Jeg overvejer at købe Spiderman i R3 istedet for herhjemme og spare nogle knaster. Men hvordan er kvaliteten a R3 dvd'er? Er den lige så god som R1 NTSC? Nogen der har dårlige erfaringer?
Jeg har både gode og dårlige erfaringer med R3, nogle udgivelser er meget skrabede eller ligefrem dårlig kvalitet, hvor andre er helt i top og man kan virkelig se der er blevet kælet for detaljerne.
Man kan med andre ord ikke generalisere, der findes også masser forfærdelige R1 og R2 udgivelser.
Tag istedet udgangspunkt i de enkelte udgivelser, sammenlign specs med de øvrige regioner, tag evt. et kig på http://dvdcompare.net/
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#1 Som sagt varierer kvaliteten voldsomt. Jeg synes ofte, at film fra Hongkong udgives i en lidt sølle kvalitet, mens de koreanske udgivelser derimod tit tenderer det fremragende mht. billed- og lydkvalitet. Her er dog tale om de pågældende landes udgivelser af henholdsvis "kinesiske" og koreanske film.
Min erfaring med engelsksprogede film i R3-udgaver er mere begrænset, men du skal i hvert fald forvente, at hvis du køber en koreansk udgave af Spiderman, så vil al tekst (bagsiden af coveret, evt. indlæg i coveret etc.) udelukkende være på koreansk.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#2 Jeg synes ofte, det er tilfældet, at dvdcompare ikke har R3-udgivelserne af engelsksprogede film med i deres sammenligninger (desværre). Det kan selvfølgelig skyldes, at de er identiske med f.eks. de amerikanske udgaver (så en Universal-udgivelse i R1 er den samme som en Universal-udgivelse i R3), men det er jo ikke til at vide.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#5 dvdcompares sammenligninger er jo bygget på det info folk sender ind, og da siden (åbenbart) har flest vestlige brugere, bliver der ikke sendt så meget R3 info ind. Jeg kan ikke tro det skyldes at udgivelserne er identiske, det plejer ikke at holde dem fra at tilføje en given region.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Ville ikke starte en ny tråd, så derfor tillader jeg mig lige at rive op i denne: Big Fish R3 - har ingen erfaring med R3 film, men kan de afspilles i alle afspillere som kan afspille R1?
Og til Big Fish - der er selvfølgelig engelske undertekster, men er menuerne også på engelsk?
Din afspiller skal kunne afspille R3 for at kunne klare de film. De fleste afspillere er dog lavet regionsfri eller at man skifte region, så man kan afspille alle regioner fra 1 - 6 og 8 (hvis jeg ikke husker helt galt).
Men, kan din afspiller kun afspille R1, så kan den ikke nødvendigvis klare R3.
Så vidt jeg ved er alt hvad Big Fish på engelsk, blot med mulighed for koreanske undertekster.
Troede egentligt at hvis den kunne afspille R1 ville det samme gælde med R3. De gamle har dog lige investeret i en afspiller der er regionsfri (ALL)! Så det er intet problem. Og på et eller andet tidspunkt køber jeg jo alligevel en afspiller der kan det hele, så mon ik jeg skulle tage chancen med axel's Big Fish i denne fede udgave. :)
#1 - Den Spider-Man 3 som CD-WOW har er R3 fra Hong Kong, og så vidt jeg er orienteret så bruger Hong Kong ofte de samme transfers som R1, derfor er de stort set identiske, bortset fra underteksterne naturligvis.
#1 filmz-pherkel 21 år siden
#2 El vez 21 år siden
Man kan med andre ord ikke generalisere, der findes også masser forfærdelige R1 og R2 udgivelser.
Tag istedet udgangspunkt i de enkelte udgivelser, sammenlign specs med de øvrige regioner, tag evt. et kig på http://dvdcompare.net/
#3 Corgan 21 år siden
Jeg har et par koreanske film som er R3 NTSC... og jeg synes ikke at jeg kan se nogen synlig forskel mellem dem og R1 NTSC.
Nu skal der også lige tilføjes, at jeg ikke har to ens film af lave en præcis sammenligning med.
#4 filmz-yoshimura 21 år siden
Min erfaring med engelsksprogede film i R3-udgaver er mere begrænset, men du skal i hvert fald forvente, at hvis du køber en koreansk udgave af Spiderman, så vil al tekst (bagsiden af coveret, evt. indlæg i coveret etc.) udelukkende være på koreansk.
#5 filmz-yoshimura 21 år siden
#6 El vez 21 år siden
#7 filmz-bullseye 21 år siden
Og til Big Fish - der er selvfølgelig engelske undertekster, men er menuerne også på engelsk?
#8 filmz-Kadann 21 år siden
Din afspiller skal kunne afspille R3 for at kunne klare de film. De fleste afspillere er dog lavet regionsfri eller at man skifte region, så man kan afspille alle regioner fra 1 - 6 og 8 (hvis jeg ikke husker helt galt).
Men, kan din afspiller kun afspille R1, så kan den ikke nødvendigvis klare R3.
Så vidt jeg ved er alt hvad Big Fish på engelsk, blot med mulighed for koreanske undertekster.
#9 filmz-bullseye 21 år siden
Troede egentligt at hvis den kunne afspille R1 ville det samme gælde med R3. De gamle har dog lige investeret i en afspiller der er regionsfri (ALL)! Så det er intet problem. Og på et eller andet tidspunkt køber jeg jo alligevel en afspiller der kan det hele, så mon ik jeg skulle tage chancen med axel's Big Fish i denne fede udgave. :)
#10 ks 21 år siden