Jeg er lige kommet hjem fra en blind screening i BioCity Odense. Det var annonceret at der ville blive vist et komedie-drama, men ak, da filmen skulle starte, fortæller en ansat at filmen af uvisse grunde ikke er ankommet og at de i stedet ville vise en anden film, de tidligere havde vist. De viste derfor The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara.
Dette resulterede i en større udvandring fra biografen (hvilket nok til dels kan skyldes de manglende undertekster, men kan folk ikke give den en chance? De havde jo betalt...) og efter ca 20 minutter, vælger biografen at stoppe filmen, da de "kan se denne film ikke har været den store succes...". Derfor vil de gerne kompensere og gør dette ved at give alle - ligegyldigt om man blev eller ej - en fribillet til en anden valgfri film i en BioCity + en øl/sodavand i baren bagefter. Min ven og jeg var blandet "de få rå" der valgte at blive (vi var nok kun 30 tilbage på det tidspunkt, før var den store sal næsten 3/4 fyldt). Må indrømme det ikke lige var en film efter min smag, men den var da informativ og lærerig og så fik jeg den da set.
Men jeg vil egentlig bare lige rose BioCity for deres håndtering af det. De kunne ha' valgt bare at vise The Fog of War, vi vidste jo ikke selv hvad vi skulle se. Men stadig vælger de at give os en god kompensation og en (ikke tiltrængt) undskyldning. Så tak til BioCity :)
Det blev egentlig et halvlangt indlæg, men sku lige dele det med nogen :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Det skulle ellers være en rigtig god dokumentarfilm, så egentlig burde de vel have givet alle en fribillet plus have vist resten af filmen. Det er da lidt underligt at hive stikket ud på en film...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Er der forresten nogen, der ved hvilken film de ville ha' vist? Vi spurgte derinde, men de vidste det ikke selv :)
Kan se der har været blind screening i Kbh, Hillerød og Tåstrup (og senere i Esbjerg, Herning, Århus og Aalborg), nogen der har været derinde eller skal senere?
Jamen, som gi-jones også gør opmærksom på, var denne annonceret som komedie-drama, "Ambulancen" står som Thriller/Action/Drama. Men det kunne sevfølgelig ha' været en fejl...
Ja, jeg er godt klar over, at logikken måske halter en smule. Men på den anden side: Hvornår har du sidst set en dybt seriøs film med Thomas Bo Larsen i en af de bærende roller (bortset fra "Festen")?
#1 lagoni 20 år siden
Dette resulterede i en større udvandring fra biografen (hvilket nok til dels kan skyldes de manglende undertekster, men kan folk ikke give den en chance? De havde jo betalt...) og efter ca 20 minutter, vælger biografen at stoppe filmen, da de "kan se denne film ikke har været den store succes...". Derfor vil de gerne kompensere og gør dette ved at give alle - ligegyldigt om man blev eller ej - en fribillet til en anden valgfri film i en BioCity + en øl/sodavand i baren bagefter. Min ven og jeg var blandet "de få rå" der valgte at blive (vi var nok kun 30 tilbage på det tidspunkt, før var den store sal næsten 3/4 fyldt). Må indrømme det ikke lige var en film efter min smag, men den var da informativ og lærerig og så fik jeg den da set.
Men jeg vil egentlig bare lige rose BioCity for deres håndtering af det. De kunne ha' valgt bare at vise The Fog of War, vi vidste jo ikke selv hvad vi skulle se. Men stadig vælger de at give os en god kompensation og en (ikke tiltrængt) undskyldning. Så tak til BioCity :)
Det blev egentlig et halvlangt indlæg, men sku lige dele det med nogen :)
#2 chandler75 20 år siden
#3 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder
#4 gi-jones 20 år siden
#5 lagoni 20 år siden
#6 lagoni 20 år siden
Kan se der har været blind screening i Kbh, Hillerød og Tåstrup (og senere i Esbjerg, Herning, Århus og Aalborg), nogen der har været derinde eller skal senere?
#7 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder
#8 lagoni 20 år siden
#9 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder
#10 Patriarch 20 år siden