#11 - Lader til, at de også sender fra Jersey. Og selvom det er længe siden sidst, så har jeg været rigtig uheldig med tolderne. Jeg er en af dem, der næsten altid bliver taget, hvis jeg bestiller noget fra Play.
Havde jeg haft i tankerne, at Sendit sendte fra Jersey, så ville jeg nok have bestilt min Planet Earth BD et andet sted fra. Men det er for sent nu.
Edit: Hov, der står jo: "Orders under £18 are fulfilled by a sister company Sendit (Jersey) Limited". Planet Earth kostede så vidt jeg husker omkring £40. Måske jeg har lov til at være heldig alligevel.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Play.com er altid gode at handle med og stiller ikke spørgsmål til, hvis man skriver at pakken aldrig er dukket op, de sender en ny med det samme :)
Kan selvfølgelig godt være de bliver lidt trætte af det, hvis man bliver ved med ikke at få det man har bestilt. Har selv mistet 3 forsendelser og der var intet problem med dem der.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Play.com er kanon når noget forsvinder eller lignende. Der de halter er når man har et spørgsmål, som er udenfor deres normale praksis.
Jeg bestilte Genji, gennem en playtrader, som ikke leverede (trak heller ikke pengene dog). Men efter 2 måneder blev jeg træt af ordren stod som "processing" på min ordreliste, i tilfælde af han lige pludselig sendte den, hvis jeg handlede et andet sted. At få nogen til at annulere den var en mareridt. Playtraderen reagerede ikke på mails, og play havde ikke en email adresse til den type problemer (man kan ikke annulere en ordre når den står som processing på ens profil).
Det endte dog med jeg brugte en playtrade garanti. For det ikke skal være løgn fik jeg pengene tilbage (som jeg aldrig havde betalt).
Et andet problem var jeg ville sende en dvd tilbage (der var en fejl på en skive). Det kostede 170 kr. i fragt (siden de forlanger Track & Trace, ellers er det kundens eget ansvar). Efter 2 uger havde jeg intet hørt og endte med at skrive til deres amerikanske afdeling (de har en "rigtig" email, som ikke kun er automatisk processer).
De påstod de aldrig havde fået ordren, men siden jeg kunne vise mit T&T nummer, fik jeg 30 kr tilbage i fragt. Jeg skrev tilbage et par gange og fik til sidst de resterende fragtpenge. Pokkers til døje.
Mine råd: Vær forsigtig med playtraders (handel ikke med folk under 90% positive anmeldelser). Nogle af dem ligger dog i UK's fastland, så man kan undgå toldproblemet. Når der sendes noget tilbage så få et T&T nummer.
Kan selvfølgelig godt være de bliver lidt trætte af det, hvis man bliver ved med ikke at få det man har bestilt.
Ikke bare lidt trætte. Så vidt jeg husker, så skrev HCVang inde på dahf.dk på et tidspunkt, at de havde sagt, at de ikke ville handle med ham mere. Mere end halvdelen af hans forsendelser forsvandt i posten, og Post DK var selvfølgelig ligeglade.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Det kan jeg godt forstå at de ikke vil. Selvfølgelig er det superirriterende, men hvis man mister indtægten på halvdelen af de pakker man sender til en kunde, er det jo ikke nemt at drive forretning.
Det er jo heller ikke til at vide om en kunde snyder, der er jo desværre nogen der virkelig udnytter den service, og når det engang når smertegrænsen for Play - så hører den ydelse jo sikkert op.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#11 PredatorX 17 år siden
Jeg har aldrig oplevet at skulle betale told fra sendit.com. De sender da fra England... Og derved EU.
#12 dyg 17 år siden
Havde jeg haft i tankerne, at Sendit sendte fra Jersey, så ville jeg nok have bestilt min Planet Earth BD et andet sted fra. Men det er for sent nu.
Edit: Hov, der står jo: "Orders under £18 are fulfilled by a sister company Sendit (Jersey) Limited". Planet Earth kostede så vidt jeg husker omkring £40. Måske jeg har lov til at være heldig alligevel.
#13 PredatorX 17 år siden
#14 fubar 17 år siden
Efter at have ventet 20dage, gjorde jeg play.com opmærksom på at jeg intet havde modtaget. Det tog mig iøvrigt max 30sek, og var dejligt nemt.
3 dage efter kommer en pakke fra play med posten.
Det viser sig, at den første pakke er blevet snuppet i tolden.
Men konklusionen er, at play.com har været utroligt nemme at handle med, og jeg varmt kan anbefale dem.
#15 Åkepool 17 år siden
Kan selvfølgelig godt være de bliver lidt trætte af det, hvis man bliver ved med ikke at få det man har bestilt. Har selv mistet 3 forsendelser og der var intet problem med dem der.
#16 Confused101 17 år siden
Jeg bestilte Genji, gennem en playtrader, som ikke leverede (trak heller ikke pengene dog). Men efter 2 måneder blev jeg træt af ordren stod som "processing" på min ordreliste, i tilfælde af han lige pludselig sendte den, hvis jeg handlede et andet sted. At få nogen til at annulere den var en mareridt. Playtraderen reagerede ikke på mails, og play havde ikke en email adresse til den type problemer (man kan ikke annulere en ordre når den står som processing på ens profil).
Det endte dog med jeg brugte en playtrade garanti. For det ikke skal være løgn fik jeg pengene tilbage (som jeg aldrig havde betalt).
Et andet problem var jeg ville sende en dvd tilbage (der var en fejl på en skive). Det kostede 170 kr. i fragt (siden de forlanger Track & Trace, ellers er det kundens eget ansvar). Efter 2 uger havde jeg intet hørt og endte med at skrive til deres amerikanske afdeling (de har en "rigtig" email, som ikke kun er automatisk processer).
De påstod de aldrig havde fået ordren, men siden jeg kunne vise mit T&T nummer, fik jeg 30 kr tilbage i fragt. Jeg skrev tilbage et par gange og fik til sidst de resterende fragtpenge. Pokkers til døje.
Mine råd: Vær forsigtig med playtraders (handel ikke med folk under 90% positive anmeldelser). Nogle af dem ligger dog i UK's fastland, så man kan undgå toldproblemet.
Når der sendes noget tilbage så få et T&T nummer.
#17 filmz-Le Samouraï 17 år siden
Ikke bare lidt trætte. Så vidt jeg husker, så skrev HCVang inde på dahf.dk på et tidspunkt, at de havde sagt, at de ikke ville handle med ham mere. Mere end halvdelen af hans forsendelser forsvandt i posten, og Post DK var selvfølgelig ligeglade.
#18 dyg 17 år siden
#19 filmz-vassago 17 år siden
Det er jo heller ikke til at vide om en kunde snyder, der er jo desværre nogen der virkelig udnytter den service, og når det engang når smertegrænsen for Play - så hører den ydelse jo sikkert op.
#20 filmz-Le Samouraï 17 år siden