#9: Jeg er faktisk ikke enig i, at børn ikke er specielt kritiske, men de har helt sikkert (eller rettere forhåbentlig) en noget anden smag end dig. Dem der ved, hvordan man skruer noget sammen, som børn gider se, de kan tjene store penge.
Pdas. når man ser fx. TeleTubbies, så kan man faktisk godt undre sig over, om børn bare ser hvad som helst man sætter dem foran :)
Min 2 årige søn er VILD med tegnefilm. Helst så voksne som muligt. Det sidste stykke tid skiftes der imellem Finding Nemo og Monsters Inc.
Jeg har flere gange forsøgt med Disneys klassikere og Dreamworks Shrek og andre, men NIX. Hos ham skal der stå Pixar, ellers kan det sku være ligemeget. ;-)
#13 Det er en fremmelig 2-årig, du har dér! Han skal nok blive til noget! Jeg har ikke rigtigt noget imod tegne-/animationsfilm, hverken nye eller gamle. Og heller ikke danske! Der laves ikke så mange, men "Hjælp, jeg er en fisk!" synes jeg fx. er ganske fremragende. (Den nye Cirkeline-film kan jeg så til gengæld godt undvære, men det er mest fordi teknikken efterhånden gør ondt i øjnene at se på...)
Når det kommer til anske live action børnefilm, er der også en del gode, men hvis der står "Ragner Grasten" et sted på plakaten, så borger det altså ikke ligefrem for filmisk kvalitet! Det kan godt være, at han tjener mange penge på dem, men de høster ikke mange priser i den store, vide verden - i modsætning til næsten alle andre børnefilm!
(Og nu kommer så alle "man kan ikke måle en film på, hvor mange priser den vinder"-folkene med deres argumenter...)
Det der med Tele Tubbies - det har vist sig at være det perfekte underholdning til små børn. Der er genkendelse, farver, få ting at holde styr på, ens melodier, lyde der lyder som tale men ikke er det osv. (Jeg har set det flere gange med en ordentlig gang tømmermænd, og jeg må sige, at det virker fortræffeligt!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Børn er besværlige. For nogle måneder siden genudsendte DR Fraglerne efter "pres" bl.a. fra P3, og havde den "frækhed" at sende den kl.1730. Fik de tak ? Nej, der var ramaskrig fra børn, der ikke kunne se Yu-gi-oh.(staveplade) Min egen søn elsker at se Disney-sjov, men skuer væk, når der klassiske Anders And dukker op. De er for kedelige. Vi må bare konstatere at selv om vi syntes det var godt, så ændre smagen sig.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#11 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder
#12 myggen 20 år siden
Pdas. når man ser fx. TeleTubbies, så kan man faktisk godt undre sig over, om børn bare ser hvad som helst man sætter dem foran :)
#13 filmz-Dennis 20 år siden
Ikke enig Sith.
Min 2 årige søn er VILD med tegnefilm. Helst så voksne som muligt. Det sidste stykke tid skiftes der imellem Finding Nemo og Monsters Inc.
Jeg har flere gange forsøgt med Disneys klassikere og Dreamworks Shrek og andre, men NIX. Hos ham skal der stå Pixar, ellers kan det sku være ligemeget. ;-)
#14 filmz-gimleno1 20 år siden
#15 Outbound Sith 20 år siden
Når det kommer til anske live action børnefilm, er der også en del gode, men hvis der står "Ragner Grasten" et sted på plakaten, så borger det altså ikke ligefrem for filmisk kvalitet! Det kan godt være, at han tjener mange penge på dem, men de høster ikke mange priser i den store, vide verden - i modsætning til næsten alle andre børnefilm!
(Og nu kommer så alle "man kan ikke måle en film på, hvor mange priser den vinder"-folkene med deres argumenter...)
Fox Mulder
#16 davenport 20 år siden
(Jeg har set det flere gange med en ordentlig gang tømmermænd, og jeg må sige, at det virker fortræffeligt!)
#17 filmz-gimleno1 20 år siden
#18 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder
#19 lyspunkt 20 år siden
Min egen søn elsker at se Disney-sjov, men skuer væk, når der klassiske Anders And dukker op. De er for kedelige.
Vi må bare konstatere at selv om vi syntes det var godt, så ændre smagen sig.
#20 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder