Der er en del små henvisninger til andre zombie-film og zombie-genren, som man (jeg) ikke lige opdagede første gang jeg så den. Håber på at kunne finde flere.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Enig. Jeg var også lidt lunken men så den efter en anbefaling og blev positivt overrasket. Jeg havde forventet en zombie-version af "Scary Movie" men den var meget mere gennemført og original, med fed engelsk humor.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Ekstramaterialet var også ret underholdende. Der bliver bla. fortalt mere om, hvad der ellers skete efter filmen var slut. fx Lucy og hvordan hun overlevede.
Som #3 også skriver, er Simon Pegg her i nærheden nok bedst kendt fra Spaced, hvor flere af de andre medvirkende i øvrigt også er med (bl.a. begge hans bofæller, samt hende der er 'leder' af den anden gruppe de møder).
Jeg har sagt det før, og jeg vil gerne sige det igen: Hvis man synes den her film er sjov, så vil man med stor sandsynlghed også kunne lide Spaced. Spaced er brilliant engelsk humor, helt sikkert noget af det sjoveste i nyere tid. Harry Potter-lookaliken fra Shaun spiller i øvrigt hovedrollen i Black Books, en anden fremragende engelsk komedieserie.
Shaun Of The Dead var også en kæmpe overraskelse for mig! Troede også det var endnu en plat gyser-spoof a la Scary Movie!
Simon Pegg og Edgar Wright, der stod bag denne fantastiske film, har forresten gang i et nyt projekt "Hot Fuzz" http://www.imdb.com/title/tt0425112/ som skulle være i samme stil som Shaun Of The Dead
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
#1 davenport 20 år siden
Jeg så den igår, og var temmelig overrasket. Den var vildt fed. Mærkelig blanding af genrer, for der var faktisk gode gys, og den er total morsom.
Jeg elsker starten, hvor de bare opdager bjælde, og det er egentlig en god samfundskritik. - At alle bare tåger rundt i deres egen lille verden.
Nu kender jeg ikke meget til nyere, britisk komedie, men er der nogen "kendte" med? Jeg synes nogle fra castet virker bekendte i en eller anden grad.
Ham vennen er fanme en skæg gut, han var røget ud hurtigere end han kunne sige Banjo-Jørgen.
#2 dyg 20 år siden
Der er en del små henvisninger til andre zombie-film og zombie-genren, som man (jeg) ikke lige opdagede første gang jeg så den. Håber på at kunne finde flere.
#3 DarkLight 20 år siden
#4 chandler75 20 år siden
#5 filmz-Kadann 20 år siden
#6 noget 20 år siden
#7 dvjik 20 år siden
Der bliver bla. fortalt mere om, hvad der ellers skete efter filmen var slut. fx Lucy og hvordan hun overlevede.
#8 davenport 20 år siden
#9 myggen 20 år siden
Jeg har sagt det før, og jeg vil gerne sige det igen: Hvis man synes den her film er sjov, så vil man med stor sandsynlghed også kunne lide Spaced. Spaced er brilliant engelsk humor, helt sikkert noget af det sjoveste i nyere tid. Harry Potter-lookaliken fra Shaun spiller i øvrigt hovedrollen i Black Books, en anden fremragende engelsk komedieserie.
#10 filmz-michaell 20 år siden
Simon Pegg og Edgar Wright, der stod bag denne fantastiske film, har forresten gang i et nyt projekt "Hot Fuzz" http://www.imdb.com/title/tt0425112/ som skulle være i samme stil som Shaun Of The Dead