Gravatar

#1 Skobbolop 22 år siden

halløj..nu skal i bare høre..

for 2 uger siden købe jeg et fjernsyn ( mit første :D) og mit valg faldt på JVC AV-28GH1. Designet er pænt og det så udemærket ud...

jeg kom hjem og sluttede det til, og til min skræk så jeg en dårlig kvalitet på normale tv-programmer. (sløret/pløret) Jeg prøvede 60 indstillinger, men intet hjalp... derefter sluttede jeg min dvd til (pioneer dv-454) og der var kvalitet udemærket..

jeg vil jeg tro der var noget galt med signalet..et eller andet med antennen vel.. men burde det så ikke være det samme som på fjernsynet inde i stuen (normalt philips 21")

har i oplevet noget af det samme?..er der noget man kan gøre ved fjernsynet eller andet?.. ville det være det samme ved andre widescreen tv?

anyway...jeg smutter ud og bytter det i dag (højttalerne er alligevel begyndt med at hyle (tidligt you say?...yes))

hmm..det jeg egentlig ville høre var om det ville hjælpe med et andet tv eller måske er det slet ikke tv'et det er galt med?

overvejer at købe philips pw8506 28"

håber i kan hjælpe mig...i er jo så flinke :D

#2 Skobbolop 22 år siden

*UPDATE*! :D

hmm..jeg glemte lige fortælle at kvaliteten er lige så dårlig når man f.eks. slutter en konsol til... alt for sløret pg pløret til at man kan spille ordnetligt...det ser i hvert fald grimt ud..

også når der er rulletekster hen ad skærmen....disse er også umuligt at se.. det bliver næsten tværet ud..

#3 filmz-vassago 22 år siden

Hvis jeg havde pengene til det, så havde jeg købt et Sony Wega - så går man altså ikke galt i byen, de kan findes i forskellige prisklasser.

Men der er så mange fede TV'er, og det er nok ved at blive lidt en smagssag - men prisen er altid en vigtig faktor - for stort set alle producenter laver både dårlige og gode modeller :) Og 1500-2000 kr. mere kan virkelig betyde alverden.

Hvis det kun er tv-programmerne det er galt med, så er signalet nok lidt svagt, og du kunne måske prøve med en antenne-forstærker.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

#3 Antenne-forstærkeren var lige hvad jeg skulle til at foreslå.. Vi har 4 fjernsyn i husstanden, og uden antenne-forstærkere ville kvaliteten på min brors TV være til at grine af (ikke at jeg ville have noget imod det..).
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#5 filmz-Elvis-SUN- 22 år siden

Hvad er det præcis sådanen gør ?

Jeg har en stueantenne af ret lav kvalitet (tror jeg). Jeg bor i stuen og har generelt godt med sne på skærmen når jeg skal se tv. Vil sådn en forstærker hjælpe mig også ?

#6 filmz-vassago 22 år siden

#2: Men hvis det samme med en konsol, så er antenne-forstærker nok ikke lige løsningen. Det er nok bare nærmere en røv-dårlig antenne indgang (signal forstærker) dit TV har :)
Gravatar

#7 chandler75 22 år siden

Men hvordan forklarer det at problemet stadig er der når Skobbolop slår en spillekonsol til? Det har vel intet med antennesignalet at gøre?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 Skobbolop 22 år siden

hmm..nu kører vi også over fællesantenne..og den skulle da gerne kunne klare et par fjernsyn... så måske er det alligevel tv'et det er galt med som vassago er inde på..

#9 filmz-vassago 22 år siden

#5: Man kan købe stue-antenner med indbyggede antenne/signal forstærkere så det må jo gøre godt for noget, så har din det ikke, så kunne det være at det ville hjælpe. Men en stue-antenne er aldrig en speciel god løsning, jeg har sjældent set en levere et godt signal. Hvis du bor i en større by så havde en rundstråle antenne været en bedre løsning.

#7: Jeg havde på et tidspunkt et TV hvor den indbyggede signal forstærker var skyld i et dårligt billede - både DVD, parabol og konsol der var sat i andre stik som SCART og video In (phono) så mildest talt jammerligt ud når antenne-stikket var sat i, men pillede jeg antenne-stikket ud, så var billedet betydelig bedre. Det var nok en ting som kunne rettes med filtre eller lign. men det er sjældent at man gider at rode med sådan noget - det skal bare virke :)
Gravatar

#10 filmz-vassago 22 år siden

#8: Jeg har selv fælles-antenne, og har heller ikke noget problem med billedet, og er det fra installerede stik i væggen du får signalet, så skulle der heller ikke være noget problem. Men hvis du selv splitter signalet, og trækker kabel rundt, så skal der ikke meget til før billedet kan blive dårligt.

Apropos konsol, så har vi i huset erhvervet en X-Box, og den har kørt på alle 3 TV vi har, og der er enorm forskel på billed kvaliteten - på et af TV'ene var det stort set umuligt at spille.

Skriv ny kommentar: