Gravatar

#41 rockysds 17 år siden

Weekenden:

Fredag:

17.30 DR2 - "The Man Who Shot Liberty Valance" - Fremragende western, med James Stewart og John Wayne i hovedrollerne. Generelt er det ikke lige min genre, men denne film hæver sig over de fleste andre westerns og muligvis op som John Waynes bedste af slagsen.

21.30 DR1 - "The Mask of Zorro" - Intet mesterværk, men gedigen og solid underholdning. Flotte fægtescener, let humor og et godt cast giver den et plus i min bog.

21.55 TV2 - "An Officer and a Gentleman"

23.30 DR2 - "Dr. Strangelove or: How I Stopped Worrying and Love the Bomb" - Stanley Kubricks fantastiske satire er både enormt morsom, rimelig skræmmende og bagefter endnu mere enormt morsom :). Læg dertil Peter Sellers on the top of his game: "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room." Classic stuff.
Hvis du ikke har set den, så skam dig, og få det rettet op! ;)

Lørdag:

13.30 DR1 - "Doctor Who" (11) - Rykket til lørdag, men stadig enormt morsom og velspillet.

14.15 DR1 - "White Christmas" - Bing Crosby og Danny Kaye danser og synger julen ind. Kun overgået i juleklassiker status af "It's a Wonderful Life", "The Nightmare Before Christmas" og "Reindeer Games" ;)
Elwood, du skal da se denne film.

17.30 DR2 - "The Nutty Professor" / "Jerry som den skøre professor" (1963) - Den originale pre-Eddie-Murphy-i-femten-roller-og-fjorten-fatsuits med Jerry Lewis som Professor Kelp og Buddy Love.

22.05 TV2 - "The Firm" - If you enjoy John Grisham books/movies this is one of the better ones. Tom Cruise og Gene Hackman leverer varen, og selvom filmen ikke er i nærheden at et mesterværk, er den dog ganske spændende strikket sammen.

23.15 DR2 - "Sunset Boulevard" - This weekends second must see. Billy Wilder skildrer fremragende Hollywoods kynisme i tiden efter talefilmens indtræden, hvor Gloria Swanson spiller den fallerede stumfilmsstjerne Norma Desmond, der ikke kan klare, at spotlyset og kameraerne ikke længere peger på hende. Alt ved denne film er fremragende. Fact.

Søndag:

11.00 DR1 - "The Flying Deuces" / "Tossede Piloter" - Gøg og Gokke er garant for grin og specielt i denne film, hvor de havner i fremmedlegionen. En times let og morsom underholdning, der kan ses hvert år.

16.00 DR2 - "Another Time, Another Place" / "Elsket af to kvinder" - Lana Turner og Sean Connery i et oldschool melodrama fra 1958, der ikke er rigtig vellykket, men har nogle gode skuespilspræsentationer.

21.25 DR2 - "Bleak House" (3)

22.30 TV2 - "Bad Santa" - Alle (næsten da) internetsider skriver, at denne film er blandt de morsomste julefilm, der findes. I år finder jeg ud af, om det passer.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#42 elwood 17 år siden

ang. Søndag Bad Santa ahh den er nu rigtig sjov, og munter, men jeg holder stadigvæk på at Fars fede Jule ferie slår den.

"Honey I fixed the lights"

Clark: Where do you think you're going? Nobody's leaving. Nobody's walking out on this fun, old-fashioned family Christmas. No, no. We're all in this together. This is a full-blown, four-alarm holiday emergency here. We're gonna press on, and we're gonna have the hap, hap, happiest Christmas since Bing Crosby tap-danced with Danny fucking Kaye. And when Santa squeezes his fat white ass down that chimney tonight, he's gonna find the jolliest bunch of assholes this side of the nuthouse.

Ganske enkelt Fantastisk.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#43 rockysds 17 år siden

Nok ikke mange, der har vildt meget tid til at se film i dag, men så kan man jo optage ;)
Lyngennemgang af juleaften:

15.25 DR2 - "Sabrina" - Billy Wilders oprindelige film fra 1954. Og selvfølgelige er det den bedste: Humphrey Bogart, Audrey Hepburn og William Holden overfor Harrison Ford, Julia Ormond og Greg Kinnear. They never stood a chance.

16.00 DR1 - Disney Juleshow - Dagens vigtigste (tv)begivenhed. Det her må ALDRIG misses! Koncentreret julestemning. Jesper Fårekylling er som altid vores charmende vært: "Når du ser et stjerneskud..."

22.05 DR1 - "Bullitt"

23.20 TV2 - "Papillion"

01.50 TV2 - "Le Boucher" / "Slagteren" - På filmz-listen over fremragende film under 2000 IMDb-stemmer.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#44 filmz-Narniabæver 17 år siden

Tv2 - "Junglebogen 2"

TV Film - "Age of Innoncence"
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#45 rockysds 17 år siden

1. Juledag:

15.45 DR2 - "The Graduate" / "Fagre voksne verden" - The Insider said it better than I can. Filmz 6/6

19.25 TV2 - "Shrek the Halls" / "Shreklig Jul" - En halv time med lidt Shrek julehygge. Narniabæver gav den 10/10, så det er et must-see! ;)

19.55 TV2 - "Elf" - It's kinda fun. It's kinda cute. It's very christmassy. And it's a whole lot of Will Ferrell. If this appeals to you, you've got the right movie.

21.25 DR1 - "Mr. and Mrs. Smith" - Relativt kedelig actionfilm, hvori actionen i sig selv er udmærket. Vince Vaughn er også et plus. Ellers er den ikke meget værd imo. Stort skridt ned for Doug Liman efter "The Bourne Identity".

22.30 TV2 - "Cape Fear" (1991) - Martin Scorseses udgave er god, men den er et stykke fra hans bedste film.

00.35 TV2 - "Life of Brian" - Monty Python-drengene gjorde det igen. The birth and life of (Brian and) Christ has never been so hilarious.

02.15 TV2 - "The Limey" / "Englænderen" - Steven Soderbergh. I know no more...

Gravatar

#46 NightHawk 17 år siden

# 45 -

Fik du set Bad Santa forleden og hvis ja, hvad synes du så om den ? :)

Jeg kan huske jeg var slemt skuffet i sin tid.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#47 rockysds 17 år siden

#46 Jeg så den sammen med min lillebror og vi morede os begge mægtigt. Specielt drengens deadpan-optræden var meget latterfremkaldende. Og så var jeg rimelig imponeret over, at jeg rent faktisk grinede over salg og spark i skridtet (i den rigtig morsomme boksetræningsscene), noget som der ellers i de fleste film er noget af det mest platte og usjove.

Den var ikke helt oppe at ringe, men jeg tror alligevel, at den ryger på den årlige julereplayliste.
Gravatar

#48 NightHawk 17 år siden

# 47 -

Jeg syntes bare den manglede noget punch over hele linjen. Den lægger op til at være fræk og provokerende, men så forfalder den desværre til kliche' og, underligt nok kontra sin titel, til at være klassisk sentimental. Scenerne med John Ritter som chefen for centeret syntes jeg også var underligt flade. Det var som om, at humoren ikke rigtig trængte igennem grundet det at de begge underspiller. Kontrasten mangler kort sagt, hvilket er ret ærgeligt for begge, men især John Ritter, kan være virkelig morsomme.

Der er da et par gode grin hist og pist det er helt sikkert, men Bad Santa har, imo, samlet set for lidt snapz i sin æggepunch til at blive en juleklassiker. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#49 rockysds 17 år siden

#48 Jeg er enig i, at filmen ødelægger det lidt for sig selv i slutningen med happy-end-scenariet, og nogen juleklassiker er det ikke ligefrem. (Det er nu også en kort liste, der kan bryste sig at den titel imo.)

Men jeg vil ikke benægte, at jeg fandt den gennemgåede rimelig morsom og latterfremkaldende, og at jeg hyggede mig, mens jeg så den. Jeg nød underspillet, og Billy Thornton har et soft-spot hos mig. Tony Cox og Brett Kelly som "The Kid" var også rigtig morsomme, mens Lauren Grahams rolle føles som fyld og egentlig virker ligegyldig og kun er med for at bruge den "joke", at hun tænder på julemanden.

Hvor godt den holder ved gensyn har jeg jo af åbenlyse grunde svært ved at bedømme (endnu), og ved juletid falder min kritiske sans måske lidt... :), men jeg synes nu, at den er ganske sjov.
Gravatar

#50 rockysds 17 år siden

17.30 DR2 - "The Quiet Man" - John Ford-klassiker fra 1952 med 2 Oscar (Best Director og Best Cinematography, Color) ud af 7 nomineringer.

Skriv ny kommentar: