Og vi fortsætter i tråd med forrige spørgsmål. Oscar har budt på et helt væld af værter, hvor en enkelt har optrådt en pæn del gange, bl.a. ved dette års uddeling.
Omend folk har en anden favorit end den valgte, så er der ingen tvivl om værtens evne til at skabe en vedholdende myte om sin genialitet (i hvert fald i værts forstand): He's the shit!
Som hjernevaskede får bræger vi alle det samme på spørgsmål 13: Bedste Oscar vært?
Billy Crystal - 9 Point
Min personlige favorit var Hugh Jackman, hvor jeg på nogle steder har fået meget held af at erklære ham min kærlighed, men i denne sammenhæng turde jeg ikke!
Spørgsmål 14 var det sidste, som BN svarede anderledes på, så vi springer til det "sidste" spørgsmål! Har BN ikke givet mig nogle nye svar, så begynder hans opstigen at blive til et buldrende styrt. Meget til Nicki52s glæde. :)
Der var en lille smule pessimisme at opspore ang. spørgsmål 15, men for de snu deltagere, så har jeg faktisk givet svaret... Hver gang jeg har skrevet noget. ;) Så er der nok også dem, der bare har læst mig skrive min holdning til denne film. Men det gode ved denne quiz er, at man kunne svare Bennys Badekar og det ville også være okay, hvis der var 8 andre, der gjorde det samme!
Det var sjovt at se, hvad folk tænkte, at jeg godt kunne lide og det var bestemt rigtig gode bud! Jeg tilføjede, at filmen var amerikansk, så det blev lidt nemmere at forholde sig til. Oldboy er f.eks. blandt min top 5. Så lad os ikke spilde mere tid og go straight "får" it! ;)
Spørgsmål 15: Hvad er the_paki_dons yndlings amerikanske film?
FØRST til det korrekte svar.
The Dark Knight - 3 Point
the_paki_don Herrguth Foeller
Vil gerne høre, hvordan I opsporede det. :)
Inception - 3 Point
BN Skeloboy Laksen
Jeg gætter mig til, at min støtten op om Babo84s man-crush på Nolan og også hans Inception må have ført jer til den... tankegang...
Star Trek (2009) - 1 Point
Nicki52
Faktisk en af mine yndlingsfilm fra det år. Så den to gange i biffen og købte den på Blu-ray på udgivelsesdagen.
The Shawshank Redemption - 1 Point
Ericmase
Godt nok er jeg et får, men COME ON! :D
Og til sidst...
Terminator 2 (how the f... should I know) Special Edition - 1 Point
Åkepool
Terminator 2 er i hvert fald en mere vellidt film end Terminator 1.
Den eneste udvikling, vi har set, er, at mit lig nu er flyttet to pladser op. Højst sandsynligt fordi jeg gjorde, at Ericmase, der hang i tørresnoren, begyndte at lugte af mig.
Da BN ikke har svaret tilbage, så tager vi hug på de sidste tre spørgsmål! Hvad vil der ske? Vil Herrguth holde sig i topform? Vil Skeloboy måske blive til Skeloman? Vil BN skrive hadefulde mails til mig i morgen? Stay tuned for more!
Så begynder de sidste brikker at falde på plads. Er de sidste tre spørgsmål ligegyldige eller vil de have en afgørende effekt i slutspillet?
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, at Arnold Schwarzeneggers storhedsperiode var fra 1980-1990 eller 1990-2000. Jeg skulle måske have været smartere og valgt den første, for der var der størst chance for at rykke rundt på nogle af pladserne, for i 1990-2000 var der kun én film, der virkelig har gjort noget for Filmz' brugere i denne dyst.
Spørgsmål 4: Arnold Schwarzeneggers bedste film fra 1990-2000?
No surprise...
Terminator 2 - 8 Point
Alle børnene fik 8 point undtagen BN Han svarede ja... og fik dermed kun 1 point. Selvom han utvivlsomt ville have svaret det samme som os andre.
Der bliver grint en masse i Danmark og vi har især danske stand-up komikere at takke for det. Og tykke piger, der har tramp stamp og synes, at de ser pivlækre ud. Men hvem, synes vi, er den dygtigste stand-up komiker?
Spørgsmål 7: Hvem er Danmarks dygtigste stand-up komiker?
Han har vundet mange priser og har bredt sine fangarme ud til både film, teater og musik. Og nu sørger han også for, at en pæn portion af aftenens deltagere får mange point!
BN har blot givet plads til, at jeg kunne bevæge mig op i ranglisten, men... Kampen synes definitivt at stå mellem Herrguth og Skeloboy og vi bevæger os hen mod det allersidste spørgsmål! Men (gab) hvor er jeg pludseligt blevet træt... Jeg tror, at jeg vil gå i seng og skrive det sidste i morgen. Er det okay med jer?
Vi elsker jo alle film (og en enkelt eller to kontaktlim på samme høje niveau). Vi ser frem mod en udgivelse; vi genser fordums tiders mest eminente bud og i ny og næ ser vi noget overordentlig lort.
Det sidste spørgsmål prikker hul på vores opfattelse af, hvordan vi foretrækker at se film og hvordan vi forestiller os, at vi andre ville foretrække at se film. Og den tanke bliver meget dyr for en enkelt og meget givtig for en anden!
Så lad os stille spørgsmålet: Foretrækker brugerne at se film alene eller i selskab med andre?
Du har været i frontløbet i så lang tid, men kun som nummer 2... Skal det endelig ske nu?
Skeloboy bliver endelig til SkeloMAN og Herrguth flår sit hår i stykker og ligner generelt Arnold Schwarzenegger ude på Mars' overflade uden beskyttelsesdragt på. Foeller får lidt opløftning i slutningen og Laksen får en fin fjerdeplads! Jeg ligger lunt i midten og bliver varmet af alle deltagerne. Ericmase er toppen af not poppen, hvor der er et enkelt point ned til de efterfølgende. Nicki52 går i seng med et smil på læberne, selv om han sikkert ikke har nået at se resultatet. Det kosmiske univers har dog fortalt ham, at noget godt er sket. BN har trods tre hårde spørgsmål, som har kostet ham dyrt på kontoen, IKKE taget sidstepladsen! Den ære tilhører Åkepool, som nu har overtaget Nicki52s tidligere plads i støvhjørnet, mens han rokker frem og tilbage, mens man svagt kan høre, at han siger "Jeg' stolt." igen og igen og igen.
Jeg siger tak for denne omgang! Jeg har brugt fire timer på det her! Jøsses! Man skal sgu synes, at det er sjovt det her. Men det gjorde jeg og jeg håber, at I har nydt at følge med - både deltagere og ikke deltagende parter.
Til slut kan jeg kun sige - ALL HAIL THE SKELOMAN!
Nådada! Så er man væk hele aftenen og natten og kommer hjem for at se, hvordan man klarede sig, og så viser det sig sandelig, at spørgsmålene er blevet lavet om!
Nu er jeg nok nødt til at gå ud og sprænge et par kattekillinger i luften i ren frustration!
#71 the_paki_don 12 år siden
Omend folk har en anden favorit end den valgte, så er der ingen tvivl om værtens evne til at skabe en vedholdende myte om sin genialitet (i hvert fald i værts forstand): He's the shit!
Som hjernevaskede får bræger vi alle det samme på spørgsmål 13:
Bedste Oscar vært?
Billy Crystal - 9 Point
Min personlige favorit var Hugh Jackman, hvor jeg på nogle steder har fået meget held af at erklære ham min kærlighed, men i denne sammenhæng turde jeg ikke!
Stillingen:
Herrguth - 64
Skeloboy - 63
BN - 62
Foeller - 59
Laksen - 58
Åkepool - 55
Ericmase - 54
the_paki_don - 54
Nicki52 - 48
These aren't the droids we're looking for. Move along!
#72 the_paki_don 12 år siden
Der var en lille smule pessimisme at opspore ang. spørgsmål 15, men for de snu deltagere, så har jeg faktisk givet svaret... Hver gang jeg har skrevet noget. ;) Så er der nok også dem, der bare har læst mig skrive min holdning til denne film. Men det gode ved denne quiz er, at man kunne svare Bennys Badekar og det ville også være okay, hvis der var 8 andre, der gjorde det samme!
Det var sjovt at se, hvad folk tænkte, at jeg godt kunne lide og det var bestemt rigtig gode bud! Jeg tilføjede, at filmen var amerikansk, så det blev lidt nemmere at forholde sig til. Oldboy er f.eks. blandt min top 5. Så lad os ikke spilde mere tid og go straight "får" it! ;)
Spørgsmål 15: Hvad er the_paki_dons yndlings amerikanske film?
FØRST til det korrekte svar.
The Dark Knight - 3 Point
the_paki_don
Herrguth
Foeller
Vil gerne høre, hvordan I opsporede det. :)
Inception - 3 Point
BN
Skeloboy
Laksen
Jeg gætter mig til, at min støtten op om Babo84s man-crush på Nolan og også hans Inception må have ført jer til den... tankegang...
Star Trek (2009) - 1 Point
Nicki52
Faktisk en af mine yndlingsfilm fra det år. Så den to gange i biffen og købte den på Blu-ray på udgivelsesdagen.
The Shawshank Redemption - 1 Point
Ericmase
Godt nok er jeg et får, men COME ON! :D
Og til sidst...
Terminator 2 (how the f... should I know) Special Edition - 1 Point
Åkepool
Terminator 2 er i hvert fald en mere vellidt film end Terminator 1.
Stillingen:
Herrguth - 67
Skeloboy - 66
BN - 65
Foeller - 62
Laksen - 61
the_paki_don - 57
Åkepool - 56
Ericmase - 55
Nicki52 - 49
Den eneste udvikling, vi har set, er, at mit lig nu er flyttet to pladser op. Højst sandsynligt fordi jeg gjorde, at Ericmase, der hang i tørresnoren, begyndte at lugte af mig.
Da BN ikke har svaret tilbage, så tager vi hug på de sidste tre spørgsmål! Hvad vil der ske? Vil Herrguth holde sig i topform? Vil Skeloboy måske blive til Skeloman? Vil BN skrive hadefulde mails til mig i morgen? Stay tuned for more!
#73 the_paki_don 12 år siden
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, at Arnold Schwarzeneggers storhedsperiode var fra 1980-1990 eller 1990-2000. Jeg skulle måske have været smartere og valgt den første, for der var der størst chance for at rykke rundt på nogle af pladserne, for i 1990-2000 var der kun én film, der virkelig har gjort noget for Filmz' brugere i denne dyst.
Spørgsmål 4: Arnold Schwarzeneggers bedste film fra 1990-2000?
No surprise...
Terminator 2 - 8 Point
Alle børnene fik 8 point undtagen BN
Han svarede ja... og fik dermed kun 1 point.
Selvom han utvivlsomt ville have svaret det samme som os andre.
Stillingen:
Herrguth - 75
Skeloboy - 74
Foeller - 70
Laksen - 69
BN - 66
the_paki_don - 65
Åkepool - 64
Ericmase - 63
Nicki52 - 57
BN begynder at miste fodfæste, men på en billig bekostning. :(
#74 the_paki_don 12 år siden
Spørgsmål 7: Hvem er Danmarks dygtigste stand-up komiker?
Han har vundet mange priser og har bredt sine fangarme ud til både film, teater og musik. Og nu sørger han også for, at en pæn portion af aftenens deltagere får mange point!
Anders "Anden" Matthesen - 6 Point
the_paki_don
Nicki52
Skeloboy
Herrguth
Foeller
Laksen
Mick Øgendahl - 1 Point
Ericmase
En ordentlig Tåfræser...
Frank Hvam - 1 Point
Åkepool
Jeg kan godt forstå, hvis du føler dig som en klovn lige nu...
Indre Skønhed - 1 Point
BN
Jeg overvejede, om det var kode for "Anden", men kunne ikke være sikker!
Stillingen:
Herrguth - 81
Skeloboy - 80
Foeller - 76
Laksen - 75
the_paki_don - 71
BN - 67
Åkepool - 65
Ericmase - 64
Nicki52 - 63
BN har blot givet plads til, at jeg kunne bevæge mig op i ranglisten, men... Kampen synes definitivt at stå mellem Herrguth og Skeloboy og vi bevæger os hen mod det allersidste spørgsmål! Men (gab) hvor er jeg pludseligt blevet træt... Jeg tror, at jeg vil gå i seng og skrive det sidste i morgen. Er det okay med jer?
#75 the_paki_don 12 år siden
Men nu afslutter vi det. Og jeg kan love for, at finalen bliver hårrejsende spændende!
#76 Nicki52 12 år siden
#77 the_paki_don 12 år siden
Det sidste spørgsmål prikker hul på vores opfattelse af, hvordan vi foretrækker at se film og hvordan vi forestiller os, at vi andre ville foretrække at se film. Og den tanke bliver meget dyr for en enkelt og meget givtig for en anden!
Så lad os stille spørgsmålet: Foretrækker brugerne at se film alene eller i selskab med andre?
Du har været i frontløbet i så lang tid, men kun som nummer 2... Skal det endelig ske nu?
I selskab med andre - 6 Point
the_paki_don
Nicki52
Ericmase
Skeloboy
Foeller
Laksen
Sammen løfter vi hinanden op og især Skeloboy! Alene...
Alene - 2 Point
Herrguth
Åkepool
1 gang om dagen - 1 Point
BN
Og det fører os til den endelige stilling!
Skeloman - 86
Herrguth - 83
Foeller - 82
Laksen - 81
the_paki_don - 77
Ericmase - 70
Nicki52 - 69
BN - 68
Åkepool - 67
Skeloboy bliver endelig til SkeloMAN og Herrguth flår sit hår i stykker og ligner generelt Arnold Schwarzenegger ude på Mars' overflade uden beskyttelsesdragt på. Foeller får lidt opløftning i slutningen og Laksen får en fin fjerdeplads! Jeg ligger lunt i midten og bliver varmet af alle deltagerne. Ericmase er toppen af not poppen, hvor der er et enkelt point ned til de efterfølgende. Nicki52 går i seng med et smil på læberne, selv om han sikkert ikke har nået at se resultatet. Det kosmiske univers har dog fortalt ham, at noget godt er sket. BN har trods tre hårde spørgsmål, som har kostet ham dyrt på kontoen, IKKE taget sidstepladsen! Den ære tilhører Åkepool, som nu har overtaget Nicki52s tidligere plads i støvhjørnet, mens han rokker frem og tilbage, mens man svagt kan høre, at han siger "Jeg' stolt." igen og igen og igen.
Jeg siger tak for denne omgang! Jeg har brugt fire timer på det her! Jøsses! Man skal sgu synes, at det er sjovt det her. Men det gjorde jeg og jeg håber, at I har nydt at følge med - både deltagere og ikke deltagende parter.
Til slut kan jeg kun sige - ALL HAIL THE SKELOMAN!
#78 Nicki52 12 år siden
#79 Herrguth 12 år siden
Nå, men tillykke til Skeloboy. :)
Angående spørgsmålet om "En kongelig affære" bliver den danske kandidat til en Oscar, så tror jeg i stedet at det bliver Vinterbergs nye film.
#80 BN 12 år siden
Nu er jeg nok nødt til at gå ud og sprænge et par kattekillinger i luften i ren frustration!