jeg læste hobbiten, før jeg læste the lord of the rings.. det er en god i ide at have læst hobbiten først, så er der nogle ting er giver mere mening.. så hvis du vil have min mening, så LÆS the lord of the rings.. det er verdens bedste bøger.. :P
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Jeg synes sagtens at LOTR kan læses først...det gjorde jeg. Der er som nævnt nogle ting der giver mere mening med Hobbitten læst, men disse falder på plads å en lidt anden måde, hvis man først får dem efter. De gav mig bare lyst til at læse LOTR igen før at fange alle sammenhængene helt!
#5 Selvfølgelig kan man læse Ringenes herre først, men det ville da være dumt ikke at læse historierne i kronologisk rækkefølge, så man fatter en smule mere af, hvad der er foregået.
Jeg kan helt klart også anbefale Ringenes herre; jeg har læst mange bedre historier, men denne er også rigtig god.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Jeg kan endvidere klart anbefale at læse dem på engelsk, hvis man kan klare den slags. Sproget er genialt smukt, og giver en helt anden fornemmelse på originalsproget.
Med hensyn til Hobitten har jeg lige læst den for et par måneder siden, og kommer nok ikke til det igen. Den er simpelthen for børnevenlig for min smag. Men LOTR kan man læse igen og igen. Helt sikkert.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#7 det eneste der er irriterende ved at læse den på engelsk, er at men lige skal ”dreje” alle egennavne når man snakker med dem der har læst den på dansk.
Men jeg kan kun anbefale at man læser Ringenes herre, da det er en genial historie. Dog skal man lige sørge for at man har god tid inden man sætter sig ned og begynder, man kan sagtens bruge en dag på kun at læse.
#1 filmz-vidoq 21 år siden
og om det er en god ide at starte med ringgenes herre````????????
#2 läkerol 21 år siden
#3 Bohemian 21 år siden
#4 Slettet Bruger [1592691947] 21 år siden
#5 filmz-VirtUs 21 år siden
ja deeeeeeeeeet :D
#6 nakalay 21 år siden
Jeg kan helt klart også anbefale Ringenes herre; jeg har læst mange bedre historier, men denne er også rigtig god.
#7 gi-jones 21 år siden
Med hensyn til Hobitten har jeg lige læst den for et par måneder siden, og kommer nok ikke til det igen. Den er simpelthen for børnevenlig for min smag. Men LOTR kan man læse igen og igen. Helt sikkert.
#8 Scherlund 21 år siden
Men jeg kan kun anbefale at man læser Ringenes herre, da det er en genial historie. Dog skal man lige sørge for at man har god tid inden man sætter sig ned og begynder, man kan sagtens bruge en dag på kun at læse.
#9 filmz-Kadann 21 år siden
Nu skal jeg så lige finde pengene til at købe bøgerne på engelsk også, så starter jeg forfra. :)
#10 läkerol 21 år siden