Du skal vel ikke blot finde på spørgsmål, hvis det er en eksamensopgave? En åbenlys problemformulering kunne eventuelt være:
Hvordan har filmmediet udviklet sig siden det 19. århundrede?
1. Redegør for lydteknologiens revolution af filmmediet. 2. Analysér diverse sort/hvid- og farve-film, og diskutér de æstetiske forskelle. 3. Perspektivér filmmediets udvikling til menneskets/andre kunstformers/andet.
Hvorfor skal I så bruge alle disse tilfældige spørgsmål? En problemformulering afgrænser området til det essentielle, således I bliver i stand til at redegøre, analysere og perspektivere. Overfladisk behandling af 15-20 spørgsmål medfører ikke konkrete svar.
#21 Batsy 14 år siden
eks: Hvorfor kom 3D effekten til verden, hvorfor er den vendt stærkt tilbage nu i dag?
:) bare nogle spørgsmål om film hvordan de har ændret sig, og proccesen fra manus til selve klipningen og sådan.
#22 RasmusFL 14 år siden
Må nok sige jeg er på herrens mark. :)
#23 elwood 14 år siden
Jeg tror den lærer har haft tømmermænd, og bare sku finde på noget de sku lave, uden det gav mening 8-)
Hehe ja jeg har også grint højlydt af den 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#24 Batsy 14 år siden
#25 Antlion 14 år siden
Hvordan har filmmediet udviklet sig siden det 19. århundrede?
1. Redegør for lydteknologiens revolution af filmmediet.
2. Analysér diverse sort/hvid- og farve-film, og diskutér de æstetiske forskelle.
3. Perspektivér filmmediets udvikling til menneskets/andre kunstformers/andet.
#26 Thomsen 14 år siden
#27 Batsy 14 år siden
#28 Antlion 14 år siden
Jeg skrev siden det 19. århundrede. :)
#27:
Hvorfor skal I så bruge alle disse tilfældige spørgsmål? En problemformulering afgrænser området til det essentielle, således I bliver i stand til at redegøre, analysere og perspektivere. Overfladisk behandling af 15-20 spørgsmål medfører ikke konkrete svar.
#29 Skeloboy 14 år siden
Dit foreslag lød ellers rigtig godt, men jeg vil mene det er på universitetsniveau
#30 Batsy 14 år siden
28# Lærens orde kan vel sige, (;