Gravatar

#51 Winniepooh 17 år siden

DR 2 kl. 20.00 Phantom of the opera (Musical versionen)
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#52 rockysds 17 år siden

I dag:

15.05 DR2 - "Meet Joe Black" - Uretfærdigt hårdt nedslablet film. Worth a look. Sådan husker jeg den i hvert fald, men det er længe siden, jeg så den.

20.00 TV2 - "Law & Order: Criminal Intent" (1) - Det ser godt ud for TV2, der har et ret imponerede sæt af nye serier på vej i det nye år, bl.a. "The Wire", "Californication" og "Dirty Sexy Money" foruden "Law & Order: Criminal Intent" - der jo har selveste Orson Welles (Vincent D'Onofrio) i hovedrollen.

20.50 TV2 - "Assault on Precint 13" / "Sidste Nat på Station 13" (2005) - Remake af John Carpenters film fra 1978 med Ethan Hawke, Laurence Fishburne og Gabriel Byrne.

21.35 DR2 - "Bleak House" (4)

22.15 DR1 - "Heat" - Hvem har ikke set denne film? Pacino vs. De Niro. Clash of the Titans.

22.40 TV2 - "Crash" - Oscar-vinder for bedste film (ufortjent imo) med et stort og velspillende ensemble-cast i en film, der dog ofte føles som "racisme er noget slemt noget for dummies". Paul Haggis skærer virkelig tingene ud i pap.

01.00 DR1 - "Mulholland Drive" - Endnu engang vises David Lynchs næstbedste film... og det er kun godt.

There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#53 elwood 17 år siden

#52 Men Matt Dillion spiller nu ret godt i den film, især når man tænker på hvad han normalt medvirker i af film, han overraskede mig en del i den film.

Hmm Law And order Criminal Intent er det ikke bare TV2 der har fået hivet number uendelig af Dick Wolf's Law and Order univers hjem, ham hovedrollen har da været i Kanal 5's Law and ORder Criminal Intent i lang tid.

Men uanset hvad, så hamler han ikke op med Jerry Orbach fra Law and Order Universet (jeg elsker den serie)

Californication glæder jeg mig til at stifte bekendtskab med.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#54 rockysds 17 år siden

"Wedding Crashers" på TV2 og første afnit af DR1s nye dramaserie "Sommer" kommer begge i aften klokken 20.00
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#55 BN 17 år siden

#52 - Rockysds:

Meet Joe Black

Ægte film-magi! Det er en meget rolig, romantisk film med en del humor og menneskelig drama. Det er en nydelse at se Anthony Hopkins og Bard Pitt i konstant ping-pong-dialog - de to klæder hinanden. Og det overnaturlige element er kun en undskyldning for at sige et par kloge ord om at bruge livet på rette måde og værdsætte sine mærmeste.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 NightHawk 17 år siden

# 52 -

Ja jeg var også ret begejstret, da jeg så TV2's liste af nye serier. Skal ha' set alle de nævnte, har optaget Criminal Intent men ikke fået set den endnu. Blir interessant at se hvordan D'Onofrio er i en good guy rolle. Dem har der set over hans karriere bestemt ikke været mange af og dem der har været, har så været af lettere exentrisk karakter som fx. Orson Welles i Ed Wood, Vince Vaughns bror i The Break Up, samt som den skitzofrene Sam Deed i den forøvrigt fremragende Happy Accidents, hvor han spiller over for Marissa Tomei.

Californication...Duchovney is back. Absolut Must See, imo. The Wirer lover også ret godt. Alt i alt e det fedt at se, at TV2 har taget sig sammen og denne gang investeret i noget solidt underholdning, så vi ikke igen blot skal spises af med nok en omgang 24 Timer og mere af den helt igennem rædselsfulde Ugly Betty.

# 54 -

Fik Wedding Crashers i julegave og må nok sige at det er den sjoveste og bedste film i den bølge af nye komedier med enten Stiller, Ferrel, Wilson brødrene og Vaughn mixet i forskelig opstilling. "Wedding Crashers" indeholdet imo langt flere grin, er bedre spillet, (makkerparret Wilson & Vaughn er perfekt) og byder samtidigt på en historie med mere fylde bag sine jokes, end bla. Old School, DodgeBall og Anchorman, der gør at hele scenariet ikke blot blir en række af forglemmelige fjollerier. Og hvor er det fedt igen at se en komedie, hvor humoren primært ligger i dialogen frem for lettere anstregte slapstick.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#57 elwood 17 år siden

Jeg lige nødt til at spørge igen er Law and Order: Criminal Intent ikke en serie der har været her en del år, har da set en masse afsnit med ham på Kanal 5 i sin tid, det her må så bare være en hel ny sæson eller ?

For mig lyder det bare som om folk snakker om det som det er en hel ny serie ?

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#58 lagoni 17 år siden

Jeg er også ret sikker på jeg har set Criminal Intent før, vist også på Kanal5. Undrer mig også over TV2's "første gang på dansk tv"-påstand.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#59 NightHawk 17 år siden

# 57 & 58 -

Ja jeg kan også godt huske at den har kørt på Kanal 5, så "første gang på dansk tv" holder helt sikkert ikke.

Jeg har så aldrig set et eneste afsnit af den her gren af "Law & Order", så for mig blir det et nyt bekendtskab.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#60 rockysds 17 år siden

Har lige set "Wedding Crashers" og var ganske vild med den. Jeg er enig i at det er en klar force for filmen, at den har en velfungerende historie at bygge på. Dialogen er morsom og velleveret. Derudover er makkerparret Wilson/Vaughn guld værd sammen, Isla Fisher og Rachel McAdams er rigtig søde og bedårende, og det er tydeligt, hvorfor "brøderne" falder for dem.

Det er nu ikke min yndlings "Frat Pack"-film, en plads forbeholdt den fuldstændig historieryddede "Zoolander", der bare er enormt fjollet og morsom hele vejen igennem. Fuld af fantastiske replikker og dialoger, sjove cameos og konstant quotable:
"Have you ever wondered if there was more to life, other than being really, really, ridiculously good looking?"

Til gengæld er "Wedding Crashers" nok nummer to i rækken og langt bedre og sjovere end fx "Starsky & Hutch", der knap har et morsomt øjeblik, og også bedre end "Old School", der dog har sine øjeblikke - igen Vince Vaughn og en Wilson, der står for de sjoveste øjeblikke.

Skriv ny kommentar: