Gravatar

#1 mr gaijin 19 år siden

Hvilke film ser I frem til at se i danske biografer i år 2007?

Personligt ser jeg mest af alt frem til Pans Labyrinth, der lader til at være en intelligent film, der samtidig ser helt fantastisk og fantasifuld ud i det visuelle. Jeg har savlet over alle klip, jeg har set fra den. En mørk, mørk Alice i Eventyrland med både virkelige og fiktive dæmoner.

Derudover står Letters of Iwo Jima meget højt på min "must see"-liste. For det første er jeg nysgerrig over at se, hvad Eastwood kan få ud af et suverænt godt japansk cast (ud over Watanabe Ken, så hører blandt andet Nakamura Shido til den absolut top af japanske skuespillere), og for det andet bliver det interessant at se en krigsfilm, hvor man ved at alle på lærredet er dødsdømte fra starten.

Children of Men lader også til at være interessant. Præmisset om at der ikke længere fødes børn virker interessant, og det lader til, at det er veludført. Mange af de bedste instruktører, der laver film for tiden, er mexicanske, og det er lækkert at se, hvordan de kommer med nyt blod til Hollywood.

Tarantino og Rodriguez' Grindhouse lader til at blive en af de mest underholdende film i år 2007. Hvis det gøres rigtigt, så er dårlig smag nogle gange det, der mætter mest. Og der lader til at være dårlig smag for alle pengene i de to herrers film.

Jeg er godt nok ikke særlig hypet over de store blockbusters, der kommer til sommer. Mest af alt fordi de alle er fortsættelser i nogle franchises. Men den franchise, der virker mest interessant, og som har det største potentiale, er The Bourne Ultimatum.

Ken Loachs The Wind That Shakes the Barley", Guldpalmevinderen fra sidste år, får også premiere engang i år. Ken Loach er altid god, og det bliver interessant at se, hvorfor denne film vandt over de andre palmekandidater.

Sidst, men bestemt ikke mindst, så håber jeg, at vi får David Lynchs Inland Empire at se i år. Jo flere kommentarer jeg hører om, at den er mere surrealistisk og mærkelig end hans tidligere film, jo mere får jeg lyst til at se den.

Er der nogle flere film, som jeg bør blive vild efter at se i det nye år?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2 Benway 19 år siden

Udover dem du har nævnt som jeg er meget enig i, så ser jeg umiddelbart også frem til Aronofsky "The Fountain", "Half Nelson" der eftersigende skulle have en hel fantastisk Ryan Gosling i hovedrollen samt Ki-duk Kims "Time".

Derudover "Apocalypto" og "Last king of Scotland" der, hvis rygterne taler sandt, skulle være ret gode.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 filmz-grev_michal 19 år siden

Lidt af det samme for mit vedkommende, har dog set Apocalypto/The Fountain allerede. (hvis jeg ikke havde var de klart på listen)

The last king of Scotland har vagt min interesse efter al den positive kritik der har flureret.

Letters from Iwo Jima skal også ses ved første lejlighed, hvor det så end bliver.

Så er der jo selvfølgelige den lidt hypede Pans Labyrint - glæder jeg mig meget til, der er for få gode eventyr film i disse år - er dog glad for at genren er blevet vagt til live, det er en god start.

nu er en del af de kommende film slet ikke i nærheden af at få en dansk release date endnu, men af dem der er på vej ser jeg også frem til Inland Empire og Half Nelson

Alpha dog virker ret interessant, Emile Hirsh virker som en ung skuespiller der måske kunne følge i Edward Furlongs fodspor. Af en eller anden grund synes jeg de har nogle fællestræk.

Bourne, pirates osv er ikke dem jeg har øverst på listen jeg ser lige tiden an med dem.
Gravatar

#4 filmz-Narniabæver 19 år siden

Underdog, Shrek 3, Surf's Up og Ratatouille.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#5 Herrguth 19 år siden

Pan's Labyrinth
Grindhouse
Alice
Little Children
Children Of Men
Harry Potter & the Order of the Phoenix
Spider-man 3
Shrek the third
Dreamgirls
Black Snake Moan
Penelope
Stardust
Beowulf
300
Fido
The Host
The Namesake
Sunshine
Meet The Robinsons
Evan Almighty
Ratatouille
Transformers
The Simpsons Movie
The Invasion
Resident Evil: Extinction
The Reaping
Away From Her
Unholy
The Number 23
Open Hearts

Og der er sikkert flere, men dem her glæder jeg mig i hvert fald til at se. Måske er de ikke alle gode (det er de med garanti ikke!), men jeg glæder mig nu til at se dem...
Det er i hvert fald nogle af 2007's titler som jeg synes lyder spændende, og kunne være interessante.

Gravatar

#6 filmz-jonasgr 19 år siden

Jeg har lige fået en mail her til aften fra min mors fætter, som er bosiddende i USA. Han var inde og se "Little Children" her den anden dag og i følge ham skulle den rocks big time. Han mente i hvert fald at Oscar Akademiet er blevet bestukket eller noget i den retning, hvis den ikke bliver nomineret.
Så det er i hvert fald en film jeg har rigtig høje forventinger til lige nu.

Derudover glæder jeg mig stadig til at se "The Good Shepherd".

Og så naturligvis en del af dem som allerede er nævnt bla. Pan's Labyrinth".
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7 mr gaijin 19 år siden

#6 Little Children er også på mange kritikerlister, og så er den jo heldigvis udtaget til at være med i Filmportens rabatordning :)
Gravatar

#8 chuck 19 år siden

Little Children er et velspillet og intenst drama. Håber Jackie Earle Haley bliver nomineret til en Oscar for bedste birolle. Det er lidt af en solstråle historie med ham, og han spiller trolden ud af bukserne eller hvad det nu hedder :)

Personligt glæder jeg mig til sidste kapitel med Jack Sparrow.

Grindhouse. Den ser for syg ud.

Spidey 3 (Harry Potter er også underholdende)

ZODIAC!!!!!!!!!!!!!!! (Fincher er genial)

How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#9 mr gaijin 19 år siden

Efter at tjekket soundtracket på hjemmesiden for Black Snake Moan der lige er kommet op, så står den film pludselig meget højt over film jeg vil se i år. Det lader nemlig til at være lige så meget en film om blues som en exploitation. Hvis du har bare en bitte smule kærlighed for blues, eller bare en lækker, sprød guitarlyd, så tjek den hjemmeside.

http://www.moanmovie.com/

Skriv ny kommentar: