# 24 Jeg synes karakterer/personer der skader andre pga. hvad de tror er rigtigt er meget mere ubeghagelige, uhyggelig og onde end karakterer der "blot" begår ondskab fordi det er i deres natur.
Derfor synes jeg fx. at Nurse Ratched (eller Hitler - for at tage en fra det virkelige liv) er meget mere onde end fx. Dracula, Hannibal Lecter eller Norman Bates.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Yamazaki Asami (Shiina Eihi) i "Audition" Kakihara (Asano Tadanobu) i "Ichi the Killer"
Sauron og Saruman i "Lord of the Rings" er også et par hyggelige fætre. Og Gollum er den ondeste karakter, som jeg kunne finde på at have som nøglering.
Bruno Gantz som Adolf Hitler - Der Untergang Daniel Day Lewis som Bill The Butcher - Gangs Of New York Peter Stormare som Gaear Grimsrud - Fargo Al Pacino som Tony Montana - Scarface Ian McDiarmid som The Emperor - Star Wars trilogy David Carradine som Bill - Kill Bill
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Min top tre: 1) Kejseren fra Star Wars - Ren ondskab. 2) Agent Smith fra Matrix - Han er ond på den fede måde. 3) Dr. No fra Dr. No(James Bond-filmen) - en nostalgisk skurk.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?" "To do whatever you tell me drill sergeant!" "God dammit, Gump! You a god damn genius.
utroligt der ikke er nogen som har nævnt bruce willis som the jackal.. synes han er ultimativ ond.. iskold dræber :)
Jackal - The Jackal Stansfield - Gary Oldman - León Hannibal Lector - Silence of the lambs Patrick Bateman - American Psycho Warden Norton - Shawshank Redemption Edward the longshanks - Braveheart Jigsaw - Saw Lektor Blomme - det forsømte forår
_______________________________________ How much does life weigh?
#31 chandler75 20 år siden
Derfor synes jeg fx. at Nurse Ratched (eller Hitler - for at tage en fra det virkelige liv) er meget mere onde end fx. Dracula, Hannibal Lecter eller Norman Bates.
#32 Æsop9000 20 år siden
#33 mr gaijin 20 år siden
Kakihara (Asano Tadanobu) i "Ichi the Killer"
Sauron og Saruman i "Lord of the Rings" er også et par hyggelige fætre. Og Gollum er den ondeste karakter, som jeg kunne finde på at have som nøglering.
#34 filmz-michaell 20 år siden
Spøg til side!
Bruno Gantz som Adolf Hitler - Der Untergang
Daniel Day Lewis som Bill The Butcher - Gangs Of New York
Peter Stormare som Gaear Grimsrud - Fargo
Al Pacino som Tony Montana - Scarface
Ian McDiarmid som The Emperor - Star Wars trilogy
David Carradine som Bill - Kill Bill
#35 SpielbergFreak 20 år siden
Havde jeg helt glemt, han er min nye 10. plads!
#36 enfilmnørd 20 år siden
1) Kejseren fra Star Wars - Ren ondskab.
2) Agent Smith fra Matrix - Han er ond på den fede måde.
3) Dr. No fra Dr. No(James Bond-filmen) - en nostalgisk skurk.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#37 Patriarch 20 år siden
#38 mr gaijin 20 år siden
#39 filmz-Daedalos 20 år siden
Jackal - The Jackal
Stansfield - Gary Oldman - León
Hannibal Lector - Silence of the lambs
Patrick Bateman - American Psycho
Warden Norton - Shawshank Redemption
Edward the longshanks - Braveheart
Jigsaw - Saw
Lektor Blomme - det forsømte forår
How much does life weigh?