Gravatar

#1 DarkLight 22 år siden

Jeg har besluttet at sylte ideen omkring en Pioneer DVD afspiller, og istedet indkøbe en Digital modtager.
Det hele er sådan set sat op, det eneste jeg mangler er at anskaffe mig en modtager og trække en 3-4 meter ledning.
Det har imiddlertidig vist sig at det ikke er så let at vælge hvilken modtager man skal have. Det er kort sagt ligeså stor jungel som alt andet udstyr i den genre.

Efter at have søgt på forskellige fora, newsgroups og andet, og dermed har fået mere eller mindre kryptiske svar alle steder, vender jeg mig til de gæve filmz.dk folk:

Hvilke sattelitmodtager har du ?
Prisklasse ?
Hastighed (i menu'er og programskifte)

I øjeblikket står jeg og vakler mellem Samsung og Force, og Force skulle vist snart få nye modeller og dermed sænke prisen på de gamle.

På forhånd tak.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 filmz-The-Real-1 22 år siden

1. Samsung 9500
2. 2500kr
3. Øhm, tja' hurtig nok til mig!!!???

Den fungere perfekt (Modtager danske og tyske kanaler!), så den kan absolut anbefales.

Men hvis du zig-zagger mellem dem, så tag Forcen, den er dejlig dansk kvalitet!
What happened last night?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Gravatar

#3 DarkLight 22 år siden

Hvad forstås det med "zig-zagge" ?
Samsung 9500 er ikke nok information.
Er det en AZ eller en AY ?
Kan den lege sørøver ?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 filmz-nemesis 22 år siden

Har også en Samsung DSR9500 Z. Den kostede omkring 2600 kr. og ang. hastighed er jeg ganske tilfreds. Den blev købt for lidt over et år siden, så der er selvfølelig kommet nye og bedre modeller til lavere priser.
Jeg vaklede også mellem Force og Samsung. Grunden til, at jeg valgte Samungen var, at den kunne tage både conax og normale (der er 2 af hver slags) kort, derved slipper man for at skulle betale ekstra 800-100 kr for et conax modul.

Der kan også sættes piratkort i Samsungen, det spillede også en rolle da jeg købte. Hvad jeg lige har skrevet har jeg aldrig skrevet, eller gjort. ;)

Den blev købt over www.videoogdatagruppen.dk, her kan du kigge dig rundt.
De har mange gode tilbud fx Samsung DSR 9500 AX Nordensæt 2.895,00 her er der parabolskærm, 2 stk. universal lnb'er og holdere med, et rigtigt godt køb, men tag et kig.
Nej, jeg er ikke indblandet i noget med dem, men jeg har bare haft god service og købt mange gode ting der uden det mindste, at klage over.
Gravatar

#5 filmz-The-Real-1 22 år siden

1. Hvis du er meget i tvivl om den ene eller anden, så tag Forcen.
2. Den gamle model, kun med indbygget Viacess modul. (Hertil er købt en "Magic CAM")
3. JA, piratkort fungere perfekt!!!
What happened last night?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Gravatar

#6 DarkLight 22 år siden

Jeg har kig på en Force 1145S til 2600 kroner. Man skal bare skynde sig. De bliver ikke produceret længere og er ved at gå af markedet.
Gravatar

#7 El vez 22 år siden

#6 lyder som et godt produkt! =P
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 filmz-lbw 22 år siden

#4/#5 Jeg ved, at der eksisterer piratkort til Viasat, men hvad med Canal Digital - er det ikke noget med, at deres Conax-kryptering er ret sikker?
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#9 DarkLight 22 år siden

Krypteringen er lige blevet brudt for 3-4 uger siden.
Dog skiftede de her i Mandags og der er ikke kommet nye koder. Det er self ren teori da jeg ikke selv har fået købt en modtager endnu.
Gravatar

#10 filmz-nemesis 22 år siden

#8 Jeg kan nu se at #9 melder, at deres kryptering er knækket for 3-4 uger siden (ved godt det er genfortælling) og kan derfor ikke helt forholde mig til situationen, men før i tiden kunne man købe et "specialt" piratkort, hvor der var et kabel der var tilsluttet i den ene ende. Kablet gik så fra piratkortet og over til ens computer, der så gjorde det muligt, at se canal digital programmer. Kender ikke så meget til denne løsning men den skulle virke ganske fortrineligt.

Ang. deres Conax-kryptering er det vel som altid, kun et spørgsmål om tid for der er nogle kloge hoveder knækker koderne.

Skriv ny kommentar: