De viste "Man On Fire" med Denzel Washington som afdanket hitman, der bliver hyret af et ægtepar i Mexico City som bodyguard for deres lille datter.
Det lykkes datteren at trænge igennem Creasys (Denzel) hårde facade og de danner naturligvis et stærkt bånd, der ligger til grundlag for både nogle af de stærkeste og de svageste scener i filmen..
Filmen lægger ud med at fortælle om de mange kidnapninger der foregår i Mexico City og man behøver ikke kunne lægge to og to sammen for at regne ud at Creasy nok skal få travlt i hans nye stilling.
Den ret alternative visuelle stil, der med små flashbacks, ude af fokus og skæve vinkler blandet sammen pepper handlingen lidt op, er et frisk pust til at begynde med, men i nogle scener også decideret irriterende.
Filmen er spændende langt hen ad vejen, da den ikke følger den typiske Hollywood opskrift. Denzel spiller formidabelt og hans karakter er antihelt med glimt i øjet.
På et tidspunkt er det dog som om Tony Scott ombestemmer sig, et af årets værste plottwists får filmen film at falde tilbage i det trivielle spor den ellers så fint havde forladt..
3/6, 2 af dem for Denzels skuespil.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Fik "Man on Fire" i går på DVD og må tilstå jeg synes Tony Scott igen leverer varen inden for hans foretrukne genre. Denzel var god og den lille pige fænomenal. Filmen leverede gedigen og solid action og jeg var godt underholdt filmen igennem. Gi'r El vez ret i at plottwistet kunne ha' været bedre.
Visuelt har den meget til fælles med Traffic.
8/10 for mig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Er jeg den eneste der synes at første halvdel er en lang standard skabelon? Det opbyggende forhold til pigen og alkoholproblemet(tm) er ved at være brugt lidt for meget. Første halvdel kedede mig bravt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
*MEGA SPOILER* Den visuelle stil og det at pigen (tilsyneladende) dør, gør at filmen fjerner sig fra det ordinære, men det er slet ikke nok til at gøre filmen interessant, slet ikke da det viser sig hun alligevel er i live. *SPOILER END*
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#1 filmz-happyhansen 21 år siden
Hvilken film viste de og var det en du kunne anbefale at tage ind og se når den kommer ud?
#2 filmz-kain 21 år siden
#3 Yoda 21 år siden
Kain, du er vidst lidt af en joker! ;-)
#4 El vez 21 år siden
Det lykkes datteren at trænge igennem Creasys (Denzel) hårde facade og de danner naturligvis et stærkt bånd, der ligger til grundlag for både nogle af de stærkeste og de svageste scener i filmen..
Filmen lægger ud med at fortælle om de mange kidnapninger der foregår i Mexico City og man behøver ikke kunne lægge to og to sammen for at regne ud at Creasy nok skal få travlt i hans nye stilling.
Den ret alternative visuelle stil, der med små flashbacks, ude af fokus og skæve vinkler blandet sammen pepper handlingen lidt op, er et frisk pust til at begynde med, men i nogle scener også decideret irriterende.
Filmen er spændende langt hen ad vejen, da den ikke følger den typiske Hollywood opskrift. Denzel spiller formidabelt og hans karakter er antihelt med glimt i øjet.
På et tidspunkt er det dog som om Tony Scott ombestemmer sig, et af årets værste plottwists får filmen film at falde tilbage i det trivielle spor den ellers så fint havde forladt..
3/6, 2 af dem for Denzels skuespil.
#5 inflector 21 år siden
Prøv lige at se denne video, jeg kan ikke helt gennemskue hvad han mener.
http://media.skoopy.com/vids/vid_00244.wmv
#6 El vez 21 år siden
#7 inflector 21 år siden
#8 filmz-Bruce 21 år siden
Fik "Man on Fire" i går på DVD og må tilstå jeg synes Tony Scott igen leverer varen inden for hans foretrukne genre. Denzel var god og den lille pige fænomenal. Filmen leverede gedigen og solid action og jeg var godt underholdt filmen igennem. Gi'r El vez ret i at plottwistet kunne ha' været bedre.
Visuelt har den meget til fælles med Traffic.
8/10 for mig.
#9 DarkLight 21 år siden
#10 El vez 21 år siden
*MEGA SPOILER*
Den visuelle stil og det at pigen (tilsyneladende) dør, gør at filmen fjerner sig fra det ordinære, men det er slet ikke nok til at gøre filmen interessant, slet ikke da det viser sig hun alligevel er i live.
*SPOILER END*