Blandt hovednavnene er det Rolling Stones, OutKast og Stevie Wonder jeg har som must-sees, men alligevel synes jeg, at det er de stærkeste hovednavne i mange år for Roskilde, fordi de netop favner bredt og emmer af kvalitet (selvom jeg finder Major Lazer og Drake horribelt, er det vel kvalitet indenfor deres respektive genrer)... men for pokker hvor jeg glæder mig over tilføjelsen af Les Claypool, Sleigh Bells og The Ocean!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
True... men der er altid minimum et hovednavn, hvor man tænker lige præcis dét! De skulle bare have snuppet Skrillex før Smukfest, men Major Lazer skal nok blive en fest. Forestiller mig at de lukker Orange fredag eller lørdag nat.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
En meget hurtig gennemgang af alle bands har givet en liste at arbejde videre med...som ser sådan ud...21 must-see bands, det er record for mig...selvølgelig kommer der ændringer senere, når jeg lige får hørt lidt mere end blot 5 sekunder :)
Must Black Dahlia Murder Bombus Carcass Correction House Dark Buddha Rising Deftones Drug Honkey Electric Wizard Fire! Orchestra Future Islands Les Claypool Manu Chao Mournful Congregation Nails Narcosatanicos The Ocean Phil Anselmo & the Illegals Psyched Up Janis The Psyke Project The Rolling Stones Spids Nøgenhat
Might Blast! Blood on a Feather Cuneyt Sepetci Darkside Future of the Left Hexis Jambinai Mogwai Stevie Wonder Toumani & Sidiki Diabate Trentemøller Vattnet Viskar
Maybe Aoife Donovan Arto Lindsay & Paal Nilssen Balkan Khans Banks Black Pus Cancer Communions Denai Moore Dengue Dengue Dengue Förtress Groundislava Hookworms The Horrors Jupiter & Okwess International Les Ambassadeurs Major Lazer Mark Ernestus The Minds of 99 Slöa Knivar
SkeloAllan, jeg tror vi definerer begrebet must-see forskelligt.
Det plejer vi ikke at gøre :) - der er bare vildt mange i år. Jeg mangler lidt en 4. kategori...fordi alle dem på min must-see er vitterligt must-sees, men nogen er selvfølgelig vigtigere end andre, hvor de resterende stadig er nogen, jeg vil og skal se...:)
En must-must-see liste, vil nok se sådan her ud: Black Dahlia Murder Carcass Correction House Deftones Fire! Orchestra Les Claypool Manu Chao Mournful Congregation The Ocean Phil Anselmo & the Illegals Psyched Up Janis Spids Nøgenhat
#51 Allan Jacobsen 10 år siden
Hovednavnene er slet ikke mig...det er kun Rolling Stones og Major Lazer, der har lidt interesse, men ellers synes jeg, det er ganske fornuftigt :)
#52 Lord Beef Jerky 10 år siden
#53 Allan Jacobsen 10 år siden
Men ja, rent objektivt, så er det godt nok hovednavne af format...selvom jeg ikke vil kalde Major Lazer for hovednavn...
#54 Lord Beef Jerky 10 år siden
#55 Allan Jacobsen 10 år siden
Must
Black Dahlia Murder
Bombus
Carcass
Correction House
Dark Buddha Rising
Deftones
Drug Honkey
Electric Wizard
Fire! Orchestra
Future Islands
Les Claypool
Manu Chao
Mournful Congregation
Nails
Narcosatanicos
The Ocean
Phil Anselmo & the Illegals
Psyched Up Janis
The Psyke Project
The Rolling Stones
Spids Nøgenhat
Might
Blast!
Blood on a Feather
Cuneyt Sepetci
Darkside
Future of the Left
Hexis
Jambinai
Mogwai
Stevie Wonder
Toumani & Sidiki Diabate
Trentemøller
Vattnet Viskar
Maybe
Aoife Donovan
Arto Lindsay & Paal Nilssen
Balkan Khans
Banks
Black Pus
Cancer
Communions
Denai Moore
Dengue Dengue Dengue
Förtress
Groundislava
Hookworms
The Horrors
Jupiter & Okwess International
Les Ambassadeurs
Major Lazer
Mark Ernestus
The Minds of 99
Slöa Knivar
#56 Mikkel Abel 10 år siden
#57 Lord Beef Jerky 10 år siden
#58 Allan Jacobsen 10 år siden
Det plejer vi ikke at gøre :) - der er bare vildt mange i år. Jeg mangler lidt en 4. kategori...fordi alle dem på min must-see er vitterligt must-sees, men nogen er selvfølgelig vigtigere end andre, hvor de resterende stadig er nogen, jeg vil og skal se...:)
En must-must-see liste, vil nok se sådan her ud:
Black Dahlia Murder
Carcass
Correction House
Deftones
Fire! Orchestra
Les Claypool
Manu Chao
Mournful Congregation
The Ocean
Phil Anselmo & the Illegals
Psyched Up Janis