21:00 Dreamcatcher Amerikansk thriller fra 2003. Amerikansk thriller fra 2003. (Dreamcatcher) Jonesy, Henry, Pete og Beaver er fire kammerater, der som skoledrenge reddede Diddits, en dreng med Downs syndrom, fra at blive tævet af brutale bøller. Deres kontakt med Duddits efterlader drengene totalt forandrede. De opdager bl.a., at de har fået telekinesiske evner, der gør det muligt for dem at kommunikere uden ord med hinanden, læse andre menneskers tanker samt at kunne se ind i fremtiden. De fire er forblevet venner også som voksne mænd, og hvert år tager de på en jagttur sammen i en afsidesliggende hytte. Men hyggen afbrydes, da de bliver opsøgt af en dødeligt syg jæger, hvis krop er blevet vært for et rædselsvækkende ormelignende væsen, som slipper løs og begynder at myrde løs. Instruktør: Lawrence Kasdan. Medvirkende: Oberst Abraham Curtis: Morgan Freeman, dr. Henry Devlin: Thomas Jane, Joe 'Beaver' Clarenden: Jason Lee og Gary 'Jonesy' Jones: Damian Lewis.
Jeg synes faktisk den starter rigtig godt ud, men i den sidste halvdel går det helt galt.
Jeg kan huske at skuespillerne, dengang filmen udkom i 2003, blev udstillet som ukendte og at det var et overraskende. Den eneste man kendte var Morgan Freeman.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Endelig er, hvad der har syntes som en ørkenvandring, ovre. En weekend med virkelig gode film! About bloody time!
Lørdag:
21.40 - TV2 - "Insomnia" Al Pacino er mere aftonet end normalt som den ene halvdel af et detektivpar, der er sendt til Alaska for at opklare et mord. Stærke skuespilspræsentationer præger film, og en paranoid stemning svæver igennem filmen i det 24 timers lyse Alaska. Filmen er en genindspilning af den svenske film med Stellan Skarsgåd fra 1997 af samme titel, som jeg desværre ikke har fået set endnu. Det siger alligevel noget om Christopher Nolan, at dette er hans dårligste film, men alt er jo relativt. For filmen er ganske intens, spændende og klart anbefalelsesværdig. Og den kan man så lige følge med....
23.40 - TV2 - En hyldest til Al Pacino – American Film Institute (AFI) hylder Al Pacinos flotte karriere og tildeler ham den prestigesfyldte: Life Achivement Award .
Søndag:
21.50 – DR1 - "Magnolia" Weekendens perle. Paul Thomas Andersons (of ”There Will Be Blood” fame) har her begået et absolut mesterværk. Den er lige over tre timer lang, men det mærkes slet ikke, og jeg har sjældent følt mig så draget ind i og komplet opslugt af en film. Et studie i menneskelig smerte. Den besidder et suverænt cast, hvor alle er fremragende. Specielt dog John C. Reilly, der nok burde have fået Cruise's Oscarnominering. Den er visuelt blændende, og Aimee Manns sange til er perfekte. Derudover har den en indledning, der er det hele værd i sig selv.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#81 elwood 17 år siden
Beaker: Mee mee moo moo mee mee mind.
Dr. Honeydew: Yes, I think you have a beautiful mind too.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#82 jessup 17 år siden
#83 Steve 17 år siden
#84 filmz-bullettooth 17 år siden
21:00 Dreamcatcher
Amerikansk thriller fra 2003.
Amerikansk thriller fra 2003.
(Dreamcatcher)
Jonesy, Henry, Pete og Beaver er fire kammerater, der som skoledrenge reddede Diddits, en dreng med Downs syndrom, fra at blive tævet af brutale bøller. Deres kontakt med Duddits efterlader drengene totalt forandrede. De opdager bl.a., at de har fået telekinesiske evner, der gør det muligt for dem at kommunikere uden ord med hinanden, læse andre menneskers tanker samt at kunne se ind i fremtiden. De fire er forblevet venner også som voksne mænd, og hvert år tager de på en jagttur sammen i en afsidesliggende hytte. Men hyggen afbrydes, da de bliver opsøgt af en dødeligt syg jæger, hvis krop er blevet vært for et rædselsvækkende ormelignende væsen, som slipper løs og begynder at myrde løs.
Instruktør: Lawrence Kasdan.
Medvirkende: Oberst Abraham Curtis: Morgan Freeman, dr. Henry Devlin: Thomas Jane, Joe 'Beaver' Clarenden: Jason Lee og Gary 'Jonesy' Jones: Damian Lewis.
#85 filmz-jonasgr 17 år siden
Jeg kan huske at skuespillerne, dengang filmen udkom i 2003, blev udstillet som ukendte og at det var et overraskende. Den eneste man kendte var Morgan Freeman.
'Cause I'm evil"
#86 rockysds 17 år siden
Lørdag:
21.40 - TV2 - "Insomnia"
Al Pacino er mere aftonet end normalt som den ene halvdel af et detektivpar, der er sendt til Alaska for at opklare et mord. Stærke skuespilspræsentationer præger film, og en paranoid stemning svæver igennem filmen i det 24 timers lyse Alaska.
Filmen er en genindspilning af den svenske film med Stellan Skarsgåd fra 1997 af samme titel, som jeg desværre ikke har fået set endnu.
Det siger alligevel noget om Christopher Nolan, at dette er hans dårligste film, men alt er jo relativt. For filmen er ganske intens, spændende og klart anbefalelsesværdig.
Og den kan man så lige følge med....
23.40 - TV2 - En hyldest til Al Pacino – American Film Institute (AFI) hylder Al Pacinos flotte karriere og tildeler ham den prestigesfyldte: Life Achivement Award .
Søndag:
21.50 – DR1 - "Magnolia"
Weekendens perle. Paul Thomas Andersons (of ”There Will Be Blood” fame) har her begået et absolut mesterværk. Den er lige over tre timer lang, men det mærkes slet ikke, og jeg har sjældent følt mig så draget ind i og komplet opslugt af en film. Et studie i menneskelig smerte.
Den besidder et suverænt cast, hvor alle er fremragende. Specielt dog John C. Reilly, der nok burde have fået Cruise's Oscarnominering. Den er visuelt blændende, og Aimee Manns sange til er perfekte. Derudover har den en indledning, der er det hele værd i sig selv.
#87 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg kan anbefale den originale udgave af "Insomnia", glimrende film. :)
#88 rockysds 17 år siden
#89 rockysds 17 år siden
Har ikke set den selv endnu, men kun hørt gode ting om den, og Paul Newman er altid et syn værd.
#90 Spanner 17 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem