Ok, nu har jeg fundet 15 spørgsmål. Jeg tager på festival på onsdag og kommer hjem mandag aften, så man har en uge til at svare. Hvis I har behov for en ekstra runde i mellemtiden, så må I jo gøre det, men nu har jeg fundet på nogle spørgsmål, så de kommer altså her. :-)
Spillets regler er lette: Jeg stiller et spørgsmål, hvorefter I skal besvare dette ud fra, hvad I tror, de andre folk vil svare.
Et eksempel på et spørgsmål er følgende:
Nævn en kendt dansk nyhedsvært.
Her skal I så vælge den nyhedsvært, som I tror de andre Filmzer har I tankerne. Svaret behøver ikke nødvendigvis være korrekt, men der er jo selvfølgelig større chancer for, at I rammer noget de andre Filmz'ere tænker på, hvis jeres svar er korrekt.
Det gælder om at få flest point, og man får et point for hver besvarelse der matcher ens egen. Hvis man altså gættede på Jes Dorph-Petersen ved spørgsmålet om en kendt nyhedsvært, og der er 5 inklusiv en selv, der gættede det samme, så får man 5 point.
Jeg håber I forstår reglerne, ellers må I spørge. :)
OBS: Man skal sende sin besvarelse i en PM og altså IKKE poste det i tråden. Post kun svarene i PM'en og ikke et nummer eller spørgsmålet foran.
Eksempel på korrekt besvarelse hvor svaret står i linjen nedenunder spørgsmålet (men linjen med svaret ikke indeholder tal eller spørgsmål osv):
4) Nævn en HBO serie Deadwood
Spørgsmålene er (har prøvet at parre dem lidt op for sjov skyld):
1. Nævn en film der blev forbigået en Oscar for Bedste Film 2. Nævn en film der fortjente sin Oscar for Bedste Film 3. Nævn en filmz-anmelder 4. Nævn en filmz-bruger der skriver anmeldelser i "What we saw"-tråden 5. Nævn en mandlig film-skurk (karakter-navn) 6. Nævn en kvindelig film-skurk (karakter-navn) 7. Nævn en mandlig film-helt (karakter-navn) 8. Nævn en kvindelig film-helt (karakter-navn) 9. Nævn en film, hvor originalen er bedre end Director's Cut / Extended Edition / Uncut Edition / etc versionen 10- Nævn en film, hvor Director's Cut / Extended Edition / Uncut Edition / etc versionen er bedre end originalen 11. Nævn en gangster-film 12. Nævn en western-film 13. Nævn en film hvis tema er hævn 14. Nævn en film hvis tema er tilgivelse 15. Nævn en skuespiller som spiller en person der eksisterer i virkeligheden
Svar senest mandag d.1.august klokken 18:00
Husk: Det går ikke ud på at vælge, hvad man bedst kan lide, men at vælge hvad man tror, flertallet vælger!
McPeter->Husk nu at skriv den måde, som du gerne vil modtage besvarelser på. :) Det kunne jo godt være, du synes, det er lettere, hvis der også står nummer foran svaret i spørgsmålet eller lignende.
Så er min besvarelse sendt. :) Jeg synes især 9, 13, 14 og 15 var svære. Jeg tror, der er rigtig mange forskellige bud på de spørgsmål. Især 13 og 14. :)
#1 McPeter 13 år siden
Ok, nu har jeg fundet 15 spørgsmål. Jeg tager på festival på onsdag og kommer hjem mandag aften, så man har en uge til at svare. Hvis I har behov for en ekstra runde i mellemtiden, så må I jo gøre det, men nu har jeg fundet på nogle spørgsmål, så de kommer altså her. :-)
Spillets regler er lette:
Jeg stiller et spørgsmål, hvorefter I skal besvare dette ud fra, hvad I tror, de andre folk vil svare.
Et eksempel på et spørgsmål er følgende:
Nævn en kendt dansk nyhedsvært.
Her skal I så vælge den nyhedsvært, som I tror de andre Filmzer har I tankerne. Svaret behøver ikke nødvendigvis være korrekt, men der er jo selvfølgelig større chancer for, at I rammer noget de andre Filmz'ere tænker på, hvis jeres svar er korrekt.
Det gælder om at få flest point, og man får et point for hver besvarelse der matcher ens egen.
Hvis man altså gættede på Jes Dorph-Petersen ved spørgsmålet om en kendt nyhedsvært, og der er 5 inklusiv en selv, der gættede det samme, så får man 5 point.
Jeg håber I forstår reglerne, ellers må I spørge. :)
OBS: Man skal sende sin besvarelse i en PM og altså IKKE poste det i tråden.
Post kun svarene i PM'en og ikke et nummer eller spørgsmålet foran.
Eksempel på korrekt besvarelse hvor svaret står i linjen nedenunder spørgsmålet (men linjen med svaret ikke indeholder tal eller spørgsmål osv):
Spørgsmålene er (har prøvet at parre dem lidt op for sjov skyld):
1. Nævn en film der blev forbigået en Oscar for Bedste Film
2. Nævn en film der fortjente sin Oscar for Bedste Film
3. Nævn en filmz-anmelder
4. Nævn en filmz-bruger der skriver anmeldelser i "What we saw"-tråden
5. Nævn en mandlig film-skurk (karakter-navn)
6. Nævn en kvindelig film-skurk (karakter-navn)
7. Nævn en mandlig film-helt (karakter-navn)
8. Nævn en kvindelig film-helt (karakter-navn)
9. Nævn en film, hvor originalen er bedre end Director's Cut / Extended Edition / Uncut Edition / etc versionen
10- Nævn en film, hvor Director's Cut / Extended Edition / Uncut Edition / etc versionen er bedre end originalen
11. Nævn en gangster-film
12. Nævn en western-film
13. Nævn en film hvis tema er hævn
14. Nævn en film hvis tema er tilgivelse
15. Nævn en skuespiller som spiller en person der eksisterer i virkeligheden
Svar senest mandag d.1.august klokken 18:00
Husk: Det går ikke ud på at vælge, hvad man bedst kan lide, men at vælge hvad man tror, flertallet vælger!
#2 MMB 13 år siden
#3 McPeter 13 år siden
#4 McPeter 13 år siden
#5 McPeter 13 år siden
Svar senest onsdag d.27.juli kl. 00.01
OBS: NY SVAR FRIST!!!
OBS: NY SVAR FRIST!!!
#6 Ericmase 13 år siden
#7 MMB 13 år siden
Spørgsmålet betyder, at filmen burde have vundet Oscaren, men ikke gjorde det.
#8 MMB 13 år siden
#9 Ericmase 13 år siden
Orv! Det var en irriterende en! Gad vide hvad de andre tænker?
#10 MMB 13 år siden
Jeg synes især 9, 13, 14 og 15 var svære. Jeg tror, der er rigtig mange forskellige bud på de spørgsmål. Især 13 og 14. :)