Vidste du at tyskerne er den største indvandrergruppe i USA? det er jo egentlig dem der har fortjent at have deres sprog som det officele i landet
Bare fordi de er flest, har de vel ikke fortjent det. Uden at være historiker, vil jeg stadig tro at den britiske kolonimagt havde en del at gøre med det og muligvis til en mindre grad deres indvandring. Desuden vil jeg mene at tysk udtale for mange nationaliteter er sværere at lære end engelsk, så det kan også have spillet ind. Men det er ikke superrelevant for tråden egentlig, bed bare mærke i ordet 'held', der i denne sammenhæng tillægges lidt for meget vægt.
Jeg har lige opdaget denne fantastiske tråd! Jeg mener, som de fleste/alle herinde, bestemt ikke, at vi skal begynde at synkronisere film til dansk. Christian du tror, at der ikke er sammenhæng mellem, hvor god man er til engelsk, og hvor meget man hører sproget (i bl.a. film og på tv), men jeg lærte engelsk meget hurtigt, fordi jeg så meget engelsk tv, da jeg var barn, på samme måde, som min far er rigtig god til tysk, fordi han så tysk tv, da han var barn. Der er en sammenhæng!
Forresten, når du nu snakker så meget om det danske sprog, og hvordan vi skal bruge det og ikke engelsk, var det så ikke en idé at skrive på et korrekt grammatisk dansk selv, eller synes du ikke, det er vigtigt?
Jeg ved ikke helt om du joker (ja, jeg skrev 'joker', det lyder altså bare bedre), men hvis du er seriøs, forstår jeg ikke helt hvorfor tysk ville være bedre end engelsk..?
Weil wir uns vereinigen können und werden eine Großmacht in Europa und ich bevorzuge die deutsche Sprache als Englisch, (hasse es zu sagen den törichten Ausdruck und Abkürzungen) und der deutschen Kultur erinnert viel über die dänische.
Hehe, ich verstehe, wenn es recht schwierig ist, die Kontrolle über das Witz ist und was nicht, aber nein, es ist kein Witz, das ist ernst.
Glem det mand! Det er jo indlysende at han er en trold. Har det her mistænkt for at være en fast filmzer, der har en sekundær bruger, og bare leger med os. Men hvem? Plottet tykkens!!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Glem det mand! Det er jo indlysende at han er en trold. Har det her mistænkt for at være en fast filmzer, der har en sekundær bruger, og bare leger med os. Men hvem? Plottet tykkens!!!!
Tror lige jeg spørger igen: Christian synes du ikke, det er vigtigt at skrive på et grammatisk korrekt dansk, når du finder det danske sprog så vigtigt?
#147 Christian Så det vil sige, at da du startede med at have engelsk i 4. klasse (jeg fik i hvert fald først engelsk i 4.), der kunne du kun det engelsk du havde lært fra at "kommunikere med udlandet"? Og evt. hvad du havde samlet op fra dine forældre/venner? Du havde intet lært via film, tv, musik osv.? Af ren nysgerrighed, må jeg så spørge om din alder, og evt. i hvilken del af landet du er vokset op? Jeg spørger kun da jeg ville finde det interessant at få noget demografi ind over.
#151 lagoni 14 år siden
Bare fordi de er flest, har de vel ikke fortjent det. Uden at være historiker, vil jeg stadig tro at den britiske kolonimagt havde en del at gøre med det og muligvis til en mindre grad deres indvandring. Desuden vil jeg mene at tysk udtale for mange nationaliteter er sværere at lære end engelsk, så det kan også have spillet ind. Men det er ikke superrelevant for tråden egentlig, bed bare mærke i ordet 'held', der i denne sammenhæng tillægges lidt for meget vægt.
Hvad siger du til #149?
#152 Lady Arwen 14 år siden
Christian du tror, at der ikke er sammenhæng mellem, hvor god man er til engelsk, og hvor meget man hører sproget (i bl.a. film og på tv), men jeg lærte engelsk meget hurtigt, fordi jeg så meget engelsk tv, da jeg var barn, på samme måde, som min far er rigtig god til tysk, fordi han så tysk tv, da han var barn. Der er en sammenhæng!
Forresten, når du nu snakker så meget om det danske sprog, og hvordan vi skal bruge det og ikke engelsk, var det så ikke en idé at skrive på et korrekt grammatisk dansk selv, eller synes du ikke, det er vigtigt?
#153 The Flash 14 år siden
Weil wir uns vereinigen können und werden eine Großmacht in Europa und ich bevorzuge die deutsche Sprache als Englisch, (hasse es zu sagen den törichten Ausdruck und Abkürzungen) und der deutschen Kultur erinnert viel über die dänische.
Hehe, ich verstehe, wenn es recht schwierig ist, die Kontrolle über das Witz ist und was nicht, aber nein, es ist kein Witz, das ist ernst.
#154 cronick 14 år siden
Det lyder mest af alt som om, du har et personligt hadeforhold til england og det engelske sprog, sådan som dine udtalelser bliver spyttet ud.
Jeg kan ikke se hvordan den danske kultur pludselig går tabt, fordi vi skulle vælge at snakke engelsk.
Og så spørger jeg for tredje gang - hvad ville være så slemt ved det?
#155 Lady Arwen 14 år siden
Ja og går den danske kultur ikke også tabt, hvis vi begynder at tale tysk?!
#156 davenport 14 år siden
#157 The Flash 14 år siden
Nej jeg har ingenlunde hadeforhold til England jeg fortrækker bare at vi bør tilføje tysk (istedet for engelsk) sidestillet med dansk
#158 Lady Arwen 14 år siden
Jeg tror det er Davenport! ;P
#159 Lady Arwen 14 år siden
#160 cans 14 år siden
Så det vil sige, at da du startede med at have engelsk i 4. klasse (jeg fik i hvert fald først engelsk i 4.), der kunne du kun det engelsk du havde lært fra at "kommunikere med udlandet"? Og evt. hvad du havde samlet op fra dine forældre/venner? Du havde intet lært via film, tv, musik osv.?
Af ren nysgerrighed, må jeg så spørge om din alder, og evt. i hvilken del af landet du er vokset op? Jeg spørger kun da jeg ville finde det interessant at få noget demografi ind over.