Jeg har endnu ikke hørt noget, som jeg kunne lide. Det gamle fra Dizzy-tiden var meget fedt, men intet af hans nye (af det jeg har hørt) har tiltalt mig.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Kan godt forstå hvorfor nogle sviner musikken, da vægten var langt en del anderledes i år, end de foregående.
Blev bestemt skuffet da jeg hørte Bowie ikke kom, men Slipknot gjorde det til et 13-tal, og den koncert kunne simpelthen ikke blive bedre. Mange kan ikke lide musikken, men dem der kunne fik virkelig en stor oplevelse.
Som en anden nævneværdig ting kan nævnes Den Kongelige Opera, der sammen med Tivoli's store symfoniorkester, fyrede et kanont show af på Arena. Har aldrig oplevet så god stemning på Arena før, og der arbejdes efter sigende allerede på, at de skal åbne Orange scene næste år.
Alt i alt var det en fantastisk uge for et metalhoved som mig !
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Åbningen af Orange Scene er altid et nyt dansk navn, så til trods for den løjerlige stemning de lavede, tror jeg ikke, at du skal regne med at de åbner orange næste år.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
På trods af regnen og mudderet har det igen været en kanon festival med fantastisk musik og god stemning. Mine musikmæssige højdepunkter til årets Roskilde Festival var KoRn, Ill Nino, Slipknot og ikke mindst Basement Jaxx der overraskede mig meget, de fyrede den virkelig af og ikke engang dem på bageste række kunne stå stille. Det var fantastisk.
Noxagt der spillede på campingscenen var også fantastiske, de spillede metal med en violin i stedet for en guitar og så ingen sang eller omkvæd, det var virkelig en vild oplevelse.
Jep det var sgu mega fedt... Synd at de fleste aviser skriver dårlige anmeldelser af det pga. programsætningen. Der var da mange fede bands - N*E*R*D, Fat Boy Slim, Swan Lee, Tim C., Basement Jaxx, Korn, (Slipknot -> en JOKE), Powersolo :) Kanon festival ses næste år
Var også afsted i år og har set flere koncerter end nogensinde... Fik set:
Torsdag: Joss Stone (kan huske det var en fed koncert, men eftersom det var min fødselsdag og vi havde en 3L Ferna Brancka i vores lejr var jeg ikke helt klar i hovedet...) Tim C (Også en god koncert - han sluttede lige af med at spille Love is a Looser's Game for mig på min føsdag - alletiders!)
Fredag: Blue Foundation (Megafed koncert - spiller i Øksnehallen på torsdag hvis det har interesse?)
Lørdag: Nephew Swan Lee (fed, fed koncert!) Louie Vega & His Elements of Life (ret fed koncert lige ved Magarita-baren på Ballroom - det hele svingede så godt at vi glemte tiden og kom 40min for sent til Basement Jaxx) Fatboy Slim (stod 7m fra ham med masser af plads omkring mig - ved ikke helt hvordan det kunne lade sige gøre, men fedt var det... ville dog have hjulpet hvis vi havde været på en strand med masser af tøser i bikini og store drinks med parasoller) :-)
Søndag: Santana Cheikh Lô Ralph Myerz & The Jack Herren Band
Det var de koncerter hvor jeg så hele koncerten - derudover var der også flere hvor jeg bare lige stoppede op og hørte et par numre...
Alt i alt har det været en mega-fed Roskilde og en KLART bedre musik-oplevelse end jeg havde forventet da jeg første gang så programmet!!!
Fra søndag til søndag lykkedes det os oven i købet også lige at få drukket 3000 Sort Guld, 29fl. Kirsebærvin, 11fl. Arnbitter og så de førnævnte 3L Ferna Brancka... Vi startede med at være 10 i lejren, men endte med at være ca. 35 fra onsdag aften og frem... Tror aldrig jeg nogensinde har drukket så meget - men hva - det plejer man jo at sige hvert år man kommer hjem fra Roskilde! :-) Vi har regnet det ud til ca. at svare til 1,8L ren alkohol pr. mand og eftersom jeg var en af dem der var der hele ugen ligger det nok et godt stykke over... Tak alkohol! :-)
Selv syntes jeg ikke om den. Synes han druknede alt musikken med sine non-stop soloer, selvom han virkelig har nogle dygtige musikere med. Derudover synes jeg han spillede alt for højt, men der er mange der er uenige med mig og syntes det var en virkelig fed koncert.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Synes musikken som sådan var fed nok, men koncerten var lidt tam af en eller anden grund. Stod øverst på den bagerste tribune og kiggede ud over det hele og folk blev også revet med helt dernede af rytmerne, så et eller andet har der da været ved det... :-) Det så dog ud til at der var vildt fed stemning oppe foran hvor hænderne bare kørte frem og tilbage konstant... måske ville det have været en anderledes/bedre oplevelse hvis man havde stået der?
#48 - hehe - næ, men det er en tradition at vi har 'kirse' og 'arne' med i lejren... tro mig - Arnbitter er heller ikke noget du har lyst til at skylle ned, men det skal man altså bare når man kommer ud fra sit telt... så kan man jo selv bestemme hvor mange gange man vælger at gå kold i sit telt. :-) Dog kan en slurk kirse nogle gange rent faktisk virke lidt opkvikkende når man er ved at være træt af varme guldøl... :-)
#41 dyg 21 år siden
#42 Morbid 21 år siden
Kan godt forstå hvorfor nogle sviner musikken, da vægten var langt en del anderledes i år, end de foregående.
Blev bestemt skuffet da jeg hørte Bowie ikke kom, men Slipknot gjorde det til et 13-tal, og den koncert kunne simpelthen ikke blive bedre. Mange kan ikke lide musikken, men dem der kunne fik virkelig en stor oplevelse.
Som en anden nævneværdig ting kan nævnes Den Kongelige Opera, der sammen med Tivoli's store symfoniorkester, fyrede et kanont show af på Arena. Har aldrig oplevet så god stemning på Arena før, og der arbejdes efter sigende allerede på, at de skal åbne Orange scene næste år.
Alt i alt var det en fantastisk uge for et metalhoved som mig !
#43 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#44 filmz-Zitter 21 år siden
Mine musikmæssige højdepunkter til årets Roskilde Festival var KoRn, Ill Nino, Slipknot og ikke mindst Basement Jaxx der overraskede mig meget, de fyrede den virkelig af og ikke engang dem på bageste række kunne stå stille. Det var fantastisk.
Noxagt der spillede på campingscenen var også fantastiske, de spillede metal med en violin i stedet for en guitar og så ingen sang eller omkvæd, det var virkelig en vild oplevelse.
#45 filmz-bullseye 21 år siden
#46 McPeter 21 år siden
Torsdag:
Joss Stone (kan huske det var en fed koncert, men eftersom det var min fødselsdag og vi havde en 3L Ferna Brancka i vores lejr var jeg ikke helt klar i hovedet...)
Tim C (Også en god koncert - han sluttede lige af med at spille Love is a Looser's Game for mig på min føsdag - alletiders!)
Fredag:
Blue Foundation (Megafed koncert - spiller i Øksnehallen på torsdag hvis det har interesse?)
Lørdag:
Nephew
Swan Lee (fed, fed koncert!)
Louie Vega & His Elements of Life (ret fed koncert lige ved Magarita-baren på Ballroom - det hele svingede så godt at vi glemte tiden og kom 40min for sent til Basement Jaxx)
Fatboy Slim (stod 7m fra ham med masser af plads omkring mig - ved ikke helt hvordan det kunne lade sige gøre, men fedt var det... ville dog have hjulpet hvis vi havde været på en strand med masser af tøser i bikini og store drinks med parasoller) :-)
Søndag:
Santana
Cheikh Lô
Ralph Myerz & The Jack Herren Band
Det var de koncerter hvor jeg så hele koncerten - derudover var der også flere hvor jeg bare lige stoppede op og hørte et par numre...
Alt i alt har det været en mega-fed Roskilde og en KLART bedre musik-oplevelse end jeg havde forventet da jeg første gang så programmet!!!
Fra søndag til søndag lykkedes det os oven i købet også lige at få drukket 3000 Sort Guld, 29fl. Kirsebærvin, 11fl. Arnbitter og så de førnævnte 3L Ferna Brancka... Vi startede med at være 10 i lejren, men endte med at være ca. 35 fra onsdag aften og frem... Tror aldrig jeg nogensinde har drukket så meget - men hva - det plejer man jo at sige hvert år man kommer hjem fra Roskilde! :-)
Vi har regnet det ud til ca. at svare til 1,8L ren alkohol pr. mand og eftersom jeg var en af dem der var der hele ugen ligger det nok et godt stykke over... Tak alkohol! :-)
#47 Morbid 21 år siden
Hvad synes du om Santana koncerten?
Selv syntes jeg ikke om den. Synes han druknede alt musikken med sine non-stop soloer, selvom han virkelig har nogle dygtige musikere med. Derudover synes jeg han spillede alt for højt, men der er mange der er uenige med mig og syntes det var en virkelig fed koncert.
#48 El vez 21 år siden
Fy for den lede det smager skidt, det stads!
Godt at høre du har haft en fed oplevelse :)
#49 McPeter 21 år siden
Det så dog ud til at der var vildt fed stemning oppe foran hvor hænderne bare kørte frem og tilbage konstant... måske ville det have været en anderledes/bedre oplevelse hvis man havde stået der?
#50 McPeter 21 år siden
Dog kan en slurk kirse nogle gange rent faktisk virke lidt opkvikkende når man er ved at være træt af varme guldøl... :-)