#40 mine arbejds tider er tirsdag og fredag, idag kan jeg ikke fordi jeg skal til noget åbenthus, på tirsdage er jeg i praktik og jeg brugeralltid deres søgesystem inden jeg tager afsted.
HVORFOR ER DET SÅ VIGTIG FOR JER AT JEG GÅR PÅ BIBLIOTEKET
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#32 - jeg har aldrig nogensinde påstået at det var den originale jeg linkede til - jeg fandt bare ét link til en kortfilm jeg synes var sjovt lavet - men jeg gad ikke cykle på biblioteket for at finde ud af om det var den rigtige jeg linkede til, da jeg ikke lige havde regnet med det blev til en dansk eksamen. ;-)
Og mht. bibliotek vs wiki diskusionen, så prøver folk jo sådan set bare at hjælpe dig, så forstår ikke hvorfor du hidser dig sådan op? Jeg tror de fleste af dem der skriver i denne tråd selv har prøvet at lave opgaver i gymnasiet eller på en videregående uddannelse og selv har erfaret at man altså ikke kan bruge wiki til særligt meget når det kommer skoleopgaver og kildehenvisninger. Som de andre også har skrevet så kan wiki kun bruges til lidt "light" info inden man graver dybere, enten via wiki's kildeliste eller endnu bedre ved - tada - at finde bøger på biblioteket. Som en der arbejder på et bibliotek burde du da netop være godt rustet til at grave nogle gode bøger frem i deres søgesystemer - noget der jo nogle gange godt kan ta' lidt tid at finde ud af for os andre. :-)
Hvis du ikke kan lide de råd folk kommer med, så kan du jo frit vælge ikke at følge dem - men du behøver ikke hidse dig op når folk forsøger at hjælpe dig. Så spar os for de dårlige undskyldninger og smut en tur på biblioteket - eller lad være. :-) Vi er sgu ligeglade hvad du ender med at gøre - nu har du fået råd og så er det op til dig at lægge det videre arbejde i dit eksamensprojekt. Det er jo ikke noget der bare kommer flyvende automatisk og laver sig selv. Det kræver du selv læser, undersøger og konkluderer - og i der er biblioteket altså en langt stærkere allieret end wiki er. :-)
Jeg kan nu godt forstå drengen. Han spørger efter noget hjælp, og det eneste han får at vide er "tag på biblo", gab, det kan man da sige sig selv. Ikke videre konstruktivt. Hjælp en fellow filmelsker, man har meget at lære som 17årig :)
Hvis nu der var én der havde læst en knaldgod bog om kortfilm, eller havde noget hands-on viden var det mere relevant.
Dog er det vigtigt at wiki ikke er en bæredygtig kilde. Det bliver du måske ikke sablet for på efterskole eller 10. eller hvor du er, men så i al fald på senere uddannelser/job...
#46: Han har fået både links og litteraturliste, så der er nok at tage fat på.
DJAS (46) skrev:
... det eneste han får at vide er "tag på biblo", gab, det kan man da sige sig selv.
Det kan ikke gentages nok. Desuden er det netop, hvad hans generation (og mange andre for den sags skyld) ofte undlader at gøre, selv om "det kan man da sige sig selv." At konstatere at det ikke er et godt råd er at misforstå pointen.
Som McPeter skrev:
Det er jo ikke noget der bare kommer flyvende automatisk og laver sig selv. Det kræver du selv læser, undersøger og konkluderer...
Der skal også lyde et pøj pøj med arbejdet herfra til MOVIE1000. :)
Movie1000, jeg er selv lærer, og du kan altså ikke bare bruge nettet som informationskilde. Du bliver nødt til selv at finde nogle bøger også. Den var i hvert fald ikke gået for mine elever.
Her er lidt idéer til bøger, hvor du kan læse om kortfilm:
"Den korte film" af Henrik Poulsen (den har jeg nævnt tidligere)
"Kortfilmen som fortælling" af Richard Raskin
"Kortfilm i dansk" af Malene Rungvald Christensen
"Som at være der selv: Film og fiktion" af Lisbet Kongsted m.fl
Har de ikke bøgerne på dit bibliotek, så kan de bestille hjem. Du kan også selv bestille dem hjem på bibliotek.dk
Der er nok af undskyldninger for ikke at komme på biblioteket, men undskyldninger gælder ikke til eksamen.
Jeg har aldrig sagt jeg ikke vil på biblioteket, men hvorfor bruger 10 minutter på at cykle til et bibliotek også derefter lede efter en bog i blandt 100-vis af andre, når det tage 2 minutter for mig at stå op af min seng og tænde for pcen, og google spørgsmålet hvor der er 70% chance for at det første link giver mit svar`????
#48 jeg kender godt bibliotek systemet, men til vores eksamen må vi bruge alt som kilder, bare det står som tekst eller hvis man har fx et billed, og den tekst jeg skal skrive skal jeg ikke bruge kilde som jeg skal med egne ord forklare hvad er en kortfilm
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#41 Riqon 15 år siden
#42 MOVIE1000 15 år siden
HVORFOR ER DET SÅ VIGTIG FOR JER AT JEG GÅR PÅ BIBLIOTEKET
#43 Riqon 15 år siden
Næstekærlighed <3
#44 Highland Park 15 år siden
Ellers bliver du nødt til at aflevere brillerne. Der er ikke plads til bogforskrækkede falske nørder i vores rækker.
#45 McPeter 15 år siden
Og mht. bibliotek vs wiki diskusionen, så prøver folk jo sådan set bare at hjælpe dig, så forstår ikke hvorfor du hidser dig sådan op? Jeg tror de fleste af dem der skriver i denne tråd selv har prøvet at lave opgaver i gymnasiet eller på en videregående uddannelse og selv har erfaret at man altså ikke kan bruge wiki til særligt meget når det kommer skoleopgaver og kildehenvisninger. Som de andre også har skrevet så kan wiki kun bruges til lidt "light" info inden man graver dybere, enten via wiki's kildeliste eller endnu bedre ved - tada - at finde bøger på biblioteket. Som en der arbejder på et bibliotek burde du da netop være godt rustet til at grave nogle gode bøger frem i deres søgesystemer - noget der jo nogle gange godt kan ta' lidt tid at finde ud af for os andre. :-)
Hvis du ikke kan lide de råd folk kommer med, så kan du jo frit vælge ikke at følge dem - men du behøver ikke hidse dig op når folk forsøger at hjælpe dig. Så spar os for de dårlige undskyldninger og smut en tur på biblioteket - eller lad være. :-) Vi er sgu ligeglade hvad du ender med at gøre - nu har du fået råd og så er det op til dig at lægge det videre arbejde i dit eksamensprojekt. Det er jo ikke noget der bare kommer flyvende automatisk og laver sig selv. Det kræver du selv læser, undersøger og konkluderer - og i der er biblioteket altså en langt stærkere allieret end wiki er. :-)
Pøj pøj med eksamensprojektet.
#46 DJAS 15 år siden
Jeg kan nu godt forstå drengen. Han spørger efter noget hjælp, og det eneste han får at vide er "tag på biblo", gab, det kan man da sige sig selv. Ikke videre konstruktivt. Hjælp en fellow filmelsker, man har meget at lære som 17årig :)
Hvis nu der var én der havde læst en knaldgod bog om kortfilm, eller havde noget hands-on viden var det mere relevant.
Dog er det vigtigt at wiki ikke er en bæredygtig kilde. Det bliver du måske ikke sablet for på efterskole eller 10. eller hvor du er, men så i al fald på senere uddannelser/job...
#47 Highland Park 15 år siden
Det kan ikke gentages nok. Desuden er det netop, hvad hans generation (og mange andre for den sags skyld) ofte undlader at gøre, selv om "det kan man da sige sig selv." At konstatere at det ikke er et godt råd er at misforstå pointen.
Som McPeter skrev:
Der skal også lyde et pøj pøj med arbejdet herfra til MOVIE1000. :)
#48 Herrguth 15 år siden
Her er lidt idéer til bøger, hvor du kan læse om kortfilm:
"Den korte film" af Henrik Poulsen (den har jeg nævnt tidligere)
"Kortfilmen som fortælling" af Richard Raskin
"Kortfilm i dansk" af Malene Rungvald Christensen
"Som at være der selv: Film og fiktion" af Lisbet Kongsted m.fl
Har de ikke bøgerne på dit bibliotek, så kan de bestille hjem. Du kan også selv bestille dem hjem på bibliotek.dk
Der er nok af undskyldninger for ikke at komme på biblioteket, men undskyldninger gælder ikke til eksamen.
God fornøjelse. :D
#49 DJAS 15 år siden
Så lad os håbe han kommer afsted :)
God fornøjelse også herfra, MOVIE1000!!!
#50 MOVIE1000 15 år siden
#48 jeg kender godt bibliotek systemet, men til vores eksamen må vi bruge alt som kilder, bare det står som tekst eller hvis man har fx et billed, og den tekst jeg skal skrive skal jeg ikke bruge kilde som jeg skal med egne ord forklare hvad er en kortfilm