Gravatar

#11 Richard Burton 12 år siden

#10 Jo Imperial kan sagtens bruges til 2D .... hvis man ikke har præferencer for at se film, som de var tænkt :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#12 MMB 12 år siden

SIR Ridley Scott (11) skrev:
#10 Jo Imperial kan sagtens bruges til 2D .... hvis man ikke har præferencer for at se film, som de var tænkt :)

Men jeg forstår det bare ikke... Plejer Imperial ikke at være foran de fleste danske biografer, når det kommer til teknologi? :(
Gravatar

#13 Highland Park 12 år siden

#8: Ja, det er ret praktisk.

#12: Hvert fald hvad angår billetpriser.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 Richard Burton 12 år siden

#12 Se #13

Men er "plejer" ikke død? Hvis man går ind på Danske Biografers Brancheorganisation og ser deres artikel om framerates:

Peter Jackson har optaget sin nye ”Hobbit”-film i 48 billeder/sek. Nogle vil argumentere for at billedet nu ser for ’virkeligt’ ud, og vil endnu engang begræde 35 millimeterens bortgang. Men for majoriteten af det betalende publikum, vil det atter få underkæben til at falde helt ned til gulvbrædderne.

Det betyder, at biografer, som kan præsenterer 48 billeder/sek - eller højere - (rygtet vil vide at James Cameron optager ”Avatar 2” i 60 billeder/sek.) vil vise noget som ikke findes bedre andre steder, og biograferne vil kunne vise spillefilm, som tilbyder en bedre billedkvalitet end nogen hjemmebiograf.

Så hurtigere ’frame rates’ er absolut fremtiden for bifferne og vil kunne trække publikum til biografernes mørke og sende dem glade hjem igen, efter at have fået en ny wow-oplevelse.

Det er en meget hurtig konklusion for mig at se, af en ny teknologi, som skal afløse en 100 år gammel, men velfungerende én af slagsen. Hvor er forskningen? Test med publikum etc? Skal man blot tage andres prototype forsøg som gode varer og med det samme installere det nye udstyr?

Det er ligegyldigt i dag. I dag gælder det først og fremmest om at finde den næste teknologiske gimmick, som kan få folk i biografen i et par år, fordi man har noget, man endnu ikke har på hjemmefronten, fremfor at finde frem til det, som er bedst for film og filmkunsten i det lange løb.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15 Michael Andersen 12 år siden

Jeg har lige tjekket 3D. Fuck me, det er lækre billeder! Forventer man gimmick-3D er dette ikke filmen, men man er til "naturlig" 3D, som mig, så leverer Scott varen.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 JannikAnd 12 år siden

Michael Andersen (15) skrev:
Jeg har lige tjekket 3D. Fuck me, det er lækre billeder! Forventer man gimmick-3D er dette ikke filmen, men man er til "naturlig" 3D, som mig, så leverer Scott varen.
Jeg tager dig på ordet! Og hvis ordet fejler, tager jeg dig på bordet - på torsdag, når vi besøger din hellige gral i Klovborg!
Gravatar

#17 Highland Park 12 år siden

#15: Er filmen ikke låst indtil premieren, eller har du allerede fået nøglen?

JannikAnd (16) skrev:
Og hvis ordet fejler, tager jeg dig på bordet...
Squeal like a cheese!

Nu bliver det slet ikke et akavet møde.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 Michael Andersen 12 år siden

#16 Siger du at jeg skal annullere din billet? :P

#17 Nøglen var sat til kl. 00:01, så jeg tog lidt frivillig arbejde :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 wiseguy 12 år siden

Michael Andersen (15) skrev:

Vi ville også til Klovborg, men så viser I den i jeres "lille" sal??? og MIB 3 i den store? Hvad sker der lige der??? Så nu ryger jeg med fætrene til Lido 1 i stedet :o( (med tårer i øjnene)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#20 McPeter 12 år siden

SIR Ridley Scott (9) skrev:
#8 Og så har listen en fed dobbeltfunktionalitet, så man undgår at se film i 2D på et sølvlærred. Man skal blot lade være med at se 2D film i de biografer, hvor der står Masterimage og Real-D ud for.

Vil det sige:

Dolby 3D giver både bedre 3D oplevelse OG lærredet kan også bruges til 2D film?

Masterimage og Real-D benytter begge sølvlærred? Men til 3D er de vel som sådan ok eller hvad?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: