#2 Ja desværre har han i store træk ret. Der vil altid være gode remakes, sequels, respins, whatever. Men når man kan remse sådan op for bare eet år, 2005, så er det jo uhyrligt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
De store selskaber kører en farlig strategi for tiden. Det er enormt let og mere eller mindre sikkert at markedsføre en film, som folk kan genkende uden videre. Men på langt sigt vil publikum, selv de unge teenagere, køre død i filmene. Problemet er, når selskaberne konkurrerer om publikums opmærksomhed. De begraver hinandens originale film i reklamekampagner for film, som er hurtigt og let genkendelige. På en måde kan jeg godt forstå, hvorfor selskaberne ikke tør smide deres penge efter det risikofyldte. Men hvis der ikke laves store film baseret på gode, originale ideer, så har filmbranchen ikke noget nyt at genbruge, og folk mister interessen.
Men når Hollywood har skudt sig selv i foden, kan det være, at de kan nå at putte bandager på i tide.
#1 filmz-Bruce 20 år siden
#2 filmz-grev_michal 20 år siden
tog lidt tid at læse, er ikke enig i 100% af hvad han siger omkring de forskellige film, men i store træk har manden jo fuldstændig ret.
-og specielt i år 2005 har der været mange af den slags. Batman osv
#3 filmz-Bruce 20 år siden
#4 mr gaijin 20 år siden
De store selskaber kører en farlig strategi for tiden. Det er enormt let og mere eller mindre sikkert at markedsføre en film, som folk kan genkende uden videre. Men på langt sigt vil publikum, selv de unge teenagere, køre død i filmene. Problemet er, når selskaberne konkurrerer om publikums opmærksomhed. De begraver hinandens originale film i reklamekampagner for film, som er hurtigt og let genkendelige. På en måde kan jeg godt forstå, hvorfor selskaberne ikke tør smide deres penge efter det risikofyldte. Men hvis der ikke laves store film baseret på gode, originale ideer, så har filmbranchen ikke noget nyt at genbruge, og folk mister interessen.
Men når Hollywood har skudt sig selv i foden, kan det være, at de kan nå at putte bandager på i tide.
#5 filmz-cko 20 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#6 filmz-Cyberdog 20 år siden
Af nyere remakes kan jeg komme på en hel del:
King Kong
The Fog
Superman
The Hills Have Eyes
Texas Chainsaw
Psycho
Planet of the Abes
Assault on Precinct 13
War of the Worlds
Oliver Twist
For ikke at tale om den endeløse række af 2'ere - 3'rer osv...
Jason, Freddy, X-Men, Spiderman, Batman, Die Hard, Rocky, Rambo - - arghhhh, jeg orker ikke afslutte dette..!!!
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
#7 filmz-grev_michal 20 år siden
Alle de nye fancy effekter måler sig ikke med heston basta :o)
- og det gælder jo de fleste remakes :o)
#8 filmz-Bruce 20 år siden
#9 ks 20 år siden