Hej. jeg har et spørgsmål angående reperation eller ombytning.
jeg købte en xbox 360 i slutningen af december, og allerede inden for den første måneds tid har jeg oplevet at 'dyret' er frosset og har været ude af stand til at læse spil (der popper en dejlig meddelse op om at skiven ikke kan læses og at jeg skal rengøre og forsøge igen. dette på trods af at der intet er i vejen med skiven.)
anyway, jeg var inde i fona i går og ekspedienten henviste til xbox kundeservice, som jeg så har snakket med i dag til ingen nytte: nu har vi oprettet dig, prøv at spille og se om problemet opstår igen og så kan vi få den ind til reperation... latterligt når problemet kan opstå ved opstart af konsollen eller efter flere timers brug.
nårh, men hele pointen: kan det virkelig passe at jeg som kunde skal henvende mig direkte til producenten, burde det ikke være sælger (altså fona), der skal sørge for at produktet virker (om de så vil have det ind til reperation eller ombytning til nyt)?
jeg overvejer stærkt at gå ned i fona igen, og forlange en ombytning.
Fona er ret god til at smide ansvaret videre, hvilket de også gjorde i forbindelse med visse Apple produkter. De skal tage sig af problemet, ikke bare skubbe problemet videre til en eller anden help desk.
Så, forlang at de bytter skidtet, eller i det mindste sender den til rep.
Det klogeste er at henvende sig direkte til MS, så du derved springer et led over i proccesen. Du kan gøre det samme som Fona gør, så hellere gøre det selv :) Fona skal tage sig af problemet, men det er bedre at tage sig af det selv. Derudover er det ikke så smart at gå den byttet som #2 foreslår, da du så mister dine spil m.m. De binder sig til maskinen. Så rep. er helt klart det bedste.
PR har en yderst aktuel tråd om emnet, som du kan se her
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#6: Det er sgu da i grunden heller ikke en særlig fed måde at gøre tingene på. Hvad nu hvis hans maskine rent faktisk går i smadder og SKAL byttes? Så er det bare kundens røv eller hvad?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er typisk Fona. De er berygtet for at tørre problemerne af på andre. Men lovmæssigt er det faktisk sælger, der skal tage sig af sagen og sørge for at rette henvendelse til distributøren/ importøren/ producenten/ min mor eller andre relevante personer med magt til at gøre noget ved tingene. Det er aldrig kunden. Oplevede det samme, da jeg havde min Mac til reperation, og fordi jeg ikke kendte reglerne, kom jeg til at bruge en masse tid på at snakke med Apples berygtede "kundeservice" (yeah, right!) og farte frem og tilbage til et af deres godkendte reperationscentre.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#1 caks 18 år siden
jeg har et spørgsmål angående reperation eller ombytning.
jeg købte en xbox 360 i slutningen af december, og allerede inden for den første måneds tid har jeg oplevet at 'dyret' er frosset og har været ude af stand til at læse spil (der popper en dejlig meddelse op om at skiven ikke kan læses og at jeg skal rengøre og forsøge igen. dette på trods af at der intet er i vejen med skiven.)
anyway, jeg var inde i fona i går og ekspedienten henviste til xbox kundeservice, som jeg så har snakket med i dag til ingen nytte: nu har vi oprettet dig, prøv at spille og se om problemet opstår igen og så kan vi få den ind til reperation... latterligt når problemet kan opstå ved opstart af konsollen eller efter flere timers brug.
nårh, men hele pointen: kan det virkelig passe at jeg som kunde skal henvende mig direkte til producenten, burde det ikke være sælger (altså fona), der skal sørge for at produktet virker (om de så vil have det ind til reperation eller ombytning til nyt)?
jeg overvejer stærkt at gå ned i fona igen, og forlange en ombytning.
#2 filmz-Kadann 18 år siden
Så, forlang at de bytter skidtet, eller i det mindste sender den til rep.
#3 caks 18 år siden
ville bare være sikker, og så lige få luftet mine frustrationer.
tak!
#4 DarkLight 18 år siden
Du kan gøre det samme som Fona gør, så hellere gøre det selv :) Fona skal tage sig af problemet, men det er bedre at tage sig af det selv.
Derudover er det ikke så smart at gå den byttet som #2 foreslår, da du så mister dine spil m.m. De binder sig til maskinen. Så rep. er helt klart det bedste.
PR har en yderst aktuel tråd om emnet, som du kan se her
#5 caks 18 år siden
mht. spil osv, er det lige meget da jeg ikke har brugt live til andet end demoer og trailere indtil videre (selve spil disken kan vel ikke låses?).
#6 DarkLight 18 år siden
#7 caks 18 år siden
tror jeg smutter en tur i fona, og hvis de ikke vil bytte den til ny får xbox kundeservice lige et opkald.
tak igen.
#8 gi-jones 18 år siden
#9 DarkLight 18 år siden
MS kan vel skifte/reparerer maskinen, så man stadig kan spille sine hentede spil.
Det jeg beskriver overstående er hvis han forlanger maskinen byttet i Fona og den derved ikke er omkring MS.
#10 filmz-Le Samouraï 18 år siden