Nu da dommedag alligevel snart er nær, søger jeg film indenfor denne sub-sci-fi genre. Dog ikke for enhver pris :) Jeg leder kun efter de gode af slagsen. Lidt nærmere betegnet, gerne i stil med dem her:
Hehe jeg har lige været med til at producere en kortfilm direkte inspireret af fallout spillet... er kæmpe fan af dem...
Shallows helte er for sej!
Jeg tænkte måske på¨"Hell Comes To Frogtown" med Roddy Piper, det er bare lidt hen af komedie genren men stadig post-apokalyptisk... ved ikke om du vil kunne lide den kommer an på hvor "seriøse" film man vil se...
Så er der en der hedder "Six String Samurai" men den er ret dårlig hehe...
"Tank Girl" ret overgearet og har desværre McDowell i skurkerollen... men der er muteret Kænguru/Soldater med hehe... igen en lidt dårlig film...
"Screamers" med Peter Weller har også lidt af stemninge selv om den ikke foregår på jorden.. En ret god film synes jeg baseret på en novelle af Philip K Dick som også er fed nok. Den vil jeg klart anbefale
Happy Hunting :-)
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#1 duuk74 19 år siden
Nu da dommedag alligevel snart er nær, søger jeg film indenfor denne sub-sci-fi genre.
Dog ikke for enhver pris :) Jeg leder kun efter de gode af slagsen.
Lidt nærmere betegnet, gerne i stil med dem her:
Blood of Heroes (Sallows Helte på Dansk)
Mad Max 2
Jeg har fundet en liste med blandede eksempler her: http://en.wikipedia.org/wiki/Post_apocalyptic
Det kunne være rart hvis folk ligger inde med noget guld de vil anbefale.
Her er et par eksempler på, hvad jeg ikke leder efter :)
klik 1
klik 2
#2 filmz-Kadann 19 år siden
#3 Yoda 19 år siden
#4 Yoda 19 år siden
- Twelve Monkeys
- Terminator 1-2-3
- 28 Days Later
- Cyborg
IMDb har en god liste med postapokalyptiske film: KLIK
#5 duuk74 19 år siden
#2 Soylent Green vil jeg ha tjekket ud, er bare lidt i tvivl om den er for dated.
#3 Har ikke set den..er den noget ved?
#4 Gode film. Dog er det nok 15 år siden jeg så Cyborg, men dengang var jeg ret vild med den.
Hvis der er nogen der kender computerspillet Fallout, er det sådan noget jeg leder efter.
#6 filmz-Wacker 19 år siden
http://www.samarit.dk
#7 Guts 19 år siden
#8 El Capitan 19 år siden
Denne her var også på IMDB listen..
Nogen der ved hvad det er eller har set den?
#9 filmz-cko 19 år siden
Shallows helte er for sej!
Jeg tænkte måske på¨"Hell Comes To Frogtown" med Roddy Piper, det er bare lidt hen af komedie genren men stadig post-apokalyptisk... ved ikke om du vil kunne lide den kommer an på hvor "seriøse" film man vil se...
Så er der en der hedder "Six String Samurai" men den er ret dårlig hehe...
"Tank Girl" ret overgearet og har desværre McDowell i skurkerollen... men der er muteret Kænguru/Soldater med hehe... igen en lidt dårlig film...
"Screamers" med Peter Weller har også lidt af stemninge selv om den ikke foregår på jorden.. En ret god film synes jeg baseret på en novelle af Philip K Dick som også er fed nok.
Den vil jeg klart anbefale
Happy Hunting
:-)
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#10 El Capitan 19 år siden
Den har jeg ikke set i LAAAAANG tid. Husker den til at være ret fed.
Er den ikke den hvor...