personligt valgt en kortfilm som Pixels, som interessant forlæg for at beskrive genren, men måske startet med at kigge i listen her og undersøgt om nogle af disse har betydet meget for genren. Mange af disse kan også ses på Youtube, bl.a. den første Oscarvinder fra 1932 af Hal Roach.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#51 jeg må kun vælge en kortfilm uden tale, eller en dansk kortfilm. og jeg synes at pixel er simpel og ligetil at analysere, end hvis man tog en kortfilm hvor man virkelig skal tænke over tingene, jeg har valgt den fordi det er det bedste valg for mig, og det jeg kan sige om den passer perfekt med den tid jeg har til rådighed ved eksamen, end hvsi jeg tog en anden, jeg kunne have valgt en anden, men det ville selvfølgelig tage tid at finde en som lige var mig, så derfor valgte jeg den.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Man kan sikkert også vinkle Pixels så man kan få en masse at tale om. Men jeg vil anbefale, at du prøver og grave et spadestik dybere end blot klassiske spil, som overtager verdenen fordi de er glemt. Det lyder som en forsimplet anskueliggørelse og ikke så interessant at snakke om. Maskin/menneske tematik er lige til højrebenet, ganske fortærsket men med masser af kød på til at kunne snakke derudaf om.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
øhm jeg er snart færdig med at skrive om hvad en kortfilm er, nu skal jeg snart til at analysere den, jeg har et stykke papir, som klassen fik udleveret tidligere af skoleåret, som hedder kortfilmfixer, sidste år trak jeg moderne novelelr hvor jeg brugte novellefixeren, og der er ca. 7 muligheder af emner man kan vælge at analysere, men man skal kun vælge 2 højst 3, ved kortfilm er der disse 7 mener Genre, Handling og komposition, Personerne, Fortællersynsvinkel, Beskæring og effekter, Tid og sted, Motiv og tema ved hver analyse emne er en slags spørgsmål jeg har valgt at analysere Personerne (de klassiske spil) og Tid og sted ved Personerne er der disse slagfs spørgsmål Udseende Væremåde Social baggrund Sprog Handlinger Forhold til andre personer Udvikling og indsigt Ved tid og sted er der disse spørgsmål Tidspunktet, hvor handlingen foregår Tidspunkt, hvor handlingen fortælles Sted Miljø Årstid Tidsforløb Perioder men det er ikke noget jeg behøver at lave nu og her, for det skal ikke med i min synopse, det er hvad ejg skal øve mig på så jeg kan det til eksamen, men jeg synes det er bedst at jeg gør det allerede nu fordi at jeg skal helst udnytte den lille hjælp jeg har af min dansk lærer også har ejg også en del tid til at øve mig i det :) da det vidst ikke gik så godt sidste år
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#51 filmz-Bruce 15 år siden
Jamen hvis du mener første link for 70% vedkommende giver dit svar, hvorfor så overhovedet bruge tid på at sende opgaven i "udbud"? Er det "dovenskaben længe leve", som er incitamentet for at lave opgaven, eller en virkelig interesse for emnet og ønsket om dybere forståelse? Jeg mener så absolut, at net information KAN være et godt alternativ til bogen i mange tilfælde, men det kræver noget kildekritisk sans og viden om, hvorledes man grovsorterer og springer de ofte overfladiske betragtninger over og finder frem til guldkornene. I dit tilfælde, så ER opgaven nok ikke så stor, at du behøver at ty til bøger, men man kan jo også gå efter 12 tallet :)
Jeg havde ikke personligt valgt en kortfilm som Pixels, som interessant forlæg for at beskrive genren, men måske startet med at kigge i listen her og undersøgt om nogle af disse har betydet meget for genren. Mange af disse kan også ses på Youtube, bl.a. den første Oscarvinder fra 1932 af Hal Roach.
#52 MOVIE1000 15 år siden
#53 filmz-Bruce 15 år siden
#54 MOVIE1000 15 år siden
#55 filmz-Bruce 15 år siden
#56 DJAS 15 år siden
#57 MOVIE1000 15 år siden
Genre, Handling og komposition, Personerne, Fortællersynsvinkel, Beskæring og effekter, Tid og sted, Motiv og tema
ved hver analyse emne er en slags spørgsmål
jeg har valgt at analysere Personerne (de klassiske spil) og Tid og sted
ved Personerne er der disse slagfs spørgsmål
Udseende
Væremåde
Social baggrund
Sprog
Handlinger
Forhold til andre personer
Udvikling og indsigt
Ved tid og sted er der disse spørgsmål
Tidspunktet, hvor handlingen foregår
Tidspunkt, hvor handlingen fortælles
Sted
Miljø
Årstid
Tidsforløb
Perioder
men det er ikke noget jeg behøver at lave nu og her, for det skal ikke med i min synopse, det er hvad ejg skal øve mig på så jeg kan det til eksamen, men jeg synes det er bedst at jeg gør det allerede nu fordi at jeg skal helst udnytte den lille hjælp jeg har af min dansk lærer også har ejg også en del tid til at øve mig i det :) da det vidst ikke gik så godt sidste år