Gravatar

#1 El vez 21 år siden

Så faldt jeg lige over denne boks, med 14 timer, der iflg kommentarerne på imdb er noget af det bedste anime der er lavet.

Nogle der har set noget af den, eller måske endda ejer boksen?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 Scherlund 21 år siden

Har set hele serien som er på 95 afsnit. Jeg kan kun sige at det er en god serie dog vil jeg anbefale dig at hente en 3-4 afsnit først på fansub for at se om det er noget for dig.

Den boks du har fundet er den sidste i serien og jeg vil derfor anbefale dig, hvis du kan lide serien, at købe den første udgivelse :)

Her er lige et par links:
Første Boks-set
Andet Boks-set
Tredie Boks-set

Hvis du vil se noget af det bedste anime der er lavet skal de hente forhistorien til ovennævnte serie.
Links:
Første del
Anden del
Samlet Version (Directors Cut)

Der er ydermere lavet to andre film/OAV/OVA som henholdsvis finder sted samtidig som serien og efter serien.

håber det er noget du kan bruge :)
Gravatar

#3 El vez 21 år siden

Whoa, mange tak, det er vidst noget rigtig svavs jeg har rodet mig ud i :)

Mange tak for svaret, det opklarede da lidt. Jeg havde ingen anelse om den hang sammen med Samurai X.

Hvordan er niveauet i serien, er det noget der kommer i nærheden af Ninja Scroll/Princess Mononoke/Ghost In The Shell i kvaliteten? Hvor alvorlig er den, kan du skrive lidt mere om indholdet?

På forhånd tak.
Gravatar

#4 Scherlund 21 år siden

Hmm. Nu har du givet mig lidt af et problem. For medhenblik på animationsstilen er Kenshin meget forskellig fra de 3 du selv har nævnt. Ikke at Kenshin er dårlig animeret den er bare ikke altid lige fokuseret på detaljer, men mere på historien og det kan derfor godt undskyldes lidt. Eftersom det er en serie til TV er der fra producenternes side taget hensyn til at Kenshin også skulle være børnevenlig og der fremkommer derfor tit klovne/comedy ansigter på personerne, dog næsten aldrig i de vigtigste scener (kamp/historie uddybende samtaler og lign.).

Selve historien er som sagt meget medrivende og hænger meget godt sammen, dog er der nogle ting som ikke kommer med fra afsnit til afsnit, hvilket er lidt synd, da det ville have givet den det sidste skub af listen til at blive mindst lige så god som OAV’erne.

Dog vil jeg igen råde dig til at hente nogle af de første afsnit på fansub og lige se serien an, da det er en dyr serie at bare lige at købe for at finde ud af om kan lide den.

P.S.
Bare lige for at nævne det, så er der ikke meget der kan sammenlignes med Princess Mononoke. Ninja Scroll mener jeg selv er en god OAV og hvis du kan lide den vil du have en god chance for at kunne lide Kenshin serien og jeg vil mene at du vil elske forhistorien til Kenshin.
Personligt har jeg aldrig været helt vild meget Ghost in the Shell og vil derfor ikke rigtig sammenligne noget med den, da jeg nok mest ser den som en gennemsnits OAV.

Links til reviews:
AniDB her er lidt review samt en oversigt over hele Kenshin historien.
AnimeNFO
Anime-Planet Lidt reviews samt billeder fra serien. ydermere kan du her finde andet anime du kan lide ved hjælp af deres recommendations database.

Håber det hjælper lidt mere og ja, jeg er mega ringe til at lave reviews og sammenligne forskellige serier/film. Men indrømmelse er det første skridt :)

P.P.S.
Angående Kenshin/samurai X navnene. Dette skyldes at det er to forskellige firmaer der har distributions licensen, dog er der, så vidt jeg hved, et reversible cover med til alle Samurai X udgivelserne.
Gravatar

#5 El vez 21 år siden

Jamen tak for al info'en. Jeg vil bare slutte af med at spørge, hvad står OAV for? :)
Gravatar

#6 Scherlund 21 år siden

OAV = Original Animation Video
OVA = Original Video Animation

hehe inget problem tværtimod det holdt mig da væk fra opvasken med en næsten lovlig undskyldning.
Gravatar

#7 El vez 21 år siden

Okay.. og forskellen? heh

Nu føler man sig som anime-newbie..

Opvask er roden til alt ondt, du har min fulde support!
Gravatar

#8 Scherlund 21 år siden

Forskellen ligger i navnet og intet andet. Det er hvad jeg har erfarert indtil vidre. Det kan dog godt værre at det har noget at gøre med hvornår udgivelsen har været i forhold til en evt. serie, men det skal jeg nu ikke gøre mig klog på. :)
Gravatar

#9 filmz-female cenobite 21 år siden

Det er præcis det samme, der skulle ingen forskel være overhovedet, heller med udgivelsen.
Men jeg er ikke specielt meget ind ei det, så kan tage fejl
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#10 El vez 21 år siden

Hvad så med denher collection, med 'Trust', 'Betrayal', men også 'Reflection' og 'Samurai X The Motion Picture' - hvor passer de to sidstnævnte ind i sammenhængen?

Skriv ny kommentar: